Tesla Motorfiets

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.370
623
Gelderland
Tesla heeft een concept motor:

Jammer, ten eerste te duur. Ten tweede is Elon te bang door zijn verleden dat hij nu geen zin en of brood ziet erin. Persoonlijk zou ik best eentje willen hebben, alleen de prijs zal hoogswaarschijnlijk onbetaalbaar zijn voor mij.

Wat vinden jullie ervan?
 
Dus een willekeurige mafklapper tekent iets op 2 wielen en zegt het woord Tesla er bij?

Opperhoofd Tesla is ooit een keer geschrokken toen hij op een motor reed en dus zullen ze nooit een motor maken.

Onderweg naar morgen had soortgelijke sterke verhalen met ruggegraat.

db
 
Tesla heeft hier niks mee te maken. Dit zit er uit als het hobbyproject van een of andere gesjeesde Industrial design student.
 
Tesla heeft een concept motor:

Eerste zin in het artikel wat je linkte:
A designer put together a really impressive Tesla electric motorcycle concept
Dit is gewoon iemand die dit leuk vond om te designen, het is niet van Tesla zelf.

Maar over het algemeen met electrische motoren, ik zie het voordeel er wel van in en zou er zeker voor willen overstappen, zitten wel een aantal interessante vraagstukken achter over bijvoorbeeld oplaadtijd, software beperkingen ,kosten van reparatie en uitlaat geluid (of het gebrek daar van)
 
Ik zelf zal nooit overstappen op een elektrieke motor. Rij nu 5 jaar een elektrische auto en dat is prima. Maar de motor rij ik voor de geur van olie en benzine, het ronken en kloppen van de motor bij acceleratie etc.
 
Ach ja "nooit"... Dat heb ik vaker gehoord. Ik heb ook vaak genoeg nee gezegd tegen allemaal vernieuwingen omdat het oude altijd lekker nostalgisch en traditioneel was, bovendien werkte het gewoon altijd dus waarom veranderen.
Uiteindelijk altijd wel rond gekomen na dat de technologie dus zo erg vernieuwend en simpelweg beter was dat je het 'oude' wel degelijk achterlaat.
Eerst maar kijken hoe electrische motoren zich ontwikkelen natuurlijk, we zijn pas net begonnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf zal nooit overstappen op een elektrieke motor. Rij nu 5 jaar een elektrische auto en dat is prima. Maar de motor rij ik voor de geur van olie en benzine, het ronken en kloppen van de motor bij acceleratie etc.
Dat dacht ik ook, totdat ik op een LiveWire stapte. Was verbaasd hoe leuk dat nog was. Zolang het rijwielgedeelte in orde is, maakt de aandrijflijn niet eens zóveel uit.
 
Maar over het algemeen met electrische motoren, ik zie het voordeel er wel van in en zou er zeker voor willen overstappen, zitten wel een aantal interessante vraagstukken achter over bijvoorbeeld oplaadtijd, software beperkingen ,kosten van reparatie en uitlaat geluid (of het gebrek daar van)

Nou, stel je vragen zou ik zeggen.
Of neus in het subforum (waar dit topic ook beter past)
 
leuk idee, maar dat gapende gat t.h.v. ´de tank´ zal ook voor flink wat luchtweerstand zorgen, en dat kost range.
dan doen Energyca en Segway het m.i. beter.
misschien duikt deze wannabe tesla later wel weer op, maar dan met een badge (en model-naam) van Energyca, Evoke of Zero.
 
Ja plek van de navigatie is gekozen door een ontwerper die duidelijk zelf motor rijdt... Lekker je hele rit naar beneden kijken :t
Even op mijn snelheidsmeter of navigatie kijken vind ik al een hele stunt _O- Laat staan een heel paneel vol met informatie
 
Eerste zin in het artikel wat je linkte:

Dit is gewoon iemand die dit leuk vond om te designen, het is niet van Tesla zelf.

Maar over het algemeen met electrische motoren, ik zie het voordeel er wel van in en zou er zeker voor willen overstappen, zitten wel een aantal interessante vraagstukken achter over bijvoorbeeld oplaadtijd, software beperkingen ,kosten van reparatie en uitlaat geluid (of het gebrek daar van)
Ik vind het minder, juist het geluid bij motorfietsen heeft me altijd geboeid ( al maakt die van mij niet echt een imponerend geluid), maar ik kan mij er wel in vinden dat de rijeigenschappen ( altijd en overal Max koppel) top zijn wat dat betreft ( hoe het met gewicht en handling is geen idee)
Keer op een elektrische scooter gereden..ging harder als ik dacht omdat mijn hersens mij voor de gek hielden, geen geluid..we staan stil..doe eens starten..terwijl ik richting de schuur van mijn buurman vloog met een rotgang.
 
Keer op een elektrische scooter gereden..ging harder als ik dacht omdat mijn hersens mij voor de gek hielden, geen geluid..we staan stil..doe eens starten..terwijl ik richting de schuur van mijn buurman vloog met een rotgang.
herkenbaar :Y
heb een elektrische scooter naast m'n motor, en in het begin is het onwerkelijk (starten, vervolgens het gas open en verwonderd ´wegschieten´)
maar het went snel.
bij het proefritje was het bijnanetnietgeramde object geen schuur, maar een niet oplettende fietser |(
(hoewel fietsers zoieso 0,0 opletten op straat, en met oogkleppen en dichtgemetselde oren rijden, is dit met snelle elektrische voertuigen toch wel een dingetje...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan