testbankuitdraai + zwart op wit vd verzekering

Stu__

Banned User
28 aug 2006
84
0
Hee!

Al dat gedoe met 25kw wordt me beetje idioot.

Kan ik niet mijn motor laten afvoeren naar 25kw, vervolgens een testbankuitdraai laten maken, die opsturen naar (bijv.) Univé en een zwart op wit verklaring vragen waarin staat dat Univé akkoord gaat met deze methode?

Op die manier kan ik toch niet genaaid worden?

Mocht de politie er niet mee akkoord gaan, en een boete geven voor het rijden op een vol-vermogen motor zonder vol-vermogen rijbewijs, dan kan ik toch bezwaar aantekenen bij een rechter..?

Kortom.. geen problemen toch?
 
Hee!

Al dat gedoe met 25kw wordt me beetje idioot.

Kan ik niet mijn motor laten afvoeren naar 25kw, vervolgens een testbankuitdraai laten maken, die opsturen naar (bijv.) Univé en een zwart op wit verklaring vragen waarin staat dat Univé akkoord gaat met deze methode?

Op die manier kan ik toch niet genaaid worden?

Mocht de politie er niet mee akkoord gaan, en een boete geven voor het rijden op een vol-vermogen motor zonder vol-vermogen rijbewijs, dan kan ik toch bezwaar aantekenen bij een rechter..?

Kortom.. geen problemen toch?

Tuurlijk, de verzekeraars maken toch de wetten -O-
 
Goh, wel goeie vraag eigenlijk. Dat die nooit http://www.google.com/custom?q=uitdraai+verzekering&sa=Google+zoeken&cof=AH%3Acenter%3BLH%3A80%3BLW%3A800%3BAWFID%3Aea445d183acfe785%3B&domains=motor-forum.nl&sitesearch=motor-forum.nl (eerder is langsgekomen) :?
 
You just don't get it, do you?

Voorkom nou dat gezeik met; "Wat als ze me aanhouden, ze kunnen me toch niets maken?" Unive neemt je toch niet aan, die willen zeker weten dat er 25kw op je papieren staat. Als je wordt aangehouden kun jij het toch niet betalen, zo hoog zijn die boetes nowaday's. Als je toch stiekum volvermogen wilt rijden, koop dan een KTM LC4 ofzo waarmee je alleen maar op bospaden blijft.


ps. En dat allemaal zonder je eigen ooit voorgesteld te hebben, shame on you!
 
You just don't get it, do you?

Voorkom nou dat gezeik met; "Wat als ze me aanhouden, ze kunnen me toch niets maken?" Unive neemt je toch niet aan, die willen zeker weten dat er 25kw op je papieren staat. Als je wordt aangehouden kun jij het toch niet betalen, zo hoog zijn die boetes nowaday's. Als je toch stiekum volvermogen wilt rijden, koop dan een KTM LC4 ofzo waarmee je alleen maar op bospaden blijft.


ps. En dat allemaal zonder je eigen ooit voorgesteld te hebben, shame on you!

Ten eerste:
Univé neemt me wel aan.

Ten tweede:
Ik wil niet vol vermogen gaan rijden, maar gewoon 25kw. (lees eerst, post dan)

Ten derde:
Een agent kan mij geen boete geven, doet hij dit wel.. teken ik bezwaar aan bij de rechter en die moet mij gelijk geven omdat de motor 25kw heeft.

Ten vierde:
"Zonder je eigen ooit voorgesteld te hebben, shame on you??"
Wat is erger, je niet voorstellen.. of de nederlandse taal niet beheersen |(

Op die manier kan er toch niks misgaan en is het toch legaal??
 
Laatst bewerkt:
In mijn 25 kW periode heb ik het ook met een uitdraai bij Unive geregeld. Als er dan iets gebeurd ben je gewoon verzekerd.

Over de boete die de politie kan geven ben ik niet zeker, maar in dit topic ( Gevolgen 25kw met uitdraai. ) heeft iemand de zaak voor laten komen en de zaak is toen geseponeerd, dus hij hoefde niks te betalen.
 
Univé (omdat ze daar zijn opgedeeld in een aantal regio's) nemen niet altijd mensen aan met uitdraai, dat is helemaal afhankelijk van de regio en de telefoonmuts die je aan de lijn krijgt.
Je bent (zeker als je dat zwart op wit hebt staan) gewoon verzekerd. In het geval dat je een boete krijgt moet je die gewoon aanvechten, die zaak wordt toch geseponeerd.
Het is al vaker gezegd maar ik zal het nog maar een keer herhalen: Er staat nergens in de wet dat de 25 kw (of 0,16 kw per kg ledig gewicht) geregistreerd moet staan op het kenteken! Dit is gewoon een regel bedacht door de rdw maar is niet wettelijk geregistreerd. En mits jij voldoet aan de wettelijke voorwaarde (ga dus niet je motor terugbouwen na het maken van de uitdraai) dan kan niemand je iets maken.
 
Ten eerste:
Univé neemt me wel aan.

Ten tweede:
Ik wil niet vol vermogen gaan rijden, maar gewoon 25kw. (lees eerst, post dan)

Ten derde:
Een agent kan mij geen boete geven, doet hij dit wel.. teken ik bezwaar aan bij de rechter en die moet mij gelijk geven omdat de motor 25kw heeft.

Ten vierde:
"Zonder je eigen ooit voorgesteld te hebben, shame on you??"
Wat is erger, je niet voorstellen.. of de nederlandse taal niet beheersen |(

Op die manier kan er toch niks misgaan en is het toch legaal??

Als je alle antwoorden gaat bestrijden, stel dan aub geen vragen :Z


Als het op deze manier zou kunnen...waarom denk je dan dat de wetgever het anders op appier heeft gezet ??

Als een agent je een bon geeft...en jij gaat daarmee naar de rechter...krijg je dan altijd gelijk ..??

Ach...deze vraag is hier al talloze malen gesteld.....

Heel eenvoudig:
Nee, het kan niet en het mag niet en als je het wel doet en je krijgt een aanrijding heb je een groot probleem. Je verzekeringsmaatschappij laat je vallen als een baksteen.




euuehhmm....



Als een steen!!
 
Univé (omdat ze daar zijn opgedeeld in een aantal regio's) nemen niet altijd mensen aan met uitdraai, dat is helemaal afhankelijk van de regio en de telefoonmuts die je aan de lijn krijgt.
Je bent (zeker als je dat zwart op wit hebt staan) gewoon verzekerd. In het geval dat je een boete krijgt moet je die gewoon aanvechten, die zaak wordt toch geseponeerd.
Het is al vaker gezegd maar ik zal het nog maar een keer herhalen: Er staat nergens in de wet dat de 25 kw (of 0,16 kw per kg ledig gewicht) geregistreerd moet staan op het kenteken! Dit is gewoon een regel bedacht door de rdw maar is niet wettelijk geregistreerd. En mits jij voldoet aan de wettelijke voorwaarde (ga dus niet je motor terugbouwen na het maken van de uitdraai) dan kan niemand je iets maken.

Sorry, onzin.

Je rijbewijs is maar afgegeven voor de lichte categorie.
Je motor die je bestuurt moet dus voldoen aan de eisen.
Op kenteken dus.
Zo'n uitdraai...wie zegt dat die uitdraai die je bijhebt ook echt van die motor is..of dat de tester het gas verder als half opentrok...enzenz... :Z

Verder ga ik niet meer in op dit topic, evolutie laat de sterkere exemplaren overleven, dus ga je gang... :+
 
Als je alle antwoorden gaat bestrijden, stel dan aub geen vragen :Z


Als het op deze manier zou kunnen...waarom denk je dan dat de wetgever het anders op appier heeft gezet ??

Als een agent je een bon geeft...en jij gaat daarmee naar de rechter...krijg je dan altijd gelijk ..??

Ach...deze vraag is hier al talloze malen gesteld.....

Heel eenvoudig:
Nee, het kan niet en het mag niet en als je het wel doet en je krijgt een aanrijding heb je een groot probleem. Je verzekeringsmaatschappij laat je vallen als een baksteen.




euuehhmm....



Als een steen!!

Dat bestrijden ging over een domme jongen, die niet eens had gelezen :P

maar hoezo heb je dan een groot probleem?
Je rijdt toch op een 25kw motor, die verzekerd is als 25kw?
Of zie ik het verkeerd..
Ze kunnen je toch niks maken verder?

Btw;

thnx voor de reacties :P
 
Dat bestrijden ging over een domme jongen, die niet eens had gelezen :P

maar hoezo heb je dan een groot probleem?
Je rijdt toch op een 25kw motor, die verzekerd is als 25kw?
Of zie ik het verkeerd..
Ze kunnen je toch niks maken verder?

Btw;

thnx voor de reacties :P
Je hebt een.... nee laat maar... je wilt toch alleen maar horen wat je wilt horen.
 
Sorry, onzin.

Je rijbewijs is maar afgegeven voor de lichte categorie.
Je motor die je bestuurt moet dus voldoen aan de eisen.
Op kenteken dus.
Zo'n uitdraai...wie zegt dat die uitdraai die je bijhebt ook echt van die motor is..of dat de tester het gas verder als half opentrok...enzenz... :Z

Verder ga ik niet meer in op dit topic, evolutie laat de sterkere exemplaren overleven, dus ga je gang... :+


dit is al veeeeeeel vaker aan de orde geweest :?
en elke keer willen ze niet naar de adviezen luisteren :N

ik hoop alleen dat je niemand dood rijdt :N want dan gaat het pas echt geld kosten :X


bel de RDW en de KLPD ff op,dan krijg je het juiste antwoord. :W
 
Dat bestrijden ging over een domme jongen, die niet eens had gelezen :P

maar hoezo heb je dan een groot probleem?
Je rijdt toch op een 25kw motor, die verzekerd is als 25kw?
Of zie ik het verkeerd..
Ze kunnen je toch niks maken verder?

Btw;

thnx voor de reacties :P
Ja ze kunnen je alles maken. Maar je luistert toch niet, dus doe het gewoon zou ik zeggen, en dan hoop ik ook nog dat je een ongeluk krijgt met flinke materiële schade, dan kan je daarna een janktopic openen omdat je én een flinke boete krijgt én dat je opeens toch niet verzekert blijkt.
 
Ik luister wel degelijk hoor, maar omdat Univé mij vanmiddag precies het tegenovergestelde vertelde kan ik niet meteen na de 1e post ervan uitgaan dat jullie gelijk hebben, toch?
 
Wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan. Voor de wet moet namelijk op het kentekenbewijs vermeld staan dat een motor 25 kw is. punt. En met die wettekst in de hand doet Univé een beroep op hun voorwaarden:

Artikel 29. Uitsluitingen
Naast de in het Algemeen Reglement genoemde uitsluitingen is van
de verzekering uitgesloten:
[...]
29.4. Niet gemachtigde bestuurder of passagier
de aansprakelijkheid van hen die niet door een daartoe
bevoegd persoon zijn gemachtigd als bestuurder of passagier
gebruik te maken van het motorrijtuig;
[...]
29.8 Gebruik
[...]
2. wanneer met betrekking tot het gebruik van het verzekerd
motorrijtuig niet door de gebruiker aan de van overheidswege
geldende voorschriften is voldaan of wanneer
hij niet de daarvoor vereiste leeftijd heeft bereikt of
benodigde geldende rijbewijzen en/of vergunningen
bezit; dan wel het rijbewijs is ingevorderd op grond van
artikel 164 Wegenverkeerswet;
[...]
 
Wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan. Voor de wet moet namelijk op het kentekenbewijs vermeld staan dat een motor 25 kw is. punt. En met die wettekst in de hand doet Univé een beroep op hun voorwaarden:


Ah kijk hier heb ik wat aan, thnx.
Morgen ga ik Univé maar weer eens bellen. Dan fijn dit berichtje voorlezen, kijken wat ze dan te zeggen hebben!
Ik moet en zal het uitzoeken :P
 
Ah kijk hier heb ik wat aan, thnx.
Morgen ga ik Univé maar weer eens bellen. Dan fijn dit berichtje voorlezen, kijken wat ze dan te zeggen hebben!
Ik moet en zal het uitzoeken :P
Die knakker aan de telefoon wil je alleen een verzekering verkopen ... maar als ze straks (onverhoopt) moeten uitbetalen krijg je alleen te horen dat hij dat niet had mogen toezeggen en dat jij in de polisvoorwaarden had kunnen lezen dat het niet kon.
 
Die knakker aan de telefoon wil je alleen een verzekering verkopen ... maar als ze straks (onverhoopt) moeten uitbetalen krijg je alleen te horen dat hij dat niet had mogen toezeggen en dat jij in de polisvoorwaarden had kunnen lezen dat het niet kon.


Dan pak ik het berichtje + polisvoorwaarden erbij, en confronteer die telefoonlul eens met die informatie..
Ik vind het belachelijk dat verzekeringen zoiets kunnen doen.
 
Ik luister wel degelijk hoor, maar omdat Univé mij vanmiddag precies het tegenovergestelde vertelde kan ik niet meteen na de 1e post ervan uitgaan dat jullie gelijk hebben, toch?


unive wil jou natuurlijk wel als klant,hoeven ze bij een eventuele schade niet uit te keren. -O-
want als ze er onderuit kunnen komen zullen ze het niet laten. :N

je kan wel je motor uitvoeren naar duitsland en weer invoeren op 25kw,dan komt het wel op je kenteken te staan :Y
motorzaak jurgen van dijk doet dat(zit sinds kort in duitsland)

kijk de 25kw regel is erg krom,je kan namelijk wel een auto met 500pk kopen met je 18e(als je het geld hebt)
het zou beter zijn om tot 400cc te gaan op een bepaalde leeftijd:bv 21 en dan pas zwaarder.
nu moet de motor 2 type goedkeuringen hebben hier in nederland,voor 25kw en vol vermogen.
 
unive wil jou natuurlijk wel als klant,hoeven ze bij een eventuele schade niet uit te keren. -O-
want als ze er onderuit kunnen komen zullen ze het niet laten. :N

je kan wel je motor uitvoeren naar duitsland en weer invoeren op 25kw,dan komt het wel op je kenteken te staan :Y
motorzaak jurgen van dijk doet dat(zit sinds kort in duitsland)

kijk de 25kw regel is erg krom,je kan namelijk wel een auto met 500pk kopen met je 18e(als je het geld hebt)
het zou beter zijn om tot 400cc te gaan op een bepaalde leeftijd:bv 21 en dan pas zwaarder.
nu moet de motor 2 type goedkeuringen hebben hier in nederland,voor 25kw en vol vermogen.


Opzich heb ik geen bezwaar tegen de 25kw regeling, het lijkt mij goed om beginnende bestuurders eerst wat ervaring te laten opdoen met een voertuig dat een verminderd vermogen heeft. Wat me wel stoort is dat het weer allemaal met uitzonderingen/extra regeltjes enz enz. moet. Waarom niet gewoon heel simpel:
Breng je motor naar punt A, laat daar een 25kw kitje inbouwen en klaar is kees!

Op deze manier wordt het motorrijden steeds minder aantrekkelijk (ontzettend duur), wat juist niet de bedoeling zou moeten zijn. Vooral niet gezien de verkeersdrukte in Nederland.

Je kunt nu gewoon ' vals spelen ' door een motor te laten exporteren/importeren. Idiote regeling.
Het Nederlandse recht is (en blijft) krom!

 
Opzich heb ik geen bezwaar tegen de 25kw regeling, het lijkt mij goed om beginnende bestuurders eerst wat ervaring te laten opdoen met een voertuig dat een verminderd vermogen heeft. Wat me wel stoort is dat het weer allemaal met uitzonderingen/extra regeltjes enz enz. moet. Waarom niet gewoon heel simpel:
Breng je motor naar punt A, laat daar een 25kw kitje inbouwen en klaar is kees!

Op deze manier wordt het motorrijden steeds minder aantrekkelijk (ontzettend duur), wat juist niet de bedoeling zou moeten zijn. Vooral niet gezien de verkeersdrukte in Nederland.
:^
 
Okee, nieuwe update:

Ik heb vandaag gebeld naar 2 regio's van Univé.
De een vertelde me dat het absoluut geen probleem is om een motor zonder de vermelding 25kw op het kenteken, te verzekeren.
Het andere regiokantoor vertelde me dat het absoluut WEL op het kenteken moet staan.
Toen ik vroeg hoe het kwam dat een ander regiokantoor mij iets anders vertelde, kreeg ik als reactie:
"Nou, dat kan niet. Dit zijn de regels dus waarschijnlijk heeft u het verkeerd begrepen."

Erg vervelend dus, want zo'n stomme telefoon-teef geeft me gewoon de verkeerde informatie en even later krijg ik de schuld dat ik niet goed luister.

Kut Univé

Kunnen we niet met het hele motor-forum een nieuwe politieke partij beginnen?
PVDM (Partij voor de Motor) met in ons programma het toestaan van testbankuitdraaien! :}
 
slotje.gif
 
Wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan. Voor de wet moet namelijk op het kentekenbewijs vermeld staan dat een motor 25 kw is. punt. En met die wettekst in de hand doet Univé een beroep op hun voorwaarden:
Je quote wel de voorwaarden, maar niet de bijbehorende wettekst... staat het wel in de wet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan