Terug van weggeweest

Barbabart

t is altijd motorweer, niet altijd een 4 seasonpak
11 dec 2013
513
625
Budel (regio Eindhoven/Weert)
Lieve mensen, ik ben Bart, bouwjaar 1985.
Sinds 2014 heb ik mijn rijbewijs, en mijn eerste motor, de bandit 600n van mijn pa. Al die tijd was ik al lid, maar ik heb door diverse redenen niet zoveel met het forum gedaan. Ben een beetje social-media moe geworden en heb o.a. facebook etc verwijderd, en ook dit forum gelaten voor wat het is.

In de tussentijd ben ik zelfs steeds meer motor gaan rijden, en zijn wat motorvrienden (de oorspronkelijke supporters) juist aan andere projecten zoals verhuizingen, verbouwingen en gezinnen begonnen. Mijn motorcirkeltje werd dus kleiner.

In mijn geval bleven er niet zoveel hobbies over, en op de achtergrond werd ik door een groeiende ervaring, alsmede schade en schande, steeds braver en wijzer op motorgebied. Ik heb gemerkt dat je ook spannende momentjes met 77 pk kunt beleven. Vervolgens kwam daar het (deels) genieten van woonwerkverkeer op de motor en een overheid bij die een overheid die 100km "snel"weg noemt. Mijn fascinatie voor supersportieve exclusieve motoren zoals een 1299 Panigale S is wat afge-ebt.

Ik ben steeds meer gaan kijken naar de ultieme allround motor: een betrouwbare motor met een baggagesysteem, hightech die een zekere meerwaarde biedt, inzetbaar onder alle condities.

Wat waren de richtlijnen?
Vermogen: 80+pk (bijna alle motoren voldoen).
Koppel: Veel belangrijker, bijvoorbeeld een twin met flinke longinhoud
Baggagesysteem: flink wat koffers dus een adventure of toermotor
Eigen gewicht: Niet te gek veel hoger dan mijn Bandit, dus onder de 250 kg
Electronica: handvatverwarming, riding modes, electronic suspension en cruisecontrol, ledverlichting, mistlampen. (hele studie!)

Ik vond de 2016 africa twin al een gaaf ding, maar toen het nieuwe 2020 model uitkwam kon ik ineens alle vakjes aanvinken, en kon ik met mijn korte pootjes beter aan de grond. Dus begin dit jaar heb ik besloten om mijn ouwe trouwe bandit 600 in te ruilen tegen een gloednieuwe 2020 Honda CRF1100 Adventure Sports, met alle opties behalve DCT. Een absurde uitgave, en een gigantische stap vooruit. In plaats van 2 analoge klokjes zonder brandstofmeter heb ik nu een groot full colour touchscreen. De vele features vormden een hele leerschool, maar het maakt de motor des te veelzijdiger.

Stilletjes aan ben ik het forum dit jaar weer een beetje mee gaan lezen, en nu heb ik inmiddels mijn wachtwoord weer opgehaald.
Lijkt me leuk om wat motormensen te leren kennen aan de zuidkant van Eindhoven of de grens Brabant/Limburg. Ik woon zelf in Budel.
 
:W Bart
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Hey Bart, Ik ben wat door de voorsteltopics aan het lezen en werd gelokt door je avatar. Een collega van me heeft dit jaar ook een 2020 crf1100 adventure sports gekocht met DCT.
Wat dan weer wel toevallig is, is dat ik zelf ook in Budel woon. Ik zelf rij een TDM 900. Wie weet kunnen we eens een toertje plannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan