Teruggekeurde motor verzekeren

Yamahaxj

Rookie
11 apr 2019
1
0
Hallo allen,

Wie kan mij helpen, ik wil een motor gaan kopen die 57kw (78pk) heeft, ik wil die terug keuren naar 35kw (48pk) omdat ik a2 rijbewijs code 80 heb. Nu zegt de yamaha dealer dat hij hem wel terug kan voeren naar 35kw maar dat kan niet op mn kentekenbewijs, enkel 25kw kan op het kenteken, prima maar mijn verzekering zegt dan als het niet op kenteken staat ben je niet verzekerd ookal heb ik een uitdraai van rollenbank. Heeft iemand hier ervaring mee en evt wel een verzekering die dat doet want yamaha dealer zegt dat er wel verzekeringen zijn die het wel verzekeren.
Het betreft een Yamaha xj6 uit 2015.
Hoor het graag als iemand wat weet.
 
Laatst bewerkt:
Je kan hem idd terug laten keuren naar 35kw.. er zijn dan verzekeringsmaatschappijen die hem verzekeren (Denk wel dat ANWB het doet)
Dan verzeker je hem via een uitdraai, er staat dan nog steeds 57kw op de kentekenkaart.

Het nadeel hiervan is dat, als je een agent tegen komt die het niet vertrouwd je een boete kan krijgen omdat je kenteken niet klopt, dan mag je naar huis gaan lopen. De enige juiste manier om hem op 35kw te krijgen is een herkeuring bij het RDW en dit is redelijk prijzig.

Doordat er een 25kw typegoedkeuring is afgegeven voor dat model kan hij op 25kw kenteken.. dit wordt dan gedaan door de Yamaha dealer die vervolgens een terugvoerbewijs afgeeft, deze stuur je naar het RDW en dan krijg je een nieuwe kentekenkaart opgestuurd. Dan is alles goed geregeld en krijg je nooit gedoe.

Kortom: Zet hem op 25kw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan