Terug uit een warmer oord..

soeptablet

Die hard MF'er
18 jun 2001
721
1
Lely(k)stad
Bah, wat een k*tweer zeg. Ik heb net 17 dagen Thailand achter de rug en daar was het wel ietsje beter: 30-35 graden. Prima motorrijweer dus. Ik heb er zelfs nog over nagedacht om ter plekke een motor te huren want dat kostte werkelijk geen drol: 3 tot 5 euro per dag. Tis dat ik niet zeker wist of mijn reisverzekering motorrijden zou toestaan, anders had ik het gedaan. Ach, niet getreurd want met een maximaal toegestane cilinderinhoud in Thailand van 125 cc kun je natuurlijk nauwelijks van een motor spreken. Verder is het verkeer \"een beetje lichtelijk\" chaotisch: men rijdt er links (meestal tenminste), elk tweebaansweg heeft een onzichtbare derde weghelft en verder kan je niks gebeuren zolang je maar het juiste boeddabeeld op je dashboard hebt. Grappig zijn in elk geval de tuktuk\'s: een soort van overdekte trikes met chauffeur.

tuktuk.jpg


De vakantie zit erop en de zomer is nog lang niet in zicht \ '(
 
Plus, als je er op je bek gaat kom je bij een of andere kliniek uit die nog op niveau van WO1 werkt (fles whiskey en zaag)
 
wat betreft de artsen dar zijn ze vaak wat verder dan hier. Maar soeptablet, waar ben je in thailand geweest? Nog leuk eilandje gezien dat ko phagnan heet?
 
Plus, als je er op je bek gaat kom je bij een of andere kliniek uit die nog op niveau van WO1 werkt (fles whiskey en zaag)


Op zaterdag 23 februari 2002 23:49 schreef mad2 het volgende:
wat betreft de artsen dar zijn ze vaak wat verder dan hier. Maar soeptablet, waar ben je in thailand geweest? Nog leuk eilandje gezien dat ko phagnan heet?


Hoe bedoel je recht tegen-over elkaar staande meningen :+
 
En je hebt gewoon het eiland Ko Kut gemist :? Ja, waar hebben we het nu nog over? Of is het tijd dat ik ga slapen?
 
jep wel leuk als je daar met je 600cc machine mag rijden :)



hoewel de wegen in die streken gewoonweg KUT te noemen zijn :(
 
Hier in Waikiki beach is het ook niet slecht!!!!


Hee, ga jij eens lekker vakantie vieren, het is je Honeymoon. (kan je ons ook niet lastig vallen)

Ik mocht niet eens me gsm meenemen op mijn huwelijksreis, en ik begrijp nu waarom.
 
Maar soeptablet, waar ben je in thailand geweest? Nog leuk eilandje gezien dat ko phagnan heet?

Op zondag 24 februari 2002 06:20 schreef Bert.....of Henk het volgende:
En je hebt gewoon het eiland Ko Kut gemist :?

Ik heb Bangkok, Chiang Mai en Ko Samet onveilig gemaakt. Ko Pha Ngan lag enigszins uit de buurt en Ko Kut blijkt kut te zijn :+

Op de motorbeurs bleef ik even hangen de stand van \"Avontuurlijk motorrijden in Thailand\" en word ik prompt door een van die gasten aangesproken: \"Lijkt het je wat om naar Thailand te gaan\", heb ik heel droogjes geantwoord: \"Neuh, ben net drie dagen terug...\". De wegen zijn trouwens te slecht om lekker te kunnen scheuren \ '(
 
Ik heb Bangkok, Chiang Mai en Ko Samet onveilig gemaakt. Ko Pha Ngan lag enigszins uit de buurt en Ko Kut blijkt kut te zijn :+

Op de motorbeurs bleef ik even hangen de stand van \"Avontuurlijk motorrijden in Thailand\" en word ik prompt door een van die gasten aangesproken: \"Lijkt het je wat om naar Thailand te gaan\", heb ik heel droogjes geantwoord: \"Neuh, ben net drie dagen terug...\". De wegen zijn trouwens te slecht om lekker te kunnen scheuren \ '(
En wat voor reaktie kreeg je ?
 
Nou, die gozer meteen enthousiast van: \"Dan weet je dus hoe leuk het is\". Mijn mond zei \"Ja dat klopt\" maar mijn kop dacht toch wat anders. Als je leuk met je motor op vakantie wil doe het dan gewoon lekker makkelijk in Europa. Voor mooie bergroutes hoef je echt niet perse naar Thailand. Gezien het wegdek en verkeer in Thailand is de enige mogelijke vorm van lekker scheuren een flink portie racekak van het eten...
 
Bah, wat een k*tweer zeg. Ik heb net 17 dagen Thailand achter de rug en daar was het wel ietsje beter: 30-35 graden. Prima motorrijweer dus. Ik heb er zelfs nog over nagedacht om ter plekke een motor te huren want dat kostte werkelijk geen drol: 3 tot 5 euro per dag. Tis dat ik niet zeker wist of mijn reisverzekering motorrijden zou toestaan, anders had ik het gedaan. Ach, niet getreurd want met een maximaal toegestane cilinderinhoud in Thailand van 125 cc kun je natuurlijk nauwelijks van een motor spreken. Verder is het verkeer \"een beetje lichtelijk\" chaotisch: men rijdt er links (meestal tenminste), elk tweebaansweg heeft een onzichtbare derde weghelft en verder kan je niks gebeuren zolang je maar het juiste boeddabeeld op je dashboard hebt.

Onderstaande schreef ik bij een topic over v-maxs: deze 1200 !CC motor heb ik namelijk daar wel eens gehuurd. })
Ben in 1997 en 1999 weer terug geweest in Thailand en in Pattaya kun je van alles huren, van CBR400RR tot 1400 cc choppers.
Eerste keer dat ik dat van max. 125 cc hoor! :?

quote:
Heb in Thailand in 1993 een s een V-max (amerikaanse versie?)gehuurd...voor 40 piek per dag ! }) + benz 7 ct /liter !!
Fiets gehuurd bij zo\'n mafios thais ventje (geen verzekering-jij betaald bij schade)met vervalst paspoort en vervolgens een week lang afgetrapt, tot dat spinnen tot in de derde versnelling ging vervelen. :9~
Errug veel fun meegehad (veel rechte stukken, weinig bochtenwerk),toen ik \'m weer inleverde wilde dat mannetje de borg (100 piek) houden voor een nieuwe achterband (was wel nodig na een week).
Toen ik vier jaar later weer in Thailand was , stond die fiets er nog !

yam-vmax-92-bikepics-19891.jpg


yam-vmax-92-bikepics-19892.jpg

unquote.
 
Op dinsdag 26 februari 2002 14:47 schreef RAYF4 het volgende:
Eerste keer dat ik dat van max. 125 cc hoor! :?
Even nuanceren: in Thailand mogen geen motoren worden geproduceerd met meer dan 125 cc cilinderinhoud (bron: Lonely Planet). Sporadisch zie je motoren met meer dan 125 cc, deze zijn echter geïmporteerd.

yam-vmax-92-bikepics-19891.jpg

Spookrijder })
 
Even nuanceren: in Thailand mogen geen motoren worden geproduceerd met meer dan 125 cc cilinderinhoud (bron: Lonely Planet). Sporadisch zie je motoren met meer dan 125 cc, deze zijn echter geïmporteerd.

Spookrijder })
Zo zie je maar weer, je leert er iedere dag iets bij :P
BTW; foto is genomen op U-Tapao luchtmachtbasis, en we hadden twee V-maxen gehuurd , dus: sprintjes op de landingsbaan !
luxhello.gif
 
Alleen al voor de keuken zou ik naar Thailand willen gaan :) .

En dan nog zo\'n lekker klimaat (wel heel vochtig geloof ik). En de Thaise vrouwen zijn beslist ook niet mis :9~
 
Even nuanceren: in Thailand mogen geen motoren worden geproduceerd met meer dan 125 cc cilinderinhoud (bron: Lonely Planet). Sporadisch zie je motoren met meer dan 125 cc, deze zijn echter geïmporteerd.

Ik heb het bewuste stukje even opgezocht, ik bleek de cilinderinhoud mis te hebben:

The legal maximum size for motorcycle manufacture in Thailand is 150 cc, though in reality few bikes on the road exceed 125 cc. Anything over 150 cc must be imported, which means an addition of up to 600% in import duties.

Als je een R1 van € 15.000,- wil importeren kost je dat dus € 90.000,-.
 
Terug
Bovenaan Onderaan