Test yamaha R1 2000

Valt wel op dat nieuwe motorrijders en noobs altijd de R1 kennen.
Pas geleden nog, vragen ze wat heb je voor motor, Ik: een suzuki :Y
Gelijk de vraag erboven op: is die sneller dan een R1 :?
Ik zeg dat ligt eraan welke R1 en wie er op de motor zit he ;)

Daarna zeggen ze allemaal: als ik mijn rijbewijs heb word het een dikke R1.

Vaak weten ze amper welk merk het eigenlijk is |(

Vind het zelf ook mooie motoren hoor, zonder meer zowel de R6 als de R1 maar jammer dat nerds en betweters het model zo goed kennen.
Er zijn veel meer leuke motoren.

Ik zelf ben begonnen op een gs500 mede door de 25 KW.
Leuke fiets om mee te leren sturen en wat ervaring op te doen.
Zou ik gelijk zwaar gehad hebben dan zou ik voor een 600 gegaan zijn, of een sv of zoiets.

Waarom altijd gelijk de R1 -O-
Ga gewoon eens proerijden op verschillende motoren, ieder merk en model heeft zijn charmes en je kan bijna met elkje motor plezier hebben :Y
 
Ik vind yamaha gewoon super, vroeger altijd yamaha scooters gehad. Verder zien ze erg sportief en mooi eruit. Vooral in het blauw!

Tevens ben ik motoGP fan, vroeger van Max Biagi en Carlos Checa op de Rode marlboro yamaha M1 en nu natuurlijk Valentino Rossi.

Zo heeft ieder merk zijn charmes en ben ik toevallig fan van yamaha en dat heeft niets met de DIKKE R1 te maken. Vind het (R1 en R6) gewoon mooie motors die nog redelijk betaalbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
neej sorry dat model is iets te vierkantig, moet toch een beetje afgeschuinde en spitse hoeken hebben
 
Tevens ben ik motoGP fan, vroeger van Max Biagi en Carlos Checa op de Rode marlboro yamaha M1 en nu natuurlijk Valentino Rossi.
Je bedoelt waarschijnlijk de yzr500 ;)
Tegenwoordig met de 4-takten heten ze M1

Wel een mooie motor, die 500.
En de sound van zo'n 2 takt :9~
 
Laatst bewerkt:
Biagi en checa reden ook al op de M1, hehehehehe grappig trouwens van je rossi pak. Maar zo erg is het nu ook weer niet. Gaat zich gewoon om het merk Yamaha
 
heb even de mooie model motors gezocht (ja mijn mening!) welke zou dan het beste zijn?

Yamaha R1 v.a. 2000
Yamaha R6 v.a. 2001

Suzuki GSXR 600 v.a. 2001
Suzuki GSXR 750 v.a. 2000
Suzuki GSXR 1000 v.a. 2000

Honda CBR600RR v.a. 2003
Honda CBR1000RR v.a. 2003
 
aha maar deze fiets is vanwege zijn bouwjaar natuurlijk ook het duurste. Vanaf 2003 is de honda een erg mooie fiets vind ik persoonlijk. Maar al deze modellen hebben wel iets moois
 
aha maar deze fiets is vanwege zijn bouwjaar natuurlijk ook het duurste. Vanaf 2003 is de honda een erg mooie fiets vind ik persoonlijk. Maar al deze modellen hebben wel iets moois

R6 is ook wel goed handelbaar :) Suzuki weet ik niet. En ach ... als je je pols een beetje de baas bent is een R1 ook niet zo'n probleem, gewoon je laatste 4 versnellingen nooit gebruiken. *D
 
heb even de mooie model motors gezocht (ja mijn mening!) welke zou dan het beste zijn?

Yamaha R1 v.a. 2000
Yamaha R6 v.a. 2001

Suzuki GSXR 600 v.a. 2001
Suzuki GSXR 750 v.a. 2000
Suzuki GSXR 1000 v.a. 2000

Honda CBR600RR v.a. 2003
Honda CBR1000RR v.a. 2003

ga iig voor een 600, leer je gewoon beter op rijden.
mijn keuze zou de honda zijn, die vind ik het mooist, GSX-R vind ik ook errug mooi
 
hehehehe, ik ben echt niet van plan om op één wiel door de straten te crossen. Maar vind dat een motor er wel mooi moet uitzien
 
hehehehe, ik ben echt niet van plan om op één wiel door de straten te crossen. Maar vind dat een motor er wel mooi moet uitzien


deze motoren mogen er dan mooi uit zien ze kunnen allemaal met gemak op het achterwiel door de straat. en dat gebeurt ook wel eens als je het niet wil (als je net begint)

tov je rijles motor ga je echt met een heeeeel veel snellere motor rijden.

mijn advies na je rijbewijs proefritjes maken met heel veel verschillende motoren.
(ik ben op een fazer begonnen. na een jaar op een r6 gaan rijden)

is echt veel verstandiger.
 
Met aandacht heb ik bovenstaande posts gelezen. Ik stond op het punt de zelfde vragen als SanRox te stellen, scheelt weer een nieuwe topic he.. ;)

Van alle kanten word me afgeraden op een 1000cc te beginnen. De argumenten zijn bij iedereen bekend, en die onderschrijf ik absoluut. Echter vind ik het zo zonde van het geld om eerst een hoop te steken in een 600cc (of minder volgens sommigen), die dan met verlies te verkopen en nog meer geld te steken in een 1000cc na wat jaren rij ervaring.
Daarom de volgende vraag, zou het een goed idee zijn om een (dikke :+ ) R1 of CBR1000rr met bijvoorbeeld een duitse begrenzing set te knijpen tot, zeg 80-100 PK?
Dan nog is het een heel verschil met de lesmotor (overigens wel zwaar), maar ik vraag me meer af of het de motor zou beschadigen? Of is de motor kwa gewicht dan te zwaar om fantsoenlijk te bereiden?

Maarten
 
Met aandacht heb ik bovenstaande posts gelezen. Ik stond op het punt de zelfde vragen als SanRox te stellen, scheelt weer een nieuwe topic he.. ;)

Van alle kanten word me afgeraden op een 1000cc te beginnen. De argumenten zijn bij iedereen bekend, en die onderschrijf ik absoluut. Echter vind ik het zo zonde van het geld om eerst een hoop te steken in een 600cc (of minder volgens sommigen), die dan met verlies te verkopen en nog meer geld te steken in een 1000cc na wat jaren rij ervaring.
Daarom de volgende vraag, zou het een goed idee zijn om een (dikke :+ ) R1 of CBR1000rr met bijvoorbeeld een duitse begrenzing set te knijpen tot, zeg 80-100 PK?
Dan nog is het een heel verschil met de lesmotor (overigens wel zwaar), maar ik vraag me meer af of het de motor zou beschadigen? Of is de motor kwa gewicht dan te zwaar om fantsoenlijk te bereiden?

Maarten

Je verliest echt geen zoveel waarde... zie dat waardeverlies gewoon als de "huur" van je motor! Alles dat je bezit verliest in waarde en ook die duizend zal je ook buitendoen en geld op "verliezen"...

Het ding is dat een supersportieve 1000CC gewoon heel anders is om te besturen, en dat niet alleen het vermogen maar ook de remmen en de wegligging je zwaar kunnen afstraffen!!!

Op youtube is meer dan 1 filmpje te vinden van iemand die een superflauwe bocht mist aan 100 omdat je echt een goeie techniek nodig hebt om zo'n buikschuiver de bocht in te krijgen! En die techniek zal je veel beter (en veiliger) aanleren op iets anders!!
 
Als je dan toch voor het model vanaf 2000 wil gaan, zou ik, en dat heb ik dus ook gedaan, het 2001 type nemen. Deze heeft, maar dat is mijn persoonlijke mening, een veel mooiere stickerset t.o.v. het 2000 model.
Sterker nog, ik zou gewoon die van mij overnemen. In de showroom staan ze viezer!!
 
Laatst bewerkt:
Oja, piccie ;)
full
 
Maar om even te reageren op de mensen die zeggen dat zo'n motor niet een goede beginnersfiets is...het blijft discutabel. Het is een fiets met ontzettend veel vermogen, maar hoe het er uitkomt heb je toch echt zelf in de hand. Hij zal je ongetwijfeld hard afstraffen als je denkt dat je er mee kunt rijden als op een lesmotor die hard kan. Echter rijd je ermee alsof je op de lesmotor zit zal het best goed blijven gaan, maar hier gaat het vaak mis. Meestal onder het mom van, ff een stukkie knallen, of, ff die bocht lekker hard in, daar gaan de meeste op nat.
Nou moet ik zeggen dat ik zelf op een fireblade begonnen ben en dat is altijd heel goed gegaan, maar misschien komt dat omdat ik vroeger veel aan motorcross heb gedaan en daardoor het gas wel weet te "beheersen" O-) . Het is dus heel persoonlijk, ik ken jou niet en kan dus ook heel moeilijk zeggen ofdat jij wel of niet beter op een lichtere fiets zou moeten beginnen. Iig is de mijne te koop, hahah.
 
Aha wat wil je hebben voor je R1 en wat is er precies anders tussen het 2000 en 2001 model?

Ik ben nu toch een beetje aan het zoeken naar een 600cc machine, maar twijfel ook nog over de R1 want dit is toch de mooiste machine (naar mijn smaak)
 
Aha wat wil je hebben voor je R1 en wat is er precies anders tussen het 2000 en 2001 model?

Ik ben nu toch een beetje aan het zoeken naar een 600cc machine, maar twijfel ook nog over de R1 want dit is toch de mooiste machine (naar mijn smaak)

leren rijden is toch echt het belangrijkste, die droom motor komt er altijd wel later

je moet wat te dromen houden he ;)
 
Ik rij al mijn 3e r6... ik twijfel wel eens over een r1. Ik heb er al meerdere (test)gereden. Ook 1000 fireblades/RSV's. En als ik het verstand laat zegevieren, blijf ik nog steeds op mijn r6 rijden... of ik moet toch eens een leuke twin (RSV R Factory!) tegen het lijf lopen... :z Misschien als ik geëmigreerd ben .... maar dat is nog een beetje toekomstmuziek...

Een r6 kan alles en rijdt (ook voor een beginner) perfect. Je kunt je verslikken in het vermogen, maar dat ligt aan jezelf... Simpel gezegd: heb je je rechterhand onder controle, dan heb je de komende jaren veel plezier van een r6!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan