Terugslaan of niezen door de luchtfilter

Luke

Die hard MF'er
3 mrt 2005
596
0
Hoogstraatsebaan 219 Malle
Ik heb sinds kort een Harley sportster van 2001
Ik heb een volledige beurt gedaan en alsook andere bougies geplaatst.
Ik had vantevoren al testritjes gedaan en niets abnormaals gehoord.
Tijdens mijn eerste rit na de grote beurt niest hij terug door de luchtfilter en met zo'n knetsend geluid
Als hij dat doet schokt de moter ook telkens even
Heb de instellingen van de gasfabriek niet verandert en verder nergens aan gezeten
Wat kan er mis zijn?

Bedankt alvast voor de reactie.

Gr Luke
 
ik open dit ,..weet niet of 't gelezen wordt , ....beetje "mosterd na de maaltijd" misschien .
HD's staan te arm van huis uit,....dat is die fabriek verplicht om 't zo te maken vanwege zeer strenge milieu-wetgeving in de states ,....vooral in californië .
Daarom zijn er ook standaard een paar pk'tjes zoek ( en we hadden er al niet zo veel )
Na een paar uurtjes sleutelen ligt die overbodige restrictie-troep er wel af en uit .
De motor staat dan nog armer .( te veel lucht en te weinig benzine)
De carburateur is verzegeld bij de mengsel-fijnafstelling voor de 1e trap-sproeier ( CV-carb ).
Aluminium doppie er uit boren en dan is die mengsel-schroef weer bereikbaar.
Grotere 1e trap-sproeier en grotere hoofdsproeier , gaatje groter maken in vacuüm-gas-schuif en andere naald monteren . ( kitje voor in de handel )
Back-fire ontstaat door een te arm mengsel omdat dit explosiever is , ...en HD is er erg gevoelig voor.
:)
 
Als je bij een sportster onderhoud pleegt moet je voorzichtig zijn met het inlaat spruitstuk. Als dit beweegt dan gaan de pakkingen lekken en dan trekt de motor valse lucht met als gevolg een te arm mengsel. De motor loopt dan onregelmatig stationair en ploft in de inlaat. Je kunt dit controleren door er wd40, siliconenspray, oid op te spuiten waardoor de lekkage ophoudt. Loop de motor dan mooi rond dan moeten de spruitstuk pakkingen vervangen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan