Test yamaha R1 2000

Men raadt een R1 af, want je bent een beginner (dat is iig de samenvattende conclusie)

Vervolgens komt men met advies: neem een 600cc of een RS250 (en dan komt het:) WANT DAAR KAN JE OP EEN DIJK ZON R1 HET SNOT MEE VOOR DE OGEN RIJDEN.



Mensen, het gaat om een beginnend motorrijder en dan hebben jullie het over 'op de dijk het snot voor de r1's ogen rijden'. Uitremmen en platter gaan, dit zijn geen dingen waar je je als beginner mee bezig moet houden lijkt me.

Wat een verschrikkelijk dom argument om daarom dus (aan een beginner) een 600/250 aan te raden.
 
vergeet de 400's niet... ook een hele leuke om mee te beginnen....

(ik ken iemand die pas begonnen is op een suzuki sv650 (da's een twin). Dat gaat ook best goed!)
 
400 is idd naar mijn mening de beste klasse voor een beginner, maar goed wie ben ik :9 ben zelf begonnen op een 650 :X (wel eentje met 2 cilinders uit 1988, maar who cares ;))
 
Ik rijd nu met een R6 (bouwjaar 99). Ben begonnen met een XR250 , XR 600 en nu de R6.
Had ik in het begin een R6 gekocht, ging ik nooit nog een lichtere moto gewild hebben, dan kon ik maar één stap hoger gaan. Nu heb ik drie maal het plezier gehad om een zwaardere moto te kopen! In het begin ben je toch niks gewoon dus is elke moto plezier, zeker een monobike, dat heeft pit!!!

En een R6 of een R1.... Alleen de helden onder ons zullen beweren dat een 600 "te licht is". Deze machines kunnen meer dan wat 90 % van de motorrijders aankunnen...

Ik zou zeggen, als je weet dat jezelf verstandig genoeg vindt en je hebt verstand tussen je oren, koop gerust een 600 om te beginnen. Maar persoonlijk zou ik nog lichter beginnen. Da's zoveel langer dat je kan genieten van het "zwaarder gaan"!

veel plezier!
 
en twijfelen tussen een R6 en een R1 omwille van het uiterlijk, ik vind de R1 ook iets mooier, maar er zit ook 400cc meer onder en da's niet te onderschatten.

Snelheden en pK's wordt je snel gewoon, da's gewenning, maar die snelheden de baas kunnen is iets anders. In een noodsituatie, wanneer je een onverwacht scherpe bocht tegenkomt, zal je merken dat je beter die snelheid niet gewoon was geworden. Bij lichtere moto's kan je dat rustiger opbouwen (... hoewel je een Supersport 600 al niet echt een rustige beginnersmoto kan noemen)
 
Een half jaar geleden stond ik voor dezelfde keus. Eerste motorfiets, van alle kanten word het je afgeraden om een supersport te nemen, of het nou 600 of 1000 is. Diep van binnen heb je toch al de beslissing genomen om een racer te halen. Dat zijn namelijk de motoren waar je al jaren van gaat kwijlen als ze langsrijden. Vanuit mijn ervaring kan ik zeggen dat ik er geen enkele spijt van het dat ik een R6 heb genomen. Als jij zelf de verantwoordelijkheid aan durft zou ik je niet laten leiden door meningen van anderen die adviseren om licht te beginnen. Heel objectief gezien hebben ze gelijk, maar ja het is nog veiliger om niet te gaan motorrijden. Controle, geen gekke dingen doen, daar gaat het om. Wat betreft je motorkeus... Die Honda's red je niet voor dat geld, die beginnen bij 7000. Suzuki of Yamaha is gewoon een kwestie van smaak. Ikzelf houd meer van de Yamaha's. Als je twijfelt tussen een R6 of R1 vanwege het vermogen dan zou ik voor een R6 gaan. Die heeft al meer vermogen dan je aankan. Plus een vriend van mij heeft een R1. Afgezien van de snelweg gaan ze gelijk op. Pas boven de 150km/u ga je dat merken. Succes met de keuze..
 
Ik ben het met ponytail eens.

Op het moment berijdt ik een DR350, ook een eenpitter "allroad"
Niet alleen het vermogen is een stuk vergeeflijker maar ook de remmen en de vering.
De zachte vering heeft mij toch al een keer uit de brand geholpen op het moment dat ik een "hobbeltje" in een bocht over het hoofd zag.

Ga ik een keer onderuit, wat allicht een keer zal voorkomen omdat ik toch wel merk dat ik steeds vlotter begin te rijden, dan kost het me geen drol en stap ik, mits geen lichamelijk letsel, weer lachend op. *D

Mijn volgende motorfiets zou inderdaad wel eens een SV650 kunnen worden, lijkt me ook een heerlijk fietsie met een hoog snelheids gevoel.

Maar goed, dat zijn mijn bevindingen. Ik ben zelf met 66 kg niet de zwaarste persoon en zal daarom een litermotor niet snel nodig hebben.
 
Kom op lui..... ik bedoel het beestje loopt lekker..... maar je zit niet op een ongeleideprojectiel he! mijn eerste fiets is ook een 2000 r1.... goed te doen hoor! Ohhhh trouwens let wel ff op de framenummers.... ivm de klepgeleiders!
 
Terug
Bovenaan Onderaan