Terug uit Belgie, heb het weer overleefd :)

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
[me]Revolution is terug van een toertocht naar Spa. :)
[/me]


Afgelopen vrijdagochtend vertrokken op de motor vanuit Friesland via Duitsland naar Spa Belgie toe. Was een toertocht georganiseerd door iemand hier in de buurt, reden in totaal zo\'n 15 motoren mee.

De weersverwachting was al niet best en dat bleek inderdaad te kloppen :( , bij Zwolle begon het al te regenen en in Duitsland ook nog regen gehad.

De volgende dag (zaterdags) een lange tocht gemaakt door de Ardennen naar Luxemburg toe en damn, als je wilt leren sturen, dan moet je naar de Ardennen toe!
Bocht na bocht na bocht, het houdt nooit op. :9~
Echt het paradijs voor de motorrijder, alleen als je met een grote groep bent, dan ligt het tempo wel vrij laag en ik als sportieve motorrijder :) wil graag lekker hard door die bochten heen knallen, dus achteraan rijden en steeds gaten laten vallen voor de bocht zodat je de ruimte had.

Het nadeel van de hele dag rijden is wel dat je op het laatst minder geconcentreerd raakt. Op een gegeven moment stond er 5 keer een bord Gevaarlijke bocht maar in alle gevallen bleek het wel mee te vallen, toen stond er weer zo\'n bord, en ik duik redelijk hard die (blinde) bocht in, die halverwege inderdaad enorm scherp bleek te zijn. |(
Met kunst en vliegwerk overeind kunnen blijven *D alleen mijn vader die achter me reed op z\'n BMW toerfiets lette meer op mij toen ik bezig was die bocht te halen en schrok daar blijkbaar van en vloog zelf wel uit diezelfde bocht. |(
Ging onderuit maar liet de motor vallen in de berm, 10 cm langs de vangrail. :} Absoluut geen schade, nog geen krasje. Veel geluk gehad dus. :] :)

Gisteren (zondag) ook weer gereden maar het regende vrijwel de hele dag, toch 250 km in de regen gereden. Fucking koud maar je leert er wel enorm van, door de regen werden die wegen lekker glad enzo en dan moet je behoorlijk geconcentreerd blijven op overeind te blijven. :)

Vanochtend weer terug gereden, en ben net weer thuis, in 4 dagen 1408 km gereden totaal dus heb het nu wel even gehad. :)
 
En dat met nog geen maand ervaring.. dat belooft niet veel goeds
Ach, ik hield hem overeind. ;)

Als ik geconcentreerder was geweest was ik er niet zo hard ingedoken maar ja, na 200 km rijden heb je de gedachten er wat minder goed bij op het laatst. Daarna was ik weer volledig geconcentreerd. :)

Wil niet opscheppen maar de persoon die dit georganiseerd had vond dat ik erorm goed reed gezien het feit dat ik rijbewijs nog maar kleine 5 weken heb. :P
 
Op Maandag 10 september 2001 17:04 schreef Revolution het volgende:Ach, ik hield hem overeind. ;)
Dit keer! :)
Noujah, geen kritiek van mij hoor, als je\'t kan moet je\'t doen.. alleen op onbekend terrein, met minder dan volle concentratie een blinde bocht in duiken met bijna geen ervaring.. geef toe dat het niet echt voor je spreekt.
 
Dit keer! :)
Noujah, geen kritiek van mij hoor, als je\'t kan moet je\'t doen.. alleen op onbekend terrein, met minder dan volle concentratie een blinde bocht in duiken met bijna geen ervaring.. geef toe dat het niet echt voor je spreekt.
Klopt, tikje te eigenwijs deze keer. :)
Volgende keer iets voorzichtiger. ;]
 
2 foto\'s, helaas niet echt een duidelijke foto van m\'n fiets maar op de 2e kun je hem toch zien.

Op de eerste foto, dat ben ik, 2e van links. :)

misc.php


Op 2e foto, die zwarte FZR is mijn fietsje.
misc.php
 
Uhm, wat denk je :? Als ik al die \"ouwe zakken\" bij kan houden, dan zit het wel snor }) :?
 
Hoog BMW gehalte :P

Maar verder leuk om te zien dat je zo enthousiast ben over je FZR\'etje. Was een flinke rit, 1400 kilometer in vier dagen. Ik wordt al moe als ik er aan denk.
 
Inderdaad veel BMW\'s :) en die rij ik er wel uit maar die rode K1200 op de voorgrond op foto2, die heeft 130 PK + het feit dat daar een marechaussee op reed die jarenlang motor heeft gereden, die is dus behoorlijk snel. :)
 
Wilde je zeggen dat je nu al ervaren rijders eruit rijdt? Of je hebt een natuurlijke aanleg, of die lui rijden wel erg rustig of hebben niet veel geleerd is al die jaren (of ze vinden het wel best zo).

Ardennen is OK, wel wat kloteasfalt en inderdaad soms verradelijke bochtjes. Volgende keer Eiffel? Kan je echt nog een stuk lekkerder rijden. Heb vorige maand rond Nideggen (rond het stuwmeer) lopen knallen. Echt goddelijke wegen (meer haarspeldbochten dan in de Ardennen). Als je de Eiffel gehad hebt ben je klaar voor lekker rijden door de echte bergen.
 
Wilde je zeggen dat je nu al ervaren rijders eruit rijdt? Of je hebt een natuurlijke aanleg, of die lui rijden wel erg rustig of hebben niet veel geleerd is al die jaren (of ze vinden het wel best zo).

Ardennen is OK, wel wat kloteasfalt en inderdaad soms verradelijke bochtjes. Volgende keer Eiffel? Kan je echt nog een stuk lekkerder rijden. Heb vorige maand rond Nideggen (rond het stuwmeer) lopen knallen. Echt goddelijke wegen (meer haarspeldbochten dan in de Ardennen). Als je de Eiffel gehad hebt ben je klaar voor lekker rijden door de echte bergen.
Ik rij aardig door ja, en veel van die BMW rijders doen het erg rustig aan of durven niet harder, gaat mij te langzaam dus.
De echt snelle jongens hou ik uiteraard ook niet bij. :)

Volgend jaar is het idd de bedoeling om naar Duitsland, de Eiffel te gaan, hoop op beetje mooi weer, dan daar door de bergen en bochten knallen. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan