Terug, vragend en klagend

Vrouwen gunnen in het verkeer minder dan mannen?

  • Ja, het zijn horken. Sluit ze op!

    Stemmen: 3 8,1%
  • Ja, over het algemeen wel.

    Stemmen: 21 56,8%
  • Soms wel, soms niet.

    Stemmen: 10 27,0%
  • Nee, ik krijg altijd voorrand van vrouwen (en lijk wel op Jo

    Stemmen: 1 2,7%
  • Nee, ik krijg altijd voorrang van vrouwen (en lijk niet op J

    Stemmen: 2 5,4%

  • Totaal aantal stemmers
    37

letterlijk

MF veteraan
31 okt 2008
1.025
3
Den Haag
Na een paar jaar afwezigheid wordt het weer eens tijd om wat te posten op MF! En hoe kun je beter beginnen dan met klagen en vragen!

Ik ben er namelijk eindelijk achter waar ik mij zo aan erger in het verkeer. Ik heb altijd gedacht dat ik mij ergerde aan oude mensen, linksplakkers, bumperklevers en wielrenners (oké, oké, toegegeven, die kan ik nog steeds niet luchten), maar het is veel en veel simpeler. Het is eigenlijk maar 1 categorie.

Het zijn simpelweg gewoon VROUWEN*. Jaja, ik weet het, de feministen (en Harley-rijders) onder ons gaan al spontaan menstrueren, maar laat het mij even nuanceren. Het is namelijk niet zozeer dat ik mij stoor aan het niveau van rijden (dat is over het algemeen prima), maar het zit 'm vooral in het gedeelte misgunnen...En dat uit zich in veel situaties en vormen, denk hierbij aan gaatjes dichtrijden bij het ritsen, geen gelegenheid geven bij het fileparkeren, rotondes als een bezetene oprijden zodra ze jou zien staan, bij drukke situaties het "om en om" principe niet begrijpen. Hoe langer ik rijd, des te meer het begint op te vallen.
Natuurlijk...natuurlijk zijn er genoeg mannen die deze acties ook uithalen, maar over het algemeen is het een vrouw die ik betrap op misgunnen in het verkeer. Vergelijk het een beetje met de situatie dat je vriendin langs een andere mooie vrouw loopt. Het misgunnen druipt er vanaf. "Jeetje, wat een lelijk jurkje" afgerond met een "ogenscroll" van boven naar beneden.

Ik vraag het mij echt oprecht af of dit andere ook opvalt? Zit het gewoon in de evolutie van de vrouw; is het een bepaalde emotie die nodig is om het alfamannetje voor zich te winnen?

Ben gek op vrouwen in alle mogelijke situaties (en vormen :)), maar in het verkeer ben ik ze liever kwijt dan rijk. Mijn motto is dan ook: vrouwen te voet doet een mens goed...

PS. geldt de vrijdag hier nog als non topic dag?

* Dit geldt niet voor motorrijdende vrouwen, dat zijn bikkels met een teelbal. Love them.
full
 
Het misgunnen, en dan zeker jegens andere vrouwen die er toevallig vaak ook net wat beter uitzien komt me wel heel erg bekend voor.

Mooie vrouw op tv: kijk dan hoe ze doet! Dat rokje ziet er echt niet uit! Wat een sloerie!

Mooie vrouw op terras: idem.

Mooie vrouw die net iets meer succes bij de mannen heeft: idem.

Maar goed,we hadden het over verkeer :+

Ja ook in het verkeer komt het misgunnende gedrag van vrouwen me bekend voor.

Is de heer in het verkeer dan toch een heer?

O-)
 
Echt niet, probleem heet: andere weggebruikers. Vrouwen, mannen, motorrijders, fietsers... allemaal 1 pot nat: ze rijden altijd in de weg. Ze gaan te hard op het verkeerde moment, gaan te langzaam op de meeste andere momenten. Ze zouden wat meer moeten opletten en rekening moeten houden met anderen, want - zoals het een goed Nederlander betaamt - ik ben natuurlijk de alleropperstebeste bestuurder, en heb natuurlijk altijd gelijk, tja... 8-) ;) :N :+

Maar goed: dinsdag is het nieuwe vrijdag, is oké.

Terzijde, wat is voorrand krijgen in het verkeer, van vrouwen? Heb er maar op gestemd, leek me wel spannend.
 
Laatst bewerkt:
Dat ze iemand niet even laten invoegen, of de weg laten oprijden en dat soort acties valt me ook wel op. Vrouwen zijn niet echt beleefd in het verkeer. Ik denk niet dat het om misgunnen gaat, maar meer omdat ze de regels strakker volgen. "Ik heb voorrang, dus hoef hem er niet tussen te laten". Dat soort dingen.
Ik denk dat mannen wat flexibeler zijn en dan per situatie zelf een afweging maken wat te doen, waar vrouwen misschien consequenter zijn maar daardoor soms wat arroganter over kunnen komen. Kijk soms is het beter om iemand voorrang te geven wanneer je zelf eigenlijk voorrang hebt. Omdat bv anders het verkeer vastloopt, of whatever... Volgens mij zijn vrouwen daar dan weer wat minder mee bezig.

Dit geld uiteraard niet voor mijn eigen vriendin.... O-)
 
Echt niet, probleem heet: andere weggebruikers. Vrouwen, mannen, motorrijders, fietsers... allemaal 1 pot nat: ze rijden altijd in de weg. Ze gaan te hard op het verkeerde moment, gaan te langzaam op de meeste andere momenten. Ze zouden wat meer moeten opletten en rekening moeten houden met anderen, want - zoals het een goed Nederlander betaamt - ik ben natuurlijk de alleropperstebeste bestuurder, en heb natuurlijk altijd gelijk, tja... 8-) ;) :N :+

Maar goed: dinsdag is het nieuwe vrijdag, is oké.

Terzijde, wat is voorrand krijgen in het verkeer? Heb er maar op gestemd, leek me wel spannend.

De rand voor de achterrand van een stoeprand, die krijg je dan...in het verkeer..zeg maar.. soort van
 
Dat ze iemand niet even laten invoegen, of de weg laten oprijden en dat soort acties valt me ook wel op. Vrouwen zijn niet echt beleefd in het verkeer. Ik denk niet dat het om misgunnen gaat, maar meer omdat ze de regels strakker volgen. "Ik heb voorrang, dus hoef hem er niet tussen te laten". Dat soort dingen.
Ik denk dat mannen wat flexibeler zijn en dan per situatie zelf een afweging maken wat te doen, waar vrouwen misschien consequenter zijn maar daardoor soms wat arroganter over kunnen komen. Kijk soms is het beter om iemand voorrang te geven wanneer je zelf eigenlijk voorrang hebt. Omdat bv anders het verkeer vastloopt, of whatever... Volgens mij zijn vrouwen daar dan weer wat minder mee bezig.

Dit geld uiteraard niet voor mijn eigen vriendin.... O-)

Dan heb je d'r goed opgevoed 😀

Goede hypothese. Deze onderdelen spelen zeker een (belangrijke, misschien wel de belangrijkste) rol. Je geeft dus eigenlijk aan dat vrouwen in het verkeer, over het algemeen, erg eigenwijs zijn?!
 
Je zou je vraag in beter Nederlands moeten stellen: gunnen is een transitief werkwoord, daardoor is een nominale constituent noodzakelijk.
 
Mijn ervaring met de eigen vrouw is dat ze vooral andere vrouwen weinig gunt. Ze kijkt altijd erg chagrijnig als ik een leuke dame even voor laat gaan. })

Op de motor krijg ik over het algemeen meer ruimte van vrouwelijke bestuurders, mannen willen wat vaker piemels vergelijken heb ik het idee.
In de auto maakt het naar mijn idee weinig uit.
 
Ik heb gestemd op: nee, ik krijg altijd voorrang (en lijk niet op J)

Ik weet ook niet eens wie diene "J" moet voorstellen, maar maakt niet uit.
En eigenlijk "krijg" ik geen voorrang, maar "neem" ik die.
Van mijn vrouwtje geleerd, "you guys drive like pussy's", redeneerde ze, "you have to use the Philippin way to drive" ... en geloof me, als zij voorrang heeft zal ze die ook krijgen. Rijden kan ze, en dan bedoel ik niet dat ze een held is in het "besturen" van een auto (over achterwaarts parkeren gaan we het hier niet hebben ...), maar bedoel ik in het haarzelf door het verkeer te loodsen. Die Philippine way to drive, dat werkt echt, met het enige verschil dat ik haar heb moeten bij brengen dat ze ook moet stoppen voor rood als ze rechts wil afslaan, en dat je in je lijn moet blijven. Maar verder geraakt die overal door/tussen/over waar het maar enigszins moet, en dat terwijl ik haar heb moeten leren autorijden NAdat ze haar rbw behaald heeft :+

hmmm ... ja dus, zij behoord dus idd tot die categorie die anderen niet altijd iets gunt in het verkeer, maar lang niet tegenover enkel vrouwen, maar als die andere voorrang heeft laat ze die wel gaan, maar ze heeft een hekel aan twijfelaars. Daar drukt ze zich gewoon voor in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jesus,,,, als ik jullie zo lees
dan snap ik ook waarom vrouwen liever alleen motorrijden
 
Vrouwen hebben over het algemeen geen enkel benul waar ze mee bezig zijn.
 
Ik moet zeggen, zinnen als "nee nee, wacht jij maar even!" of "ik ga even voor!' heb ik tot op heden alléén bij vrouwen in de auto gehoord! En nee, dat had niets met handtastelijkheden van mijn kant te maken :P
 
Ik moet zeggen, zinnen als "nee nee, wacht jij maar even!" of "ik ga even voor!' heb ik tot op heden alléén bij vrouwen in de auto gehoord! En nee, dat had niets met handtastelijkheden van mijn kant te maken :P
Weet je dat zeker :+
_O-
 
Echt niet, probleem heet: andere weggebruikers. Vrouwen, mannen, motorrijders, fietsers... allemaal 1 pot nat: ze rijden altijd in de weg. Ze gaan te hard op het verkeerde moment, gaan te langzaam op de meeste andere momenten. Ze zouden wat meer moeten opletten en rekening moeten houden met anderen, want - zoals het een goed Nederlander betaamt - ik ben natuurlijk de alleropperstebeste bestuurder, en heb natuurlijk altijd gelijk, tja... 8-) ;) :N :+

Maar goed: dinsdag is het nieuwe vrijdag, is oké.

Terzijde, wat is voorrand krijgen in het verkeer, van vrouwen? Heb er maar op gestemd, leek me wel spannend.
:t
 
Het is een samenloop van tegenstrijdigheden.

Sommige moderne vrouwen ervaren in de auto een soort overdadige geldingsdrang. Eigenlijk het zelfde waar ze mannen (terecht) van betichten, maar dan niet gekoppeld aan meetbare superioriteit in het verkeer, want het gaat niet om vermogen, inzicht, type vervoermiddel, maar puur om "ik rij hier en jij zoekt het maar uit".

Wij mannen begrijpen dat niet, want waarom laat die ene muts geen ruimte om te ritsen, als die hele rij auto's net zo mooi soepel van rijstrook wisselt? Why? -Does not compute- want het is gewoon niet logisch vanuit onze perceptie. Die vrouw is echter niet zomaar asociaal, ze laat zien dat ze haar plekje op het asfalt claimt! En dan is het op eens emancipatie! jaaaa :N

Maar tegelijk zitten diezelfde vrouwen ook graag in de hulpbehoevende(vrouwen) rol door bijvoorbeeld hulpeloos bij een wasstraat te gaan staan, 15 rondjes te rijden omdat geen enkele 4.8 meter lange parkeerplek groot genoeg is voor de -witte private lease Fiat 500-, de beroemde "ik heb een kannetje weetikveel en die moet ergens in de motorkap" en natuurlijk het nooit zelf bijhouden van de bandenspanning, want vrouwen hoeven dat niet.

Het is echter een bewuste keuze om niet zelf redzaam te zijn en wanneer het uitkomt in de hulpbehoevende rol te kruipen. Ergo, wij ervaren de moderne vrouw die zichzelf beschouwt als "assertief in het verkeer", als zijnde hartstikke hypocriet :+

P.S: Ik ken trouwens geen enkele motor rijdende vrouw die bovenstaande nare eigenschappen heeft ;) .
 
fucking 8 jarige prinsesjes, die stampvoetend ik wil, ik wil, ik wil schreeuwen. Allemaal @#$%

IK, IK, IK is ze met de prinsesen jurk aangeleerd
 
Ik ben het met je eens..

Kan aan twee dingen liggen, vrouwen zijn over het algemeen voorzichtiger (en daardoor trager) in het verkeer. Ze krijgen dan ook de hele tijd te horen dat ze te voorzichtig zijn en wel wat meer pit mogen tonen. Dit doen ze dan weer op de verkeerde momenten.

Daarnaast is het ruimtelijk inzicht slechter en wordt er vaker verkeerd ingeschat.

Dat was in het verkeer.. in de rest is het volgens mij pure onzekerheid. Zichzelf altijd vergelijkend met een andere vrouw en die dan afkraken om een beter gevoel over haarzelf te krijgen. Andere vrouwen zijn per definitie concurrenten.
 
Ik ben het met je eens..

Kan aan twee dingen liggen, 1vrouwen zijn over het algemeen voorzichtiger (en daardoor trager) in het verkeer. Ze krijgen dan ook de hele tijd te horen dat ze te voorzichtig zijn en wel wat meer pit mogen tonen. Dit doen ze dan weer op de verkeerde momenten.

2Daarnaast is het ruimtelijk inzicht slechter en wordt er vaker verkeerd ingeschat.

Dat was in het verkeer.. in de rest is het volgens mij pure onzekerheid. Zichzelf altijd vergelijkend met een andere vrouw en die dan afkraken om een beter gevoel over haarzelf te krijgen. Andere vrouwen zijn per definitie concurrenten.

Leg je bij 1 uit, waarom je niet aan deze discussie mag deelnemen en bij 2, waarom je rijbewijs terecht is ingenomen :? }) :+ :9 *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan