Terug nemen stickers

FallenAngel

MF'er
13 okt 2003
148
0
Heerlen
Ik heb pas geleden een schuiver gemaakt. Nu heb ik de belangrijkste onderdelen nieuw besteld. Waaronder de linker onderkuip. Nu hadden ze van de motorzaak uit gebeld met Kawasaki om te vragen of dat deel bestickerd geleverd werd. Dit zou niet het geval zijn. Dus heb ik alle stickers er los bij besteld. Nu ben ik vandaag mijn onderdelen gaan halen en ik controleerde in de zaak of alles erbij was. Wat zie ik tot mijn verbazing; de kuip is helemaal gespoten en bestickerd. En nu zit ik ook nog opgescheept met al die stickers ter waarde van 100 euro. Nu zeggen ze in de winkel dat ze het niet terug nemen. Maar het is dan toch een fout van Kawasaki en hebben ze verkeerde voorlichting gegeven. Dus dan moeten ze het toch wel terug nemen of niet soms?

Wie kan me vertellen of ze verplicht zijn het terug te nemen of niet?
 
dus de winkel zegt na overleg me kawa dat je ze apart moet bestellen en vervolgens nemen ze ze niet terug als blijkt dat het niet nodig is?


lekker zaakie dan als ik het tenminste goed begrepen heb
 
als het speciaal voor jou besteld is nemen ze het idd niet terug...(staat ook in de bovag regels geloof ik)
 
Als je de stickers bij dezelfde zaak als je kuip hebt besteld hebben ze je waarschijnlijk verkeerd voorgelicht. In dat geval moeten ze de stickers terugnemen. Als je die stickers ergens anders hebt gehaald en het van hen geen standaard artikel is, heb je helaas pech, maar hoeven ze het niet terug te nemen :)
 
Als je bij dezelfde zaak zowel de kuip als de apparate stickers hebt besteld, en ze willen het niet terug nemen zou ik ff een kwartiertje lullen als brugman. Mijn ervaring daarmee is dat je al een heel end komt. Wel beleefd blijven natuurlijk he O-)
Als die stickers bij een andere zaak vandaan komen snap ik wel dat ze die niet terug willen nemen.
 
Zie boven en anders verpatsen voor €150 :P

Hele verhaal vertellen van A-Z wat ze jou hebben vertelt en ze duidelijk maken dat als jij had geweten dat ie bestickert terug zou komen, jij niet voor €100 aan stickers had besteld.

Edit:
Familie van Dé Ritzen :?
 
Het is al geregeld, het ging niet van harte en ze zagen het niet als hun fout. Maar Kawasaki neemt de kosten voor hun rekening. Dus eind goed al goed. :)

Nee, ik ben geen familie van DE Ritzen
 
Gelukkig toch nog geregeld. Maar wat naar dat ze zo doen zeg, bij die zaak. Als iemand mij voor 100 euro extra had willen kloppen had ik mooi niet betaalt, m'n biezen gepakt en elders mijn spulletjes gaan halen. Eens kijken of ze dan nog moeilijk doen...
 
Gelukkig toch nog geregeld. Maar wat naar dat ze zo doen zeg, bij die zaak. Als iemand mij voor 100 euro extra had willen kloppen had ik mooi niet betaalt, m'n biezen gepakt en elders mijn spulletjes gaan halen. Eens kijken of ze dan nog moeilijk doen...
Ik heb dat ook eens gehad: teveel besteld (was twv ca €70,- aan electronica) door onjuiste inlichtingen van de winkel zelf. Wilden de spullen ook niet terugnemen :( . Ik liet toen (welgemeend, geen bluf) de opmerking vallen dat ik zou gaan informeren of de Consumentenbond hun zienswijze zou kunnen delen... FLASH }) ZAP... en 't was opeens niet zo'n probleem meer :) .
 
moeilijke discussies moet je altijd op koopavond of op een mooie zaterdag voeren. Als de winkel vol is doen verkopers vaak veel minder moeilijk.
 
moeilijke discussies moet je altijd op koopavond of op een mooie zaterdag voeren. Als de winkel vol is doen verkopers vaak veel minder moeilijk.
Ik heb dus de omgekeerde ervaring. Meestal kom je veel verder als je rustig met de heren kunt discussiëren zonder dat ze en plein publique voor het blok worden gesteld. Bij drukte wil men er niet op ingaan en kappen de discussie af door een andere klant te helpen. Dit heb ik meermalen zien gebeuren en daarom vermijd ik juist de drukke momenten .....



... en ik ben er altijd uitgekomen met mijn dealer. :)
 
Als motorzaak zou ik zeggen: " we hebben ze er al opgeplakt :) " En die extra stickers gewoon houden, weer 100euro verdiend.

Oh, da's niet netjes sorry :X , maar jij was erg blij geweest ;)
 
Gelukkig toch nog geregeld. Maar wat naar dat ze zo doen zeg, bij die zaak. Als iemand mij voor 100 euro extra had willen kloppen had ik mooi niet betaalt, m'n biezen gepakt en elders mijn spulletjes gaan halen. Eens kijken of ze dan nog moeilijk doen...

Als Kawa hun verteld dat die kuip onbestickerd is, en klant besteld ze gelijk wie zn fout is het dan?! Van Kawa, en niet van die zaak!
 
Als Kawa hun verteld dat die kuip onbestickerd is, en klant besteld ze gelijk wie zn fout is het dan?! Van Kawa, en niet van die zaak!

Maar dan mag je van die zaak toch verwachten dat ze dan met Kawa in onderhandeling gaan, en niet met de klant? Het is idd. niet de zaak zijn schuld, maar een beetje klantvriendelijkheid mag niet ontbreken vind ik...
 
Terug
Bovenaan Onderaan