Mr. Zoef

Rookie
3 okt 2020
3
0
Hallo allemaal!

Ik heb een aantal vraagjes voor jullie (dikgedrukt):

Met mijn examens op het oog heb ik alvast een prachtige Cagiva Raptor 650 ie uit 2007 gekocht.
De regels rondom A1/A2/A waren mij enigszins bekend en aangezien deze motor het motorblok van de Suzuki sv650 heeft heb ik hem vol goede moed gekocht.

Echter wordt ik op dit moment van dealer naar dealer gestuurd om de motor naar 25kw of 35kw te krijgen.
Of het nu 25kw of 35kw wordt is mij om het even. Ik wil hem proberen op kenteken via de dealer terug te voeren. Op de website van het RDW staat het volgende over het terugvoeren:

De fabrikant of zijn Nederlandse vertegenwoordiger kan een verklaring afgeven dat het motorvermogen is aangepast. Uit de verklaring moet blijken dat de wijziging volgens fabrieksvoorschriften is uitgevoerd en dat sprake is van een bestaande vermogens variant/uitvoering binnen de typegoedkeuring.

De fabrikant zou hier Cagiva moeten zijn. Daar het motorblok van Suzuki komt ben ik hier echter niet zeker over. Daar komt bij dat een Cagiva dealer mij naar Suzuki heeft gestuurd met de vraag om terug te voeren en een Suzuki dealer me naar Cagiva heeft gestuurd. Wie weet, welke dealer hier zijn taak moet pakken? :)Btw, is er überhaupt een typegoedkeuring voor deze motor, en hoe kan ik dat checken?

De tweede optie zou voor mij het terugvoeren zonder dat het op kenteken komt. Bij wie kan ik de motor het beste terug laten voeren voor een schappelijke prijs, inclusief vermogensuitdraai (regio Zuid-Holland)?

En welke verzekeringen accepteert deze vermogensuitdraaien?


Alvast bedankt! :)

---
Update:

Via een cagivadealer te horen gekregen dat er geen typegoedkeuring aanwezig is voor een Cagiva Raptor 650 voor 35kw. Daardoor is alleen een individuele keuring bij het RDW nodig of het verzekeren bij een verzekering die een vermogensuitdraai of TUV-certificaat accepteert. Combimotors (Quakel Assurandeuren) staat hier voor open.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan