Test Rit

ik heb mijn blackbird gekocht zonder er maar 1 kilometer op gereden te hebben...

en dat was €12.750,-

Ik heb mijn ZX12 gekocht zonder dat iemand er ook maar op gereden had. :)
Er was nog geen eens een folder van. Alleen wat plaatjes op Internet...

Dus, ontopic, 5 uur is wel errug lang ja.
 
Zal best, maar dat iets wat je bevalt of niet. Verder laat je het huis taxeren en / of controleren op gebreken. Als dat in orde is is het nog een kwestie van smaak. Bij motoren ook wel, maar anders, daar moet nog een soort gevoel bij zijn.
Inderdaad een eigen makelaar mee om te kijken naar eventuele gebreken. Maar daarbij: voordat ik 4 ton aan een huis uitgeef moet ik daar wel een gevoel bij hebben anders gaat het feest mooi niet door!
 
Inderdaad een eigen makelaar mee om te kijken naar eventuele gebreken. Maar daarbij: voordat ik 4 ton aan een huis uitgeef moet ik daar wel een gevoel bij hebben anders gaat het feest mooi niet door!

En ik denk dat je bij een huis dat gevoel hebt of niet. Bij een motor kun je dat zelfde van de buitenkant zeggen, maar hoe hij nu precies rijdt (wat ook erg belangrijk is) is een stuk moeilijker. Daarom vind ik een lange proefrit niet vreemd.

Maar zoiets laat je wel even van te voren weten natuurlijk. :)
 
Ik weet wel niet of ik daarmee volledig in orde ben, maar je mag naar het schijnt 1 week met een andere motor rondrijden zonder dat je dat moet doorgeven aan je verzekering. Indien het langer is, dan geef je dat best wel door. Het wordt wel wat moeilijker als je zoals ik elke 3 dagen met een andere op de baan bent, dus heb ik niets doorgegeven. En wat de nummerplaat betreft, de mijne wordt verhangen, dus ev. boetes zouden wel toekomen bij mij toekomen.

Het punt is wel dat ik mijn verzekering niet heb opgezegd, dus ik betaal ze nog steeds.

Eigenlijk weet ik het duidelijke antwoord hier ook niet op, hou er wel rekening mee dat ik Belg ben, misschien is het in nederland anders.
Normaal moet je elke wijzigign van voertuig op voorhand doorgeven (zelfs als je een 2dehands gaat kopen en hem naar huis rijdt), maar ik denk niet dat er moeilijk over gedaan zou worden als je in dezelfde klasse blijft. Als je van een GS500 op een R1 zou stappen is waarschijnlijk wel iets anders 8-)

en ontopic: ik vind 5 uur ook behoorlijk lang als dat op voorhand niet afgesproken is, zeker als er niets als 'onderpand' ofzo blijft staan (auto of andere motor)
 
Laatst bewerkt:
Als ik die verkoper was geweest zou ik ook wel boos zijn geweest.
Vijf uur is een beetje aan de lange kant.
Een uurtje lijkt me redelijk.

Ik kocht mijn motor terwijl ik er geen een kilometer opgereden had.
 
Anderhalf uur = redelijk... Heb je rustig de tijd om een beetje te wennen & dan nog effe de tijd om een stukje flink te testen...

Vijf uur = echt te lang, als de dealer niet van tevoren op de hoogte is... Na 2 tot 3 uur wordt de politie normaal wel gebeld... (al gehad met een blik... stond met pech langs de snelweg te wachten op de wegenwachter, komt er een agent vragen om de papieren, omdat zo'n auto net als gestolen opgegeven was...) Gemiddeld duurt een proefrit een uur - anderhalf uur en dan is de dealer er niet op voorbereid dat je gewoon 5 uurtjes wegblijft.. Dus zorgen over diefstal, platrijden enzo... Beetje slorig om uit te vallen naar toekomstige klanten, zeker waar andere potentiele klanten bijstaan, maar wel begrijpelijk, als je zijn oogpunt bekijkt...

[me]Muis heeft de motor gekocht na een proefrit van 10 minuten op het terrein van de dealert, een maand + een dag voor het halen van het papiertje[/me]
 
Laatst bewerkt:
5 uur is inderdaad wel gruwelijk lang. (zonder het van te voren te melden.)

Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met dealers, maar volgens mij zijn de meeste best schappelijk als het om proefritjes aan komt .
 
Terug
Bovenaan Onderaan