Terug van vakantie

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.797
481
Zo, we zijn weer terug van weg geweest.

Heel erg mooi weer gehad, misschien wel een beetje te warm en daardoor niet zo heel veel gereden. Echter dat is toch nog wel veel .

Alles overleefd, alleen wel heeeel erg hard een nieuwe ketting nodig, had hem ook eigenlijk voordat ik weg ging moeten vervangen.

MZZL
 
waarom laten vervangen terwijl je weg was?
koop toch een ketting en leg die er zelf op
ik heb dat tot nu toe ook nog niet gedaan bij een motor maar wel enkele keren bij een brommer (zelfde principe) en is echt doodsimpel en snel gefixt!
gewoon proberen en je zal zien dat zelfs de grootste loser erin zal slagen dus dan moet het jou toch ook wel lukken? :P
 
waarom laten vervangen terwijl je weg was?
koop toch een ketting en leg die er zelf op
ik heb dat tot nu toe ook nog niet gedaan bij een motor maar wel enkele keren bij een brommer (zelfde principe) en is echt doodsimpel en snel gefixt!
gewoon proberen en je zal zien dat zelfs de grootste loser erin zal slagen dus dan moet het jou toch ook wel lukken? :P

Is het niet zo dat als je de ketting vervangt, je dan ook de tandwielen dient te vervangen? Dat maakt de klus alweer wat minder simpel.
 
Klopt,
De tandwielen en de ketting slijten gelijkmatig tegen elkaar in. Als je dan een nieuwe ketting op de ingesleten tandwielen zet dan komt dat de levensduur van je ketting niet ten goede.

Is ook zo met racefietsen / mountainbikes.
 
Is het niet zo dat als je de ketting vervangt, je dan ook de tandwielen dient te vervangen? Dat maakt de klus alweer wat minder simpel.
mmm, die paar bouten los en vast draaien?

pech heb je als je perse een eindloze ketting wilt monteren en dat je daarvoor je achterbrug moet demonteren... ;)
 
Klopt Martijnl,

Als je ketting te lang is geworden en je moet hem vervangen dan moet je ook je beide kettingwielen vervangen. Doe je dat niet dan is je ketting na 100 km weer versleten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan