Testrijden op open dag Kruisinga

MartNinja

MF'er
1 mei 2003
129
0
Op Zaterdag was het zover; lekker weer en met mijn broer R(6)win, een "niet MF-er vriend" met zijn BMW R1100RT en ik naar Gouda. Bij Kruisinga was het lekker druk; veel motoren en een barbeque..

Gelijk naar binnen voor een afspraak; ik wilde op een V2 rijden, de anderen wisten het nog niet. Op het lijstje stond een Yamaha FJR 1300; voor de "niet MF-er". Ik vroeg om een Suzuki V2 en kreeg de sleutels van een SV1000S en mijn broer koos voor een SV650N... (de R6 stond er ook maar die kennen we al..).

De volgende vermogens:
FJR1300A: 144pk
SV1000S : 115pk
SV650N : 70pk

Affijn, opstappen,wegrijden en lekker scheuren. De FJR voorop, daarachter de 650 en dan de 1000. Op een B-weg reed een auto met aanhanger nogal langszaam; terugschakelen en vol op het gas! De FJR spoot ervandoor; de 1000 ook en de 650 bleef hopeloos achter: "misgeschakeld??" Affijn, de snelweg op en even flink doorhalen; de 650 met broer was nergens meer te zien... Wel een erg fijne machine die SV1000S!!

Bij het eerste benzinestation gestopt en een motorwissel gedaan. R(6)win: "die 650 is niet vooruit te branden; bij 145 houdt het echt op!" De FJR en de 1000 hadden daar geen last van ;)

Vervolgens ben ik op de 650 gestapt en wij weer bij Bodegraven de snelweg op richting Den Haag; tijdens het invoegen goed kijken en door naar de linker baan om even een busje in te halen; knipperlicht aan en vol gas en.... er gebeurde HELEMAAL niets; bij 128 op de teller hield het op!

Op de tank met mijn helm en ja hoor, 133 km/u met 9000rpm in de hoogste versnelling :? Snel weer terug achter het busje en maar afwachten of de anderen (die allang uit het zicht waren) op mij zouden wachten.. Ik zag ze in de verte rijden en besloot ze "even" in te gaan halen; pas vlak bij Waddinxveen was het zover; ik ging ze voorbij (nog steeds met 133...) Ik heb me echt rot gelachen; wat zouden de autobestuurders niet denken; iemand volledig op zijn tank en dan niet harder dan 133..

Affijn, wij bij Waddinxveen weer gewisseld; ik op de FJR; wat een fijne machine! 144 PK en het stuurt erg leuk; ook heb ik met deze machine mijn eerste "foot down" gehad; bij een wat scherper bochtje bleef ik met mijn schoenzool op het asfalt hangen; de zool half afgerukt natuurlijk :(

Terug naar Gouda en daar een gesprek met een medewerker:
wij: "die 650 gaat niet harder dan 150"
hij: "ik heb er ook één en die gaat gewoon 220.."
wij: "dan klopt er niet veel van deze.."
hij: "dat is raar, die van mij loopt ECHT 220!!"
wij: "is deze misschien 25kw??"
hij: "nee hoor, dit is een "normale"!"
wij: "weet je het zeker?"
hij: "ja!"
hij aan een collega: "die SV650N hier is toch geen 25kw??"
collega: "ja hoor, die is echt wel 25kw..."

*D *D

We hebben veel lol gehad in ieder geval!
 
Heheh.. ik vond het al vreemd klinken.. ca. 130 km/h en dan geen vermogen meer uit de SV650 kunnen halen :? :P

Weet ik ook gelijk weer hoe het ongeveer is om op een 25 kw te moeten rijden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan