(Teveel) kettingvet + Rijden = Vieze Achtervelg

Cranky Shaft

MF'er
15 feb 2002
95
0
Leeuwarden
De vorige eigenaar van mijn fiets (of de dealer dat kan natuurlijk ook) is lichtelijk enthousiast geweest met het invetten van de ketting. Op zich is dit niet verkeerd.

Aan het enthousiasme om de achtervelg (weer) schoon te maken ontbrak het echter wat :j , en nu zit ik dus met een vieze, doffe velg op gescheept ;( .

Mijn vraag: Hoe krijg ik hem weer schoon????
 
Eh, nou niet helemaal. Die rand rondom dat gat waar je benzine in gaat (de overloop zeg maar), daar is vaak de lak nogal eens aangetast door de benzine. Afhankelijk van de kleur wordt de lak bijvoorbeeld bruinig (geen roest), of gaat zelfs bladderen! Dus benzine heeft zeker z'n inwerking. Maar goed, beetje gemorste benzine niet natuurlijk wat je weer wegveegt.

Ik gebruik meestal diesel voor dat soort dingen, alleen op m'n kuipdelen gebruik ik WD40 of zoiets.

Joh, gooi jij wasbenzine in je motor, hoe loopt die daarop??? :? :? :? :? :?
 
Heb net m'n velgjes met caravanreiniger gedaan, dat werkt perfect! Ik heb witte velgen en met wd40 of wasbenzine was het nog een redelijke klus. Met deze zooi is het gewoon wassen en het vliegt er af. Ryzolin, remstof is er als de dood van... :}
 
wasbenzine doet zn werk prima, doet t er altijd al mee en kost bijna niks....velgje lijdt er helemaal nix van :)

heb net trouwens anders kettingvet gekocht, S100 ofzoiets, GOED SPUL :}
Ja was benzine doet ook zijn werk wel, maar Honda velgen zijn gewoon krengen om schoon te maken. Alleen maar hoekjes, hoekjes en scherpe bochtjes. Dit spul moet ff intrekken en dan veeg je zo de zooi uit de hoekjes. Wasbenzine is net iets te vluchtig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan