Test Rit

Philippe

MF'er
8 feb 2002
83
0
België
Hey,

Dit weekend ben ik ook iets tegen gekomen.
Ik met een paar vrienden naar lammens in wetteren om een test rit te doen. Wij weg met die moto na 5uren waren we terug. Hij komt naar ons toe en wij dachten dat hij ging vragen hoe het was geweest, maar niets was minder waar hij begon daar tegen ons te zagen terwijl er veel volk rond ons stond. Hij stelde zich op gelijk we een moto hadden kapot gereden. Wat vinden jullie van zijn reactie? In ieder geval ik koop daar geen moto meer. :z
Voor alle duidelijkheid ik heb wel de testrit niet gedaan!!
 
Laatst bewerkt:
Vind een testrit van 5 uur ook wel erg overdreven. Een uurtje lijkt me wel redelijk.
 
Als je vijf uur weg blijft voor een testrit, vind ik het niet zo vreemd dat hij ietwat nerveus/geïrriteerd wordt. Een uur max. is al aan de lange kant en alles wat langer zou kunnen worden zou ik iig van tevoren even melden.
 
Mwoa, ik snap die vent wel enigszins.. Testritje van 5 uur is ook wel erg lang.
Ik denk dat ik als motordealer ook wel zenuwachtig zou worden als iemand een testrit gaat maken en 5 uur later nog niet terug is, denk dat je de volgende keer beter een motor kunt huren.
 
Dacht dat ik met drie kwartier al lang
gereden had :? .
Je text is trouwens wel moeilijk te lezen zeg,
punten en komma's doen toch wonderen.
 
Gewoon volgende keer effe vragen of je de motor een hele dag mag testen. Er zijn dealers die dat geen probleem vinden. Maar het is niet standaard om zo lang te rijden.
 
Ligt er aan wat je hebt afgesproken. 5 uur lijkt mij wel erg lang om eerlijk te zijn, lijkt me sterk dat je die tijd aan 1 stuk hebt doorgereden, maar om meteen over diefstal te beginnen...
 
Op maandag 08 april 2002 14:20 schreef Philippe het volgende:
Hey,

Dit weekend ben ik ook iets tegen gekomen.
Ik met een paar vrienden naar lammens in wetteren om een test rit te doen. Wij weg met die moto na 5uren waren we terug. Hij komt naar ons toe en wij dachten dat hij ging vragen hoe het was geweest, maar niets was minder waar hij begon daar tegen ons te zagen terwijl er veel volk rond ons stond. Hij stelde zich op gelijk we een moto hadden gestolen. Wat vinden jullie van zijn reactie? In ieder geval ik koop daar geen moto meer. :z
Voor alle duidelijkheid ik heb wel de testrit niet gedaan!!

Ik zit ook bij Lammens en heb er geen klagen van. Je moet gewoon niet zo lang wegblijven, en als je dat wel van plan bent, zeg hem dat eventjes. Toen ik aan het twijfelen was om mijn T-Cat te kopen een paar maand terug, zei hij tegen me dat ik hem best een weekje (!) mocht hebben om eens te proberen of hij me beviel.
En nu ik voorlopig zonder motor zat, rijd ik toch al weer 2 weken rond op allerlei vervangmotoren. Zo wou ik de SV650 donderdag eens proberen (zeer recente 2e hands met 3000 km op de teller, goed onderhouden enzovoort) en die wou hij dan wel de vrijdag of zaterdag zeker terug. Dus ik breng die vrijdagavond terug en zeg hem dat ik toch de Fazer ga nemen, en of hij me dan voorlopig iets anders kan meegeven in afwachting...zegt hij dan: hou die SV maar, anders moet ik nog iets anders gaan halen.

Ah ja, het enige wat ik voor die 2 weken vervangmotor moet betalen is benzine.

Dus het ligt aan jullie.

[edit] van waar ben je ergens Philippe ?
 
Laatst bewerkt:
Veel te lang??? Als ik ga rijden met een motor moet ik het eerste kwartier wennen aan het koppelen, gas geven en remmen. Daarna ga ik rustig een beetje opbouwen, en kijken wat hij doet. Voordat ik me een beetje vertrouwd ga voelen ben ik al een uur verder!

Ik heb de laatste tijd verschillende testritten gedaan. En ik denk dat de minste iets van 80 km was. En het meeste ergens in de 220 km. Het is kort als ik al vrij snel weet dat deze fiets niks is. Als hij me bevalt wil ik vanalles proberen. Snelweg, dijk, stad, etcetera... Nog even laten zien aan bekende, en vragen wat zij er van vinden.

Nou dan ben ik echt wel een paar uurtjes verder. Echter laat ik dit wel doorschemeren van te voren. Ze hebben bij mij ook nog nooit echt vreem gekeken (wel een beetje).

Maar ook al is het lang, groot gelijk. Wie kan nou binnen een uur zeggen of dit de motor is die hij voor € 10.000,- voor een langere tijd gaat kopen??? Het is geen brood wat je om de hoek bij de bakker koopt. Huren zeg je dan, ja lekker makkelijk, mij willen ze nagenoeg niks huren, omdat ik nog te jong ben!
 
ik heb mijn blackbird gekocht zonder er maar 1 kilometer op gereden te hebben...

en dat was €12.750,-

dus dat hoe rijd ie op een dijkje en hoe op de snelweg...heb je in 5 minuten ook wel gezien.

en 5 uur rijden...das misbruik maken van de situatie van een dealer...door dat soort acties krijgt de volgende klant gezeik om een motor mee te krijgen. :(

p.s. als me BB niet goed was...was ik wel terug gegaan hoor...maarja er stond maar 2100km op..dus das nix :)
 
ik heb mijn blackbird gekocht zonder er maar 1 kilometer op gereden te hebben...

en dat was €12.750,-

dus dat hoe rijd ie op een dijkje en hoe op de snelweg...heb je in 5 minuten ook wel gezien.

en 5 uur rijden...das misbruik maken van de situatie van een dealer...door dat soort acties krijgt de volgende klant gezeik om een motor mee te krijgen. :(

p.s. als me BB niet goed was...was ik wel terug gegaan hoor...maarja er stond maar 2100km op..dus das nix :)

Maar er is ook nog zoiets dat het karakter van die motor gewoon niet bij je past!

Mijn ZZR past dus niet bij mij. Ondanks mijn test rit van enkele uren en tegen de 200 km. Ik dacht ik wen er wel aan, maar in plaats daarvan irriteer ik me er steeds meer aan. De ZZR gaat dus weer weg. (Prima motor, maar niet voor mij.)

Dus een goede testrit is echt wel belangrijk. Het is veel geld wat je gaat uitgeven. En het kost je ook geld als je hem snel weer gaat inruilen omdat hij niet bevalt. Maar het moet niet zoiets zijn van nou laat ik die eens proberen, het moet wel echt serieus zijn natuurlijk.
 
B2 hoe doe dat dan met de verzekering?
Krijg je een groene plaat of moet je hem dan
doorgeven aan je eigen verzekering?

Is een goeie erik van dam,eurocent is gevallen :?
 
Ik moet zeggen ik heb mijn R6 ook bij hem gekocht. En heb er ook een testrit mee gedaan van een 2 tal uren. En ik moet zeggen hij heeft daar niks van gezegd, moet er wel bij zeggen dat ik hem dan wel direct heb gekocht. Misschien is mijn vriend wel inovertreding geweest met lammens zijn goedheid. Ik begrijp jullie reactie ook :}
Het is verkeerd van mij om te zeggen dat ik daar geen moto meer koop. Want moet zeggen lammens met zijn na service is wel zeer goed.
 
B2 hoe doe dat dan met de verzekering?
Krijg je een groene plaat of moet je hem dan
doorgeven aan je eigen verzekering?

Is een goeie erik van dam,eurocent is gevallen :?

Ik weet wel niet of ik daarmee volledig in orde ben, maar je mag naar het schijnt 1 week met een andere motor rondrijden zonder dat je dat moet doorgeven aan je verzekering. Indien het langer is, dan geef je dat best wel door. Het wordt wel wat moeilijker als je zoals ik elke 3 dagen met een andere op de baan bent, dus heb ik niets doorgegeven. En wat de nummerplaat betreft, de mijne wordt verhangen, dus ev. boetes zouden wel toekomen bij mij toekomen.

Het punt is wel dat ik mijn verzekering niet heb opgezegd, dus ik betaal ze nog steeds.

Eigenlijk weet ik het duidelijke antwoord hier ook niet op, hou er wel rekening mee dat ik Belg ben, misschien is het in nederland anders.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook bij Lammens en heb er geen klagen van. Je moet gewoon niet zo lang wegblijven, en als je dat wel van plan bent, zeg hem dat eventjes. Toen ik aan het twijfelen was om mijn T-Cat te kopen een paar maand terug, zei hij tegen me dat ik hem best een weekje (!) mocht hebben om eens te proberen of hij me beviel.
En nu ik voorlopig zonder motor zat, rijd ik toch al weer 2 weken rond op allerlei vervangmotoren. Zo wou ik de SV650 donderdag eens proberen (zeer recente 2e hands met 3000 km op de teller, goed onderhouden enzovoort) en die wou hij dan wel de vrijdag of zaterdag zeker terug. Dus ik breng die vrijdagavond terug en zeg hem dat ik toch de Fazer ga nemen, en of hij me dan voorlopig iets anders kan meegeven in afwachting...zegt hij dan: hou die SV maar, anders moet ik nog iets anders gaan halen.

Ah ja, het enige wat ik voor die 2 weken vervangmotor moet betalen is benzine.

Dus het ligt aan jullie.

[edit] van waar ben je ergens Philippe ?

Dag B2,

Ik ben van Gent en jij?
 
5 uur zonder dat te melden, daar zou ik als dealer ook niet zo blij van worden.

Op maandag 08 april 2002 14:36 schreef martinweb.nl het volgende:
....Wie kan nou binnen een uur zeggen of dit de motor is die hij voor € 10.000,- voor een langere tijd gaat kopen??? Het is geen brood wat je om de hoek bij de bakker koopt....
Ach, als je een huis gaat kopen ben ja vaak maar 15 tot 30 minuten binnen en besluit je ook of je het koopt of niet. En da's nog wel een iets grotere uitgave...
 
5 uur is wel rijkelijk lang, kan wel begrijpen dat hij begon te zeiken. Meeste dealers hanteren half tot heel uur (bij het laatste wel even aangeve dat je zo lang weg gaat).
 
Op maandag 08 april 2002 15:01 schreef Spider het volgende:
5 uur zonder dat te melden, daar zou ik als dealer ook niet zo blij van worden.Ach, als je een huis gaat kopen ben ja vaak maar 15 tot 30 minuten binnen en besluit je ook of je het koopt of niet. En da's nog wel een iets grotere uitgave...

Zal best, maar dat iets wat je bevalt of niet. Verder laat je het huis taxeren en / of controleren op gebreken. Als dat in orde is is het nog een kwestie van smaak. Bij motoren ook wel, maar anders, daar moet nog een soort gevoel bij zijn.

Bovendien als je al een motor gekocht hebt bij die man, begrijp ik echt niet waar die moeilijk over doet. Maar goed hou het op een miscommunicatie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan