testbank

Als je het goed gedaan hebt wel....

Kijk eens naar een docu of filmpje over auto's, daar gaan nieuwe auto's meteen aan de diagnose, en worden daar via een automatisch programma geheel getest, en daar zit ook vermogenstest e.d. bij, dus daar gebeurt het ook..

Ben in juni naar de ducati fabriek geweest in bologna, en daar doen ze precies hetzelfde, elke duc gaat de testbank op, en worden volledig getest...

Toen Mamola nog reed in de GP ( is wel 2 tact) toen kon je 'ss avonds nog gewoon over het circuit lopen, en Mamola had een vastloper gehad, dus de monteurs waren druk aan het sleutelen...
Toen die klaar was stonden ze de motor ook te mishandelen ( in mijn ogen) en toen i vroeg over inrijden en de kans op schade, was hun antwoord:
Als je het de reparatie doet blijft het heel, als je het fout doet gaat het kapot, dan liever hier dan morgen op de baan...

Dan is natuurlijk de techniek een heel stukje verder dan jaren geleden, en de fabrikage processen zijn allemaal verfijnder en precieser, dus inrijden...moah tis denk ik meer voor het gevoel, maar dat wat ik nieuw heb gereden, ging altijd gelijk op vol vermogen de weg op, moet er niet aan denken zoveel kilometer met geknepen vermogen te rijden, en denk je dat een leaserijder uberhaupt iets aan inrijden doet???/
 
Toen Mamola nog reed in de GP ( is wel 2 tact) toen kon je 'ss avonds nog gewoon over het circuit lopen, en Mamola had een vastloper gehad, dus de monteurs waren druk aan het sleutelen...
Toen die klaar was stonden ze de motor ook te mishandelen ( in mijn ogen) en toen i vroeg over inrijden en de kans op schade, was hun antwoord:
Als je het de reparatie doet blijft het heel, als je het fout doet gaat het kapot, dan liever hier dan morgen op de baan...
Dat motorblok hoeft natuurlijk überhaupt niet lang mee te gaan. ;) (200 km en dan vervangen?)
Tot voor kort draaide een Ducati WSBK blok ongeveer ±120 kilometer bij een race van ±100 kilometer. _O-
 
In short, there are two main philosophies, or methods regarding what's considered to be the proper engine break-in procedure.
One I will simply call "Method A", the other I will refer to as "Method B".

Method A:
By the Book -
Follow the manufacturer's recommendations found in your bike's owner's manual.

Method B:
The "Other" Method (more aggressive) -
Break-in the engine using a wider range of varying engine speeds, including intervals of short duration high RPM runs.

Welcome motorcycleextremist.com - Hostmonster.com
 
Laatst bewerkt:
Er is een adres, daar moet je zelf bastogne koeken meenemen, en dan is de koffie gratis.
Het inrijden op de bank moet je dan denk ik wel betalen.....
Het is ergens in de buurt van Utrecht of zo.....

Maar misschien meld de eigenaar zich zelf wel, met een korte kreet of opmerking ;)
 
Laatst bewerkt:
dingen waar ik op zou letten:
- check op lekkages van olie, KVS.
- koeling, creeer kunstmatig rijwind.
- olie temperatuur niet te hoog op laten lopen.
- zorg dat de motor belast draait m.a.w. arbeid kan verrichten.

Dan lijkt het mij prima te doen.
 
kan ik een gereviseerd blok inrijden op de testbank?
Hangt dat niet af van wat er is gedaan qua revisie?

Ik ken 'revisies' die bestonden uit het vervangen van een lekke klepdekselpakking.... :/

Maar het hangt af van een hoop dingen. Soort cilinder (binnenzijde), voorschriften fabrikant cilinder, zuiger, etc....

En je zal wss geremde bank moeten zoeken. Lijkt me nogal duur tov stukken rijden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan jij meer info geven, of heb je al een uur nodig gehad om dit in te typen?
Echte naam: Dirk Foekens
Laatste bezoek: dinsdag 27 september 2016 15:55 (1 dag, 3 uren en 50 minuten geleden)
Aantal berichten geplaatst: 1
Gemiddeld aantal berichten per dag: 1,00
Tijd besteed op dit forum: 2 minuten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan