Terug van weggeweest...

Aernout

Die hard MF'er
24 mrt 2004
314
0
Nijmegen
met nieuwe woonst en een roze papiertje. :]
Jaja, in een keer geslaagd, na nog geen dag op een motor te hebben gezeten (in uren dan) en zonder ander rijbewijs of brom-ervaring. Dit weekend voor het eerst solorijden op de CBF600 van de rijschool die ik een weekendje mag huren. Nu als een idioot opnieuw gaan sparen en dan een eigen fietsje aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft nu de "Naked-Bike" topic-lezers aan het werk gezet, want dat wil'ie nu. Wordt het weer wat rustiger hier....................

inderdaad ...en wij allemaal maar moeite doen om tips te geven over tsjopperts ;)
 
Ja wel erg ondankbaar hoor! ;) Na al onze moeite moet hij wel minstens een Intruder 1400 kopen of zo! :+
 
Man, die gast twijfelt zo veel en zo lang, die komt uiteindelijk bij een Spartamet uit.....
 
of hij denkt eerst goed na voor hij wat koopt. Vind chopper nog steeds moooi, maar zijn minder praktisch. je hebt mij niet horen zeggen dat er hier geen chopper komt, alleen wil ik eerst beter leren rijden op een naked. Chopper zou nog immer zeer waarschijnlijk een Magna worden.

O en Ed31: zielig gedrag hoor.
 
Je kunt mij zielig vinden, maar lees je eigen topics nog eens door en kijk ook eens naar de verschillende cynische reacties die je zo langzamerhand oproept (niet alleen van mij).
Als je hier komt voor advies==> prima, er zijn er zat die je willen helpen en ik dacht toch ook regelmatig tips voor de 1 of ander te hebben.
Als je echter continu blijft vragen en zelf niet weet wat je nu wilt kun je dit verwachten.
Waar ik me bij jou aan gestoord hebt is dat je maandenlang hebt lopen vragen over welke motor je nou moet kopen en diverse verkopers hebt benaderd om vervolgens in hun "verkooptopic" hun bike te becommentarieren, terwijl je überhaupt geen knaken had om wat voor een brik ook maar te kopen. Zo'n topic wordt geopend om de motor aan te prijzen en proberen te verkopen, niet om er commentaar op te geven.
Nog maar een paar dagen geleden schrijf je in een verkooptopic over een Magna (want dat was toch je droommotor?) dat een bedrag van €3800,- boven je budget is en effe later ga je in een Naked-topic vragen stellen over Monsters en Buells......
Er zijn zo langzamerhand ontzettend veel mensen jou van adviezen aan het voorzien (en al gedaan hebben) waar uiteindelijk niets mee gedaan wordt.

Ik wens je veel plezier met een eventuele Naked en dat je veel tips mag krijgen van de jongens op dat forum.

Wat mij betreft discussie gesloten.
 
Je kunt mij zielig vinden, maar lees je eigen topics nog eens door en kijk ook eens naar de verschillende cynische reacties die je zo langzamerhand oproept (niet alleen van mij).
Als je hier komt voor advies==> prima, er zijn er zat die je willen helpen en ik dacht toch ook regelmatig tips voor de 1 of ander te hebben.
Als je echter continu blijft vragen en zelf niet weet wat je nu wilt kun je dit verwachten.
Waar ik me bij jou aan gestoord hebt is dat je maandenlang hebt lopen vragen over welke motor je nou moet kopen en diverse verkopers hebt benaderd om vervolgens in hun "verkooptopic" hun bike te becommentarieren, terwijl je überhaupt geen knaken had om wat voor een brik ook maar te kopen. Zo'n topic wordt geopend om de motor aan te prijzen en proberen te verkopen, niet om er commentaar op te geven.
Nog maar een paar dagen geleden schrijf je in een verkooptopic over een Magna (want dat was toch je droommotor?) dat een bedrag van €3800,- boven je budget is en effe later ga je in een Naked-topic vragen stellen over Monsters en Buells......
Er zijn zo langzamerhand ontzettend veel mensen jou van adviezen aan het voorzien (en al gedaan hebben) waar uiteindelijk niets mee gedaan wordt.

Ik wens je veel plezier met een eventuele Naked en dat je veel tips mag krijgen van de jongens op dat forum.

Wat mij betreft discussie gesloten.
Ik heb ondertussen bijna 4500 bij elkaar gespaard. Helaas zijn daar een verhuizing en een laatste verrassing voor mijn moeder tussendoor gekomen, dus mag ik weer opnieuw beginnen. Bij een nieuwe motor kun je vaak een betaalregeling sluiten, dus is een nieuwe motor wat dat betreft, hoe raar dat ook klinkt, bereikbaarder dan een tweede hands. Kijk, de Chopper (waar ik de V-max (die ik dan weer ken van het veronicaprogramma destijds, waar de presentatrice op zo'n ding rondreed als ze motoren gingen testen) ookj onder rekende) heeft voor mij iets van hte ideaalbeeld van een motor: geen haast, relaxed, mooi, stevige bouw etc. Ik vind die dingen echt super, maar ik ben slechts een beginnende motorrijder met tot aan afgelopen weekend 22 uur ervaring op een motor. Mede daarom lijkt een lichte naked (600/750 cc) me een verstandigere keus om het rijden echt te leren dan de choppers. Ook in mijn dagelijkse woon-werk verkeer is zo'n ding, veel bochten, wat woonwijkjes wellicht wat handzamer.
Ik heb geen flauw idee wat een Buell of een Monster kost, maar dat zullen dan wel dure machines zijn. Kijk, als ik in mijn kennissenkring mensne gehad had die ook wat van motoren afwisten, had ik jullie natuurlijk niet met al die vragen lastiggevallen.
Volgens mij heb ik nooit motoren van iemand anders afgekraakt, trouwens. Ik zit soms met mijn bek open te kijken naar de kunstwerkjes die er van motoren gemaakt zijn. Niet altijd mijn smaak, en volgens mij mag ik dat dan gewoon zeggen. Het enige wat ik jammer vond aan de Supermagna was, behalve de kleur, de pijpen. De supermagna is een van de weinige fietsen waarvan ik de pijpen echt geniaal mooi vind, namelijk. Dat betekent niet dat de pijpen onder deze fiets niet mooi waren. Halfopen schijnt een beter geluid te geven (of heb ik nou weer niet goed opgelet?).
Goed, laten we er inderdaad maar over ophouden. IK zal jullie allemaal nog wel even lastig blijven vallen met vragen, en hopelijk ben ik welkom. Mijn stupiditeit moeten jullie me maar vergeven. (Mijn vader zou een loodgieter hebben gebeld om een leertje te vervangen, dus van hem heb ik weinig meegekregen, en mijn opleiding vereiste niet veel meer handvaardigheid dan bladzijdes omdraaien.)

Ik ben tyot nu toe vreselijk blij met dit forum en alle tips, en als ik dadelijk eindelijk mijn fiets heb, zal ik jullie overladen met foto's. Tot die tijd wil ik zeker weten dat mijn keuze de juiste is, en bij wie zou ik dat beter kunnen verifieren dan bij ervaren rijders.... het forum dus?
 
oh ja, en niet weten wat ik nu precies wil komt door pure onwetendheid. Ik heb ondertussen echter wel geleerd niet puur op mijn ogen af te gaan bij aanschaf van allerlei zaken. Vandaar ook de (wellicht radicale switch) van chopper naar naked. Ik heb echter wel een brede smaak (muziek bijv. deathmetal-jazz / klassiek-k's choice / george michael-mark lanegan) dus voor mij is de switch niet raar.
Bedenk overigens ook dat ik nu ik mijn rijbewijs heb pas kan en mag proefrijden....

goed, verder over nakeds?
 
Joh, het is goed dat je je een beetje breed oriënteert. :)
Misschien was het handiger geweest om het meer centraal in 1 topic te houden, maar verder is het juist verstandig dat je niet over 1 nacht ijs gaat.
Natuurlijk kwam het wel een beetje vreemd over dat je voor je rijbewijs al naar dure bikes op zoek was, maar aan de andere kant kan het nooit kwaad om je van te voren al wat te oriënteren. Misschien was het wel handiger geweest als je bij je eerste post al had gezegd hoe de vork in de steel zat. :)
 
Joh, het is goed dat je je een beetje breed oriënteert. :)
Misschien was het handiger geweest om het meer centraal in 1 topic te houden, maar verder is het juist verstandig dat je niet over 1 nacht ijs gaat.
Natuurlijk kwam het wel een beetje vreemd over dat je voor je rijbewijs al naar dure bikes op zoek was, maar aan de andere kant kan het nooit kwaad om je van te voren al wat te oriënteren. Misschien was het wel handiger geweest als je bij je eerste post al had gezegd hoe de vork in de steel zat. :)
idd
 
Terug
Bovenaan Onderaan