Terughouden in hoge toeren

Motomessias

Rookie
21 apr 2020
2
0
Beste MF'ers,

Ik ben sinds vorig jaar mei de trotse eigenaar van een Honda CBR 600 F3 (PC31) uit 1995 met (ondertussen al) 71.xxx km op de teller! Ondanks de leeftijd ziet ze er nog gaaf uit en gaat ze als de brandweer. Ik genoot er volop van nu het zonnetje weer de kop op steekt, tot aan vandaag...

Ik spring namelijk vanmiddag op de motor, trek na het opwarmen van het blok het gas open en...! Niks. Na een kort moment van optrekken tot tussen de 5k en 8k toeren begint de motor plotseling te bokken en wilt ze niet verder optrekken. Een paar blokken om gereden en geprobeerd er zoveel mogelijk uit te halen, maar ondanks de versnelling waar ik in zit blijft het probleem zich voordoen. De tank zit vol, de brandstofkraan staat open en zoals eerder genoemd was ook het blok ondertussen al opgewarmd. Vorig weekend heb ik er nog op gereden, toen zonder problemen. Wel heb ik er toen voor de 2e keer E10 mee getankt en bedacht mij vandaag dat dat weleens het probleem zou kunnen zijn.

Ook was vandaag mijn niet oplopende kilometerteller weer van de partij. In de laatste zonnige dagen van afgelopen herfst heb ik hier voor het eerst mee te maken gekregen, toen de snelheidssensor bovenop het blok vervangen en geen last meer van gehad. Ik ga er niet vanuit dat dit probleem enigsinds te maken heeft met het nieuwe probleem, maar voor de zekerheid noem ik het er toch maar bij.

Iemand die het probleem herkent en mij uit de brand zou kunnen helpen? Alle reacties worden gewaardeerd!

Groetjes en geniet van de zon!

Michael
 
Dus hij komt niet boven de 8k? in geen elke versnelling? Als dat zo is, dan zou ik niet aan brandstof denken. Als ie tekort levert door een verstopt filter of iets van dienaard dan zou die het op het ene moment langer doortrekken dan het andere. iets met ontsteking denk ik dan.
Maar het is een gedachte, ik ben geen monteur.
 
Nou ik dit lees moet ik denken aan mijn oude Yamaha Maxim 750 uit 1983
Herkende jou verhaal wat bokken (ik noem het stotteren)
Rij er al jaren niet meer op. Mijn vrouw heeft er een tijdtje mee gereden net toen benzine bij de pomp verandert werd dacht 98 toen niet meer verkocht werd
Iets met lood gehalte.

We moesten toen een toevoeging bij de benzine doen Iets wat je bij de Shell kunt krijgen.
De motor reed direct na een 10 km weer normaal.
Weet niet of dit helpt en of dit ook voor jou motor van toepassing is.
 
Bedankt voor alle reacties! Gister avond tijdens de rit naar huis heb ik er een beetje mee gespeelt en merkte dat ik in de 1e versnelling gemakkelijk tot de 9k á 10k toeren kom, in de 2e versnelling tot de 7k á 8k, tot aan de 4e versnelling waar ze moeite krijgt om op te trekken naar de 4k toeren. Hoe hoger de versnelling, hoe meer moeite ze krijgt met toeren maken.

Aangezien ik binnenkort toch al van plan was om de motor een opfrisbeurt te geven zal ik samen met alle filters ook meteen de brandstoffilter meenemen en een fris setje bougies. Daarna de tank volgooien met E95 Super en kijken hoe ze er dan voor staat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan