Teveel olie bijgevuld...Help !!

:?

Wil je bezig blijven?

Doen sommigen hun best om andere wat bij te brengen, verwachten ze nog een beloning ook!
Veel succes met het gepruts dan maar.

Alle correcte info staat hier al; Post van _P_ in topic 'Teveel olie bijgevuld...Help !!'

:Z

laten we er nou maar over op houden, verschil van mening houden we toch..
de één sponsort graag de dealer (al dan niet onnodig)... een ander gaat voor een alternatief....


We komen er toch niet uit...
 
Mijn duit dan ook nog maar in dit zakje erbij...

Beide manieren zijn mogelijk...maar volgens een hier in huis aanwezig monteur is het het verstandigste om het ringetje wel degelijk iedere keer te vervangen...om lekken te voorkomen...

en voor de sceptici: Dit betreft dus een monteur die zijn kennis niet alleen uit de boeken heeft ;)
 
:?

Wil je bezig blijven?

Doen sommigen hun best om andere wat bij te brengen, verwachten ze nog een beloning ook!
Veel succes met het gepruts dan maar.

Alle correcte info staat hier al; Post van _P_ in topic 'Teveel olie bijgevuld...Help !!'
mijn god, jij vult echt veel in voor anderen.... we kunnen zelf denken hoor!
nee, ik wil niet bezig blijven, maar bepaal jij wanneer we klaar zijn?
nee, ik verwacht geen beloning, ik verwacht helemaal niks, dus ook geen gaap.

prutsen laat ik aan prutsers over
 
mijn god, jij vult echt veel in voor anderen.... we kunnen zelf denken hoor!
nee, ik wil niet bezig blijven, maar bepaal jij wanneer we klaar zijn?
nee, ik verwacht geen beloning, ik verwacht helemaal niks, dus ook geen gaap.

prutsen laat ik aan prutsers over
:^
Ik vind het wel erg dat iemand die het verschil niet weet tussen een bout en een schroef hier voor iedreen gaat uitmaken wie er nu gelijk heeft.
Schoenmaker blijf bij je leest, Zuignap
 
Nou goed nog 1 reactie van mij dan...

omdat de mensen uit de praktijk daar anders over denken?

je zou moeten weten... op school ruik je aan van alles, in de praktijk leer je hoe het werkelijk zit.

Zoals ik al zei, ook in de werkplaats is mij dit altijd geleerd.

Hoe weet iemand die altijd het ringetje vervangt of dat dat ook nodig is?

Als je altijd op tijd je kleppen stelt, hoe weet je dan of je niet nog 20k kunt doorrijden zonder te stellen en zonder dat je blok kapot loopt?

Verder ben ik het met de laatste reactie van Gixxer Fighter wel volledig eens, we kunnen wel eindeloos blijven discussiëren, maar we komen er toch niet uit. Ik ga er dus ook niet verder op in, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
 
Mijn duit dan ook nog maar in dit zakje erbij...

Beide manieren zijn mogelijk...maar volgens een hier in huis aanwezig monteur is het het verstandigste om het ringetje wel degelijk iedere keer te vervangen...om lekken te voorkomen...

en voor de sceptici: Dit betreft dus een monteur die zijn kennis niet alleen uit de boeken heeft ;)

:^

Het olieringetje moet niet iedere keer vervangen worden bij een oliewissel.
even nuanceren
Het olieringetje moet niet iedere keer vervangen worden door iemand die weet of het oorspronkelijke ringetje kan hergebruikt worden of niet.

Die persoon heeft of véél ervaring in motoronderhoud, of heeft materiaalkennis, of het kan die persoon niet schelen of er olie op de achterband drupt.

Iemand zoals ik, die géén materiaalkennis heeft, die géén ervaring heeft in motoronderhoud en die het wèl kan schelen dat er olie op mijn achterband komt, wel ik vraag dat het ringetje altijd vervangen wordt.

edit: post van Cadcatz erbij gehaald
 
Nou goed nog 1 reactie van mij dan...Zoals ik al zei, ook in de werkplaats is mij dit altijd geleerd.Als je altijd op tijd je kleppen stelt, hoe weet je dan of je niet nog 20k kunt doorrijden zonder te stellen en zonder dat je blok kapot loopt?

Verder ben ik het met de laatste reactie van Gixxer Fighter wel volledig eens, we kunnen wel eindeloos blijven discussiëren, maar we komen er toch niet uit. Ik ga er dus ook niet verder op in, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Ik stel mijn kleppen niet op de door de fabriekant aangegeven intervallen.
Uit ervaring weet ik dat bij de aangegeven tijd de kleppen nauwelijks afweken.
Daarom heb ik die tijden steeds verlengt en zo ben ik erachter gekomen dat die tijd makelijk verdubbelt kan worden.
Dit is natuurlijk wel merk en type afhankelijk.
 
Nou goed nog 1 reactie van mij dan...Zoals ik al zei, ook in de werkplaats is mij dit altijd geleerd.Als je altijd op tijd je kleppen stelt, hoe weet je dan of je niet nog 20k kunt doorrijden zonder te stellen en zonder dat je blok kapot loopt?

Verder ben ik het met de laatste reactie van Gixxer Fighter wel volledig eens, we kunnen wel eindeloos blijven discussiëren, maar we komen er toch niet uit. Ik ga er dus ook niet verder op in, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Onee -O- Ik ben het met je eens -O- ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan