TESTRIT GEMAAKT!!

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Hoi Hoi!!

Zoals jullie weten was het vanmiddag zo ver! Om half 2 stond de gifgroene zx6r voor me klaar.

(Ik vergelijk hem ff met de R6 waar ik ook een stuk op heb mogen rijden).

Het kwik schommelde rond het vriespunt, maar de lucht was droog dus het voelde niet zo koud aan. Wel ff een gewone broek onder mijn leren aangetrokken, heeft moeders weer wat te strijken...
en een dikke trui.

Goed, daar stond ik dan naast voor mij DE motor.
Een monteur zei nog ff snel, rij voorzichtig... })
Ietwat moeilijk door de twee broeken zwaai ik mijn been over het zadel, standaard er af, koppeling in, starten maar!!

Een mooi diep geluid was het eerste dat me opviel terwijl ik met het gas speelde.
Klik, in zijn een en rustig met de verkeersstroom het dorp uit... Hmm...hij blijft mooi zwaar klinken! :)
Wat verder meteen opviel was de zithouding, die was sportiever dan ik me had ingedacht..YES! Ik had het gevoel meer voorover te zitten dan op een R6 :?

In zijn 2 of 3 lekker de gaten met de auto\'s voor me dichtrijden om de boel wat op te warmen. Hij pakte al soepel op vanaf zo\'n 2500 rpm en trok nagenoeg even hard of ie nu in 2 of 3 stond.

Toen richting pa en ma gereden en een vriend van
mijn pa (een oude rot in het motor-vak :} ).

Hem ff een minuut of 10 naar de motor laten kijken en een stuk laten rijden. Niks op aan te merken was zijn oordeel, al kan ik niet IN de motor kijken. Zijn buurjongen werkt bij de zaak waar ik de motor vandaan had en zal komende week navragen hoe hij motorisch verder is.

Goed, het apparaat was warm, tijd voor het volgende onderdeel van de test! })
Rustig rij ik wat door het dorp tot er zo\'n GTI-tje gewoon de straat opknalt zonder op of om te kijken. :j
De remmen deden hun werk ook erg goed, maar niet zoals de R6 (Wat een remijzers heeft dat ding zeg!)

Nu was het natuurlijk wel tijd om deze PROOI ff te verschalken. }) Hij reed ook mooi het dorp uit, ik zet hem terug in 2 en gooi het gas VOL open en enkele seconden later wijst de naald een nette 170 aan met men gierende brul (iets dat ik op de R6 miste, die is met origenele demper fluisterstil)...daaaggg GTI :j

Vervolgens nog een mooie bochtige weg gereden en aardig plat kunnen gaan in de bochten (Voor mijn doen
dan...) Hij stuurt zwaarder dan de R6 maar dat zie ik voor een beginende rijder als ik alleen maar als pluspunt. De R6 valt echt in een bocht als je niet uitkijkt, deze deed precies wat ik wou.

Toen was het tijd om terug te rijden...rustig in het drukke verkeer, vlak voor de zaak kon ik het gas nog een keer voor een paar honderd meter opentrekken. FUCK dat ding gaat en klinkt lekker! Ik ben verkocht!


Maar toen de prijs...
Meneer de dealert wilde niet verder zakken dan
17.000 :( :(
\"Anders kan ik hem net zo goed vanavond op straat zetten\" was zijn antwoord. \ '( :j

Ik weet het niet, ik wil hem EEECHT graag hebben en een vriend van me zij dat het zeker geen slechte prijs was voor een motor met 12mnd garantie. Das wel gewoon zeker een jaar zonder gezeur rijden. Misschien kan ik nog iets met de motorlaarzen die ik nog moet hebben en WINTERHANDSCHOENEN!!! Ik heb het niet koud gehad, maar toen ik afstapte voelde ik pas hoe verkleumd mijn handen waren.


O ja, bij deze wil ik mijn pa nog ff bedanken..
Hij vroeg me hoeveel ik tekort kwam en omdat
hij toch aan het internet bankieren was heeft hij
het tekort ff op mijn rekening gestort..asjeblieft!
:} :}



Hee Revolution, speciaal voor jou geprobeerd wat minder met de \"enter\" toets te spelen :+
 
Klinkt als een heel avontuur voor je. Maar ik denk dat je zelf het antwoord beter weet: vind jij deze motor ook 17.000,- waard? M.a.w. als je hem zou kopen voor deze prijs, denk je dan dit zonder spijt achteraf te kunnen volharden? Zo ja, dan rij jij een eigen snelle tweewieler.

Maar, uit welk jaar issie? Hoeveel km heeft ie gereden? Wat is de reden dat ie weg was gedaan? :?
 
Het was ook een heel avontuur.

Zo\'n beetje hetzelfde gevoel als toen
je als kleuter niet kon slapen de dag voor
je verjaardag. ;)

Ja, hij is mij die 17.000 waard.

o ja, hij heeft 7000km gereden, bj \'99
De reden waarom hij ingeruild is weet ik niet..al
vraag ik me af of je die ooit eerlijk te horen krijgt van je dealer..

Misschien dat ik er via de buurjongen van die kennis achter kan komen..

Het zal wel van zo\'n zomermietje zijn geweest die
wilde patsen..
 
Laatst bewerkt:
Het was ook een heel avontuur.

en zo moet het dan ook eigenlijk elke keer zijn.

Zo\'n beetje hetzelfde gevoel als toen
je als kleuter niet kon slapen de dag voor
je verjaardag. ;)

Nou, ik kon altijd heeeeeel goed slapen. Nu nog steeds. Behalve als ik de volgende dag naar de tandarts moet... :r

hij heeft 7000km gereden, bj \'99
De reden waarom hij ingeruild is weet ik niet..
Het zal wel van zo\'n zomermietje zijn geweest die
wilde patsen..

Hmm.. 7000 km is niet veel en daarbij is hij ook nog betrekkelijk jong. 12 maanden garantie is zeker niet weinig, maar om wat voor garantie gaat het (vraag es naar de voorwaarden).

En kijk dan es gelijk naar het lakwerk; kijk of het ergens is over gespoten. Je weet maar nooit, misschien heeft ie schade gehad en dan mag er heel wat meer af van de prijs (naar mijn idee).
 
Garantie is volledig

Incl. arbeidsuren en zo.

Lakwerk was geen krasje op te vinden...niks!

Achterband zag er ook nog goed uit..
 
ik heb niets toe te voegen aan de opmerkingen van Tensive; vraag maar alles wat je wilt weten en kijk hem goed na!!! Verder succes ermee, het klinkt wel alsof je er zin in hebt :)
 
Houdt dus in dat deze dealer maar f 750,- laat vallen terwijl jij niks in te ruilen hebt en dat terwijl de motor over 2 weken 1 JAAR ouder is!!!
Volgens mij WEET hij dat je die F17000,- WILT betalen, je hebt m.i. laten teveel laten blijken dat je hem wilt hebben (wil je ook als ik je rijindruk lees) Als je nu nog wat wil zul je het hard moeten spelen; TAKE IT OR LEAVE IT !
Of minimaal een cpl leren outfit erbij voor die 17 mlle!
Sucses en sterkte, je bent al verkocht denk ik, en ik kan het weten, mij verging het net zo met m\'n R1
:]
 
Houdt dus in dat deze dealer maar f 750,- laat vallen terwijl jij niks in te ruilen hebt en dat terwijl de motor over 2 weken 1 JAAR ouder is!!!

Sluit ik me bij aan: ik heb de prijs opgezocht van het 2000-model en die was idd net onder de 18 mille. En vooral omdat je geen inruil hebt moet er toch wel minimaal 1500,- vanaf kunnen. In geld of onderdelen (en als de dealer een mooie vrouw is evt. nog wat in natura }) ). Pingelen dus! :)


edit: een nadrukje aangebracht
 
Laatst bewerkt:
Je bent verkocht, zou er wel wat bij regelen voor dat geld.
Voor de rest veel plezier ermee, en je vader :}
 
Ja, ik ben ook verkocht, maar heb het de dealer
niet laten merken (of ja, althans geprobeerd).

Heb hem gezegd dat ik dezelfde dag nog een
testrit op een R6 had (er staat trouwens een mooie bij Rekers motoren in Heerlen mocht er
nog iemand zoeken).

Ik vroeg hem wat hij er voor moest hebben zo
zonder inruil, 17.000 dus..
Ik gezegd dat ik met een paar honderd gulden
minder, vrolijker was geweest.

Maar toen kwam hij er dus mee op de proppen
dat hij hem dan net zo goed aan de straat kon
zetten. :j

Ik zeg zo, wat moet ie je volgende maand nog
kosten als ie weer een boekjaar ouder is?
Hij keek me aan van \"waar heb je het over\"

Ik heb in ieder geval een optie van een week genomen en hij heeft mijn telefoonnummer, dus
daaruit zou je weer kunnen opmaken dat hij de
motor toch wel kwijt wil.

Och ja, ik moet nog laarzen, een slot en winterhandschoenen... anders gooi ik het
daar maar op..
 
Het is al niet het beste seizoen om een motor te kopen, dus ik vind dat je eigenlijk voor 1500,- minder die kawa wel kan regelen. Als hij stijfkoppig op de 17000,- blijft zitten, dan denk ik dat je hem ff beter de impressie kan geven dat je het dan niet ziet zitten (ook al wil je hem graag).

Wanneer ga je er weer naar toe?
 
Ben benieuwd of die persoon ook wat heeft zitten nadenken over de prijs. Al lijkt me dat weer zo niet; ze proberen immers nog altijd door te verkopen aan andere mensen.

Hoewel, voor die prijs denk ik niet dat hij hem snel kwijt zal zijn.
Ik kan niet je veel meer nuttig advies geven, behalve dan dat je zaterdag niet te snel moet happen. Maar dat heb je zelf ook wel door :)
 
We zaten ons net af te vragen hoe het was gegaan. Goed dus. ;)

Mar1tin heeft gelijk, die dealer heeft iets te sterk de indruk dat je hem toch wel koopt.

Weet je wat jij moet doen?

Je moet gewoon met 16.500,- contant bij je naar hem toe stappen, en zeggen: ik heb hier 16.500 gulden contant bij me, daarvoor neem ik hem mee, en heb jij gelijk je geld cash in het handje.

Wedden dat je hem dan krijgt? :)
 
Ja, maar dat niet happen is makkelijker
gezegd dan gedaan.

In heel nederland zijn er 2 groene \'99 zx6r
te koop, eentje daarvan 4 km van waar ik woon.
De ander 300 km.

Dat is het probleem, anders kon ik makkelijker
take it or leave it zeggen.

Ik heb nog geen harde prijs afspraak gemaakt.
Toen ik wegging zei ik \"Dus we zitten momenteel op 17.000...goed, ik bel volgende week nog wel\".

MAar goed, ik ga mijn nest in...
Zucht..een weekend zonder uitgaan.. :( :(
 
In heel nederland zijn er 2 groene \'99 zx6r
te koop, eentje daarvan 4 km van waar ik woon.
De ander 300 km.
Wa\'s dat voor onzin? :?

Kijk hier anders eventjes:

http://www.marktplaats.nl/print.php3?g=motoren&u=kawasaki&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=zx6r&oudei=0&ref=&style= (Marktplaats)

Bikenet

Motoroccasion
 
Op zondag 16 december 2001 00:03 schreef twisted Paul het volgende:


In heel nederland zijn er 2 groene \'99 zx6r
te koop, eentje daarvan 4 km van waar ik woon.
De ander 300 km.

quote]

Ik denk dat er wel wat meer te vinden zijn

je hebt in de komende 2 maanden:

-tijd genoeg om verder te kijken dan je neus van 4 km lang is.
-2 maandsalarissen van ikea erbij
-2 maanden geen jeukende vingers naast je gloednieuwe motor in de schuur omdat je niet rijd ivm pekel / sneeuw.
-niet de kans om overmoedig op het opgevroren wegdek op je plaat te gaan
-je spaart twee maanden verzekering, wegenbelasting maar vooral ook afschrijving uit.

bovendien die dealer heeft zo\'n 15.500,- gulden geinvesteerd waar hij de hele winter rente over moet betalen. terwijl als jij hem nu direct 16.500
geeft, heeft hij niet alleen plaats in zijn showroom voor het komende seizoen maar ook een boel geld in handen waar hij mee kan doen wat hij wil. Naar mijn idee heb jij de kaarten in handen en niet hij!
Succes en slaap er vooral over, bijvoorbeeld een maandje of twee.
 
Na een proefrit niet te happy van de motor afstappen,altijd goed voor de onderhandelingen.
De verkoper zal je dan blij moeten maken van zovan ach doe ik er een helmpie bij of iets degerlijks.
De prijs van 17.000ballen kan er mee door dacht ik maar dan moet hij wel in PERFECTE staat afgeleverd worden(dus vooropig voor jou geen kosten van banden/remblokken en bij 12000km moeten de kleppen gecontroleerd worden veeeeeeeel werk),met een dealer over de prijs onderhandelen is altijd lastiger dan met een particuliere.
Je bent aardig weg van het geluid van de zx6 vergeleken met de r6...dempertje kan veel doen :z
maar vraag de orginele demper erbij.
 
Goeiesmorgens allemaal! :z

Na nog een nachtje geslapen te hebben denk
ik dat ik toch nog MINIMAAL een nieuwe achter
band erop wil en een paar mooie Sidi laarzen..

Wat zou hij eigenlijk voor de motor gegeven hebben :? In het begin moest ie nl nog 18.750 opleveren..

Bedankt voor de marktplaats website.
Particulier is misschien een optie, maar ik wil niet voor onverwachte uitgaven komen te staan, dus daar wacht ik nog ff mee.

Motoroccasion en bikenet kijk ik al vaak op.
Wat opvalt is dat bikenet bijna altijd duurder is. :?
 
tijd genoeg om verder te kijken dan je neus van 4 km lang is.


Hoe weet jij dat ik een grote neus heb? :? :+
(heb ik echt)

Ach ja.. an die Nase des Mannes erkant man sein Johannes 8-)



O ja, waarom staat de poll momenteel op kopen
en alle reacties op niet kopen maar wachten.. :? :? :?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ervoor om te wachten.
Met de nieuwe 636 zzl de zx6r ook weer in prijs dalen en inderdaad is de fiets over een paar weken meteen een stuk minder waard geworden.
Met ijzel en pekel voor de deur lijkt mij dat ook niet zo\'n goede zet op een fiets die je pas hebt gekocht en dus te weinig rijervaring mee hebt.
Patient my friend :}
 
Ja, maar dat niet happen is makkelijker
gezegd dan gedaan.
In heel nederland zijn er 2 groene \'99 zx6r
te koop, eentje daarvan 4 km van waar ik woon.
De ander 300 km.

Al met al heb je een aantal reacties gekregen die op hetzelfde neer komen; de motor is te prijzig. Je zou best even kunnen wachten, hoe zwaar dat ook mag zijn. Die verkoper wil die fiets graag kwijt en dit is een seizoen waarin het lastig is om een fiets te verkopen.
En ik denk dat er wel wat meer dan twee groene zx6r\'s te koop zijn in nederland. In een motorzaak in Roosendaal staat er, zover ik weet, volgens mij ook nog een (groen).

Om dan nog terug te komen op de poll; ik stemde voor de optie dat als je em wil, dat je em zou kopen. Maar bij nader inzien, nu ik weet wat de prijs ervan is en overige factoren (bj, km\'s), zou ik toch nog even een andere kant op gaan kijken als de dealer stug bij 17 mille vol blijft houden.


edit: nog stukje txt erbij
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf zo van, vind ik het mooi, dan koop ik het. Mag dan ook wel wat kosten. Als jij die 17000 piek hebt en je bent in principe ook wel beredi om het ervoor te betalen, dan doe je dat toch. Zou nog wel proberen om eventueel nog laarzen ed erbij te ritselen. Doen ze niet zo moeilijk over over het algemeen.
 
Mijn advies (voor wat het waard is)
De eerste week van januari er naar toe stappen, samen met die vriend van je pa en 16000 piek op den toog leggen, CASH. Zal ie wel happen.
O ja, ook nog een paar laarzen los peuteren.
:]
 
Wat opvalt is dat bikenet bijna altijd duurder is. :?
Volgens mij heeft Bikenet alleen maar fietsen van dealers in haar bestand, dus vaak duurder dan Motoroccasion die ook particuliere fietsen in hun database hebben.

Mijn advies (voor wat het waard is)
De eerste week van januari er naar toe stappen, samen met die vriend van je pa en 16000 piek op den toog leggen, CASH. Zal ie wel happen.
O ja, ook nog een paar laarzen los peuteren.
:]
Helemaal mee eens.
Wedden dat die vent wel wil zakken qua prijs als je contant aankomt met het geld? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan