Testritjes maken !!

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Mijn zoektocht naar de ideale soes voor mij heeft geresulteerd in de volgende motoren:
1. GS 500 E 25 KW uit 1996 met 2300 KM (!!) voor 6750
2. GS 500 E uit 1995 met 32.000 KM voor 5500

Morgen ga ik een testritje maken met de eerste !!
Ik zit echt in een dilemma, eentje heeft beetje weinig gelopen en de andere een beetje te veel.
 
wat is teveel mits goed onderhouden doen de fietsen met een ton erop het ook PERFECT hoor!!!

ligt er helemaal aan hoe ermee is omgegaan.

32000km dan isie net lekker losgelopen
het schijnt dat je je max vermogen bij 20000 km heb.
kijk gewoon wat het beste kwa prijs/jaar is
 
Kzou eerder de tweede nemen, een fiets waar in 5 jaar tijd maar 2300 km op gezet is zou ik eerder wantrouwen dan die met 32000...
 
Kzou eerder de tweede nemen, een fiets waar in 5 jaar tijd maar 2300 km op gezet is zou ik eerder wantrouwen dan die met 32000...

:^

Ik zou dat ook niet echt vertrouwen.
Ik zou zeker ook ff naar de onderhouds boekjes vragen. Als die echt 2300 km heeft gereden zal die die ook nog wel hebben.
 
Hij heeft echt 2300 km gelopen ( hij zegt dat ie het kan bewijzen ). Hij heeft die motor in zijn midlive-crises gekocht en er bijna niet op gereden. Maar ik vraag me af of het goed voor een motor is om zo lang stil te staan
 
Maar ik vraag me af of het goed voor een motor is om zo lang stil te staan

Ik zal Fastcruiser op dit topic wijzen. Hij heeft een ST1100 van 8 jaar oud gekocht met nog geen 10.000 km op de teller (of zoiets). Hij kan je hier vast een antwoord op geven.
 
Op maandag 07 januari 2002 15:43 schreef Beert het volgende:
Hij heeft echt 2300 km gelopen ( hij zegt dat ie het kan bewijzen ). Hij heeft die motor in zijn midlive-crises gekocht en er bijna niet op gereden. Maar ik vraag me af of het goed voor een motor is om zo lang stil te staan

In meervoud? ;( Da\'s pas triest!
 
Hij heeft echt 2300 km gelopen ( hij zegt dat ie het kan bewijzen ). Hij heeft die motor in zijn midlive-crises gekocht en er bijna niet op gereden. Maar ik vraag me af of het goed voor een motor is om zo lang stil te staan

Mijn XR is ook van 87 en heeft toen ik \'m kocht ongeveer 7500km gelopen. DUs meer tijd stilgestaan dan gereden. Rijd nog steeds als een tiet hoor. Zorg gewoon als je \'m koopt dat ie wel gewoon even een beurt krijgt, nieuwe olie, nieuwe filter(s), remvloeistof enz. even alles goed nalopen. Mijn GS500e was van 92 en had 19k gelopen, ook redelijk weinig, 2000km per jaar dus.

Suc6 met uitzoeken, GS500e\'tjes zijn leuke motoren.
 
Dat halen die CB\'s echt niet, het zijn gewoon gietijzeren cilinders dus dat gaat nooit zo lang mee als de moderne nicasil beklede cilinders. En al is het zo, dan ziet ie er toch perfect uit.
 
Dat halen die CB\'s echt niet, het zijn gewoon gietijzeren cilinders dus dat gaat nooit zo lang mee als de moderne nicasil beklede cilinders. En al is het zo, dan ziet ie er toch perfect uit.
Ga er maar gerust van uit dat ie 113.000 op de klok heeft staan hoor. Mijn 87er FZR staat al 2 jaar stil maar heeft er ook al een 100.000 opzitten.
 
Het zou kunnen natuurlijk, maar ga daar niet van uit. Wat maakt het uit, het is een goed onderhouden motor, ent blokje loopt lekker soepel.
Trouwens, 113000 kms gelopen zonder enig intern onderhoud lijkt me sterk, de originele bouten zitten nog in het blok (met de ori verf ernog op zelfs) en die dingen zijn zonder te beschadigen echt niet los te krijgen.
De CB400\'s die nu nog te koop staan hebben allemaal al 60.000 op de klok staan zon beetje, denk niet dat die al 160000 gelopen hebben (zien er stukken slechter uit etc) dat halen ze écht niet!!
 
of hij veel gelopen heeft kun je meestal wel aan de algehele staat zien.
zijn er veel blokbouten beschadigd.
veel roest.
ook eens naar de schijven en blokken kijken!
bij een tellerstand die zo laag is moeten alle origenele slijtdelen er nog op zitten.
bij een gs met veel km zijn de uitlaatbochten erg vaal zoniet geroest.
lang stilstaan is niet erg voor de fiets.
alleen accu ,vloeistoffen, en filters even vervangen.
kan hij makkelijk een ton mee.
heb er een gezien in oirschot die meer dan een ton gelopen had.(kon je wel zien :) )
is het een 25 kw uitvoering? .
waren er in die tijd eigelijk wel 25 kw motoren.
zitten de orignele delen bij om hen naar 35 kw terug te toveren ?
 
Ik zal Fastcruiser op dit topic wijzen. Hij heeft een ST1100 van 8 jaar oud gekocht met nog geen 10.000 km op de teller (of zoiets). Hij kan je hier vast een antwoord op geven.

Nou daar ben ik dan. OP zich hoeft er niets mis te zijn met een motor met weinig km, maar het is wel zo dat hij ondankt het lage aantal km wel consequent onderhouden moet zijn. Er zat bij mij mayonaise in de remleidingen, waardoor uiteindelijk een remrevisie noodzakelijk was. Een motor met meer km is wat meer losgereden en er is vaak beter onderhouden. Als de motoren er uiterlijk hetzelfde uitzien (roest ed.) en de 1995 is goed onderhouden zou ik voor de goedkopere versie gaan. Jaren zeggen meer dan km (ook wat betreft de verkoopprijs) en kwa leeftijd verschillen ze niet zoveel.
 
of hij veel gelopen heeft kun je meestal wel aan de algehele staat zien.
zijn er veel blokbouten beschadigd.
veel roest.
ook eens naar de schijven en blokken kijken!
bij een tellerstand die zo laag is moeten alle origenele slijtdelen er nog op zitten.

Dat is dus het geval bij de mijne, remschijf is nog bijna net zo dik als de dikte die in het werkplaatshandboek staat. Blokbouten zijn onbeschadigd, buddy is prima staat, start in een keer, etc etc
btw, 100.000 voor een 1100ccer is niet veel, maar voor een licht 400ccertje wel!
 
Dat is dus het geval bij de mijne, remschijf is nog bijna net zo dik als de dikte die in het werkplaatshandboek staat. Blokbouten zijn onbeschadigd, buddy is prima staat, start in een keer, etc etc
btw, 100.000 voor een 1100ccer is niet veel, maar voor een licht 400ccertje wel!

jij bent blij met je brommer, en daar gaat het uiteindelijk om 8-)
 
Testritje is gemaakt en hij bevalt wel eruh goed.
Die gozer die ik aan de telefoon was, was niet de echte eigenaar maar zijn broer en het is helemaal geen wannaby. De eigenaar rijdt al sinds jongs af aan motor. Hij is een motorinstructeur bij de politie en die GS had ie voor zijn vrouw gekocht, maar die kreeg hernia en kon er niet op rijden. Dus is denk dat ik er voor ga. Motor staat binnen ziet er mooi uit alleen. ... een beetje duus 6.500 + nog een 25 KW setje erop. Maar 90% zeker dat ik hem koop :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan