Terug, vragend en klagend

Vrouwen gunnen in het verkeer minder dan mannen?

  • Ja, het zijn horken. Sluit ze op!

    Stemmen: 3 8,1%
  • Ja, over het algemeen wel.

    Stemmen: 21 56,8%
  • Soms wel, soms niet.

    Stemmen: 10 27,0%
  • Nee, ik krijg altijd voorrand van vrouwen (en lijk wel op Jo

    Stemmen: 1 2,7%
  • Nee, ik krijg altijd voorrang van vrouwen (en lijk niet op J

    Stemmen: 2 5,4%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Leg je bij 1 uit, waarom je niet aan deze discussie mag deelnemen en bij 2, waarom je rijbewijs terecht is ingenomen :? }) :+ :9 *O*

Ik rij niet als een vrouw :) En volgens mij staat er niet dat je als vrouw niet mee mag doen in dit topic, of ik heb erover heen gelezen. Ik ben niet zo van het instructies lezen.. dat is dan reden 2 waarom ik wel mee mag doen.

Waarom mijn rijbewijs is ingenomen? Nou, niet omdat ik te traag en voorzichtig was in elk geval.
 
Zeg je dit nu omdat je bang bent voor de reacties van de vrouwelijke forumleden? Of meen je dit oprecht? (be honest :P )

Nee ik ken serieus geen enkele motor rijdende vrouw die dat clichématige "verkeerskut" rijgedrag vertoont, terwijl ik er best een stel ken zónder A rijbewijs (en met private lease Fiat 500) die wel perfect in mijn schetsje vallen.

Ik ben overigens niet bang voor een meningsverschil op een forum.. :? :+
 
Heb even snel gekeken of er onderzoeken zijn over vrouwen en verkeersveiligheid, maar daar komt niet zo snel een duidelijk antwoord op.

Of ik het zelf merk? Naja misschien een beetje. Ik heb af en toe het idee dat vrouwen domme dingen doen in het verkeer, zonder door te hebben dat ze het doen. Dat merk ik als ik op de fiets zit, maar ook bij vrouwen in de auto zit. Mijn moeder is bijvoorbeeld echt heel slecht in het verkeer :+

Mannen daarentegen zijn opzettelijk kansloos. Haantjes die willen laten zien dat hun dure leasebak heel snel kan rijden.
 
Achja niemand is perfect, ik accepteer andermans fouten (zowel expres als door onwetendheid) maar mijn mening is dan ook dat anderen niet moeten klagen wanneer ik te snel rij (en dan weer bij zowel expres als door onwetendheid).

Mensen die gaatjes dichtrijden, waarbij naar mijn idee geslacht niet uitmaakt, heb wat meer geduld, komt vanzelf aan de beurt of stap voortaan op de motor en je kunt (bijna) altijd door
 
Alles wat vrouwen in het verkeer doen en soms daarbuiten heeft in mijn optiek maar één reden....

Ze kunnen geen twee of meer dingen tegelijkertijd doen.

Als ik achteruit moet inparkeren staat de radio te blèren, sjekkie op m'n lip, kijk om me heen voor anderen en draai 'm er zo in...

Als een vrouw dit moet doen, gaat de radio uit, blos op d'r wangen, passagiers moeten VOORAL hun mond houden en als het dan na twee keer niet lukt dan komt dat omdat ze afgeleid zijn of aan die vent aan de overkant die staat te kijken, of een andere wazige reden..."ja, maar dat komt doordat...." enfin, vul zelf maar in 8-)

Zelfde met filerijden, ik kijk voor me achter me, rij een tempo waarbij ik zoveel mogelijk blijf rollen en gun iedereen in het belang van de doorstroming de ruimte, ook dit met de radio aan en een sjekkie op de lip. :9

Dan een vrouw...tussen de lijnen blijven, aansluiten en die invoegende voor haar is een aso...spiegels? :? Geen tijd joh, ik moet aansluiten toch?..

totaal geen ruimte in hun hoofd voor andere dan die ene activiteit als waar ze op dat moment mee bezig zijn :z

En zo zijn alle "domme" dingen die ze doen terug te brengen naar één oorzaak...niet kunnen multitasken..

Echt...hoe meer ik hier op let hoe meer het me opvalt.. :Y
 
Alles wat vrouwen in het verkeer doen en soms daarbuiten heeft in mijn optiek maar één reden....

Ze kunnen geen twee of meer dingen tegelijkertijd doen.

Als ik achteruit moet inparkeren staat de radio te blèren, sjekkie op m'n lip, kijk om me heen voor anderen en draai 'm er zo in...

Als een vrouw dit moet doen, gaat de radio uit, blos op d'r wangen, passagiers moeten VOORAL hun mond houden en als het dan na twee keer niet lukt dan komt dat omdat ze afgeleid zijn of aan die vent aan de overkant die staat te kijken, of een andere wazige reden..."ja, maar dat komt doordat...." enfin, vul zelf maar in 8-)

Zelfde met filerijden, ik kijk voor me achter me, rij een tempo waarbij ik zoveel mogelijk blijf rollen en gun iedereen in het belang van de doorstroming de ruimte, ook dit met de radio aan en een sjekkie op de lip. :9

Dan een vrouw...tussen de lijnen blijven, aansluiten en die invoegende voor haar is een aso...spiegels? :? Geen tijd joh, ik moet aansluiten toch?..

totaal geen ruimte in hun hoofd voor andere dan die ene activiteit als waar ze op dat moment mee bezig zijn :z

En zo zijn alle "domme" dingen die ze doen terug te brengen naar één oorzaak...niet kunnen multitasken..

Echt...hoe meer ik hier op let hoe meer het me opvalt.. :Y

???
Vrouwen zijn over het algemeen juist aanzienlijk beter in meerdere dingen tegelijk doen dan mannen. Zo kunnen ze tijdens het rijden zelfs via de binnenspiegel make-up aanbrengen, ik zou dan al lang in de vangrail zitten en de make-up ergens op mijn rug. Ze schijnen zelfs met meerdere personen tegelijk een gesprek te kunnen voeren zonder alle andere handelingen te stoppen.
 
Laatst bewerkt:
???
Vrouwen zijn over het algemeen juist aanzienlijk beter in meerdere dingen tegelijk doen dan mannen. Zo kunnen ze tijdens het rijden zelfs via de binnenspiegel make-up aanbrengen, ik zou dan al lang in de vangrail zitten en de make-up ergens op mijn rug. Ze schijnen zelfs met meerdere personen tegelijk een gesprek te kunnen voeren zonder alle andere handelingen te stoppen.

Exactemundo...en wat gebeurd er met hun directe omgeving als ze met hun snufferd in de spiegel zitten te make-uppen?
Die verdwijnt in een grote blur... :Y

:+
 
Ik ben het met je eens..

Kan aan twee dingen liggen, vrouwen zijn over het algemeen voorzichtiger (en daardoor trager) in het verkeer. Ze krijgen dan ook de hele tijd te horen dat ze te voorzichtig zijn en wel wat meer pit mogen tonen. Dit doen ze dan weer op de verkeerde momenten.

Daarnaast is het ruimtelijk inzicht slechter en wordt er vaker verkeerd ingeschat.

Dat was in het verkeer.. in de rest is het volgens mij pure onzekerheid. Zichzelf altijd vergelijkend met een andere vrouw en die dan afkraken om een beter gevoel over haarzelf te krijgen. Andere vrouwen zijn per definitie concurrenten.
Als ze zo voorzichtig zouden zijn, waarom vertikken ze het dan om normaal uit te kijken?
 
???
Vrouwen zijn over het algemeen juist aanzienlijk beter in meerdere dingen tegelijk doen dan mannen. Zo kunnen ze tijdens het rijden zelfs via de binnenspiegel make-up aanbrengen, ik zou dan al lang in de vangrail zitten en de make-up ergens op mijn rug. Ze schijnen zelfs met meerdere personen tegelijk een gesprek te kunnen voeren zonder alle andere handelingen te stoppen.
Ha ha :)

Het is zo dan geen enkel mens meerdere taken tegelijkertijd kan.
Hooguit routine op de achtergrond.

M en v gelijk.
 
Als ze zo voorzichtig zouden zijn, waarom vertikken ze het dan om normaal uit te kijken?

Je kunt ook té voorzichtig zijn he?! Veel vrouwen (die ik ken) raken gestresst in het verkeer, en wanneer je gestresst bent heb je volgens mij het overzicht niet meer.

Mensen die onzeker zijn in het verkeer vind ik het gevaarlijkst.. en ja, dat zijn toch vaak vrouwen.
 
Vrouwen zijn over het algemeen juist aanzienlijk beter in meerdere dingen tegelijk doen dan mannen. Zo kunnen ze tijdens het rijden zelfs via de binnenspiegel make-up aanbrengen, ik zou dan al lang in de vangrail zitten en de make-up ergens op mijn rug. Ze schijnen zelfs met meerdere personen tegelijk een gesprek te kunnen voeren zonder alle andere handelingen te stoppen.

Volgens mij kwam uit onderzoek dat het multitasken niet klopte. Vrouwen kunnen makkelijker meerdere dingen tegelijkertijd maar dan moeten dan wel de dingen zijn waar niet bij nagedacht hoeft te worden, en zelfs dan werden de taken niet zo goed afgehandeld dan wanneer er 1 taak per keer gedaan werd.

Ik kan zonder spiegel mascara op doen in de auto, zodra ik in de spiegel ga kijken merk ik dat ik al een deel mis van wat er om me heen gebeurt.
 
???
Vrouwen zijn over het algemeen juist aanzienlijk beter in meerdere dingen tegelijk doen dan mannen. Zo kunnen ze tijdens het rijden zelfs via de binnenspiegel make-up aanbrengen, ik zou dan al lang in de vangrail zitten en de make-up ergens op mijn rug. Ze schijnen zelfs met meerdere personen tegelijk een gesprek te kunnen voeren zonder alle andere handelingen te stoppen.
weet zo even niet meer waar.
maar dit is ooit eens onder zocht ze kunnen niet meer dingen tegelijk als mannen.
Ze doen het gewoon efficiënter.
Dit is ook de reden dat ze bijvoorbeeld een huishouden sneller weten te doen dan mannen (uitzonderingen daar gelaten :+ )

Zo zie je maar hoeveel generaties evolutie nodig heeft om zich aan te passen. :+
 
weet zo even niet meer waar.
maar dit is ooit eens onder zocht ze kunnen niet meer dingen tegelijk als mannen.
Ze doen het gewoon efficiënter.
Dit is ook de reden dat ze bijvoorbeeld een huishouden sneller weten te doen dan mannen (uitzonderingen daar gelaten :+ )

Zo zie je maar hoeveel generaties evolutie nodig heeft om zich aan te passen. :+

[Me="JAMF"]kan ook multitasken[/Me]

-bier drinken
-chips eten
-tv kijken
-vrouw negeren

Allemaal tegelijk

Maar zoals je zegt, dat zijn de routines
 
Bier en chips tegelijk lijkt me niet lekker :+
916374bec97d6bf0b1d3b791886fac5820.png

:+ :+
 
Wow, een heel anti-vrouwentopic... zelfs al een paar dagen oud en nergens Xtine te bekennen! :X

Vrouwen hebben over het algemeen geen enkel benul waar ze mee bezig zijn.

Precies, heeft niks met gunnen te maken maar wel met onvermogen. :Y
 
Je kunt ook té voorzichtig zijn he?! Veel vrouwen (die ik ken) raken gestresst in het verkeer, en wanneer je gestresst bent heb je volgens mij het overzicht niet meer.

Mensen die onzeker zijn in het verkeer vind ik het gevaarlijkst.. en ja, dat zijn toch vaak vrouwen.


Te voorzichtig is gevaarlijk.
Te zelfverzekerd ook.
 
Van mijn vrouwtje geleerd, "you guys drive like pussy's", redeneerde ze, "you have to use the Philippin way to drive" ... en geloof me, als zij voorrang heeft zal ze die ook krijgen. Rijden kan ze, en dan bedoel ik niet dat ze een held is in het "besturen" van een auto (over achterwaarts parkeren gaan we het hier niet hebben ...), maar bedoel ik in het haarzelf door het verkeer te loodsen.

Ik vind dat ook geweldig,zo rijden als latina's/latino's

Op discovery was eens een korte serie over de meest gevaarlijke steden om in te rijden in de wereld. Ik had in 2 van die steden gereden. Kort in Lima en maanden in Mexico City. Lima wqs te kort om echt ervaren te zijn maar im had er geen moeite mee.
Mexico city daarin tegen vind ik geweldig! *O*
Wat nou recht van de sterkste, met de nissan platina (google maar) drukte ik gewoon grote vrachtwagens van hun pad als dat echt nodig was. Ik kon daar prima meekomen en als ik eraan terug denk krijg ik nog steeds een lach op mijn gezicht.

Mooiste was de eerste keer naar de binnenstad. Ik kwam op een grote kruizing aan waar het lampje rood opgloeide, iedereen stond dus stil. Ik dacht nog woah! Een 7 baans kruizing! Amazing!
Nou, bij groen bleek de markering toch gewoon een 3 baans pad aan te geven, elk gaatje word gewoon gevuld.
Mijn vrouw heeft helaas de zelfde mentaliteit hier en kan niet altijd stil blijven als ik mensen voorlaat. Gelukkig is ze slim genoeg om te weten dat het hier anders is en als ik uitleg waarom lijkt het kwartje te vallen. En als we dan zelf eens van die kant komen help ik haar even en vanaf dat moment begrijpt ze het volledig.

OT. Ik deel de ervaring over vrouwen niet echt al moet ik bekennen dat het me waarschijnlijk gewoonweg nooit opgevallen is. Het velle van vrouwen kan ik wel onderschrijven, bij meerdere vrouwen gezien terwijl ik ernaast zat.
Maar van buiten de auto nooit gemerkt
 
Terug
Bovenaan Onderaan