Tevredenheid van de Datatool gear-indicator

Edgar

Die hard MF'er
23 aug 2002
455
0
Utrecht
Hallo mede-MF'ers ...

Nu ik (met anderen) een nieuwe en kleinere gearindicator hebben gemaakt waar we binnenkort de markt mee op gaan (als alles naar wens verloopt), zijn we erg nieuwsgierig naar de tevredenheid van de bestaande gearindicators, zoals de DiGi van Datatool.

Hoe is de tevredenheid wat betreft de 'inleer'-procedure ?
En hoe zit het met de snelheid van zo'n indicator ? Is -ie snel in het displayen van de 'gear' of duurt dit een tijdje en zoja, hoe lang ?
Lichtopbrengst ? Levensduur ?

Misschien zijn er nog andere positieve of negatieve opmerkingen wat betreft de DiGi. Ben ERG benieuwd.

Alvast bedankt voor de reakties!
Greetz
*edgar*

. >>>> W W W . B I K E T R O N I X . N L <<<<
 
Laatst bewerkt:
nog even ivm die veypor
miss zouden de vriendelijke mensen bij motorfreaks :} wel een uitvoerige test hiervan willen uitvoeren
bij voorkeur op een '01 blade, weet ik ineens of het bij mij werkt :-)
weet iemand waar men zo'n voorstel kan doen bij motorfreaks?
 
Da's waar, maar vergis je niet in de hoeveelheid kosten die gemoeid zijn met het maken van zo'n nette behuizing, bijbehorend displaytje, logistiek, ontwikkeling, etc.

En de markt is natuurlijk vrij klein.


kweet er alles (nou ja...bijna alles) van ... maar dan nog. Als je voor zo'n gadget zo'n astronomisch bedrag moet vragen om je kosten eruit te halen, zou ik me gaan afvragen of 't wel de moeite waard is. Die prijs lokt nou niet echt uit om zoiets aan te schaffen. Dan graaf je volgens mij je eigen graf.
 
Dat vraag ik me nu ook wel eens ooit af van vervangingsuitlaten/dempers. Die dingen zijn ook knap prijzig, en toch rijd half MF ermee.

En als je tellerpartij gaar is om wat voor reden dan ook, dan is dit hooguit nog maar een kleine meerprijs.
 
Dat vraag ik me nu ook wel eens ooit af van vervangingsuitlaten/dempers. Die dingen zijn ook knap prijzig, en toch rijd half MF ermee.

En als je tellerpartij gaar is om wat voor reden dan ook, dan is dit hooguit nog maar een kleine meerprijs.


Dat van die uitlaten heb ik ook nooit begrepen. Heb daarom nog steeds m'n originele uitlaat erop zitten, omdat ik het vertik daar 400+ euri voor te gaan betalen. Kan wel leuke dingen met m'n centen doen.

Geeeeen idee wat een complete tellerpartij kost. Maar ja...als -ie gaar is, rip je toch ergens een 2e handsje vandaan ?
 
Geeeeen idee wat een complete tellerpartij kost. Maar ja...als -ie gaar is, rip je toch ergens een 2e handsje vandaan ?

Da's nou net het probleem in motor-land. De prijzen worden gruwelijk hoog gehouden, zowel van nieuwe motoren/onderdelen als 2e handsjes. De motorslopen weten ook wel dat als een nieuw onderdeel X 1000 euro kost, dat ze 2e hands best 500-700 euro kunnen vragen mits het er nog een beetje uitziet. Idem met 2e hands motoren; het is toch bijna niet interessant meer om een 2e hands motor te kopen van <2 jaar oud? Die dingen zijn amper goedkoper dan een nieuwe. 'met inrij-service' noemen ze dat. uh-huh.

En geef toe, als je toch al geld aan het spenderen bent aan het bouwen van je eigen streetfighter, dan heeft het wel een hele hoge kwijlfactor als je met wat polyester zelf een dashboardje in elkaar kneed en er zo'n Veypo in monteert.
 
Da's nou net het probleem in motor-land. De prijzen worden gruwelijk hoog gehouden, zowel van nieuwe motoren/onderdelen als 2e handsjes. De motorslopen weten ook wel dat als een nieuw onderdeel X 1000 euro kost, dat ze 2e hands best 500-700 euro kunnen vragen mits het er nog een beetje uitziet. Idem met 2e hands motoren; het is toch bijna niet interessant meer om een 2e hands motor te kopen van <2 jaar oud? Die dingen zijn amper goedkoper dan een nieuwe. 'met inrij-service' noemen ze dat. uh-huh.

En geef toe, als je toch al geld aan het spenderen bent aan het bouwen van je eigen streetfighter, dan heeft het wel een hele hoge kwijlfactor als je met wat polyester zelf een dashboardje in elkaar kneed en er zo'n Veypo in monteert.


Is die zut 2e hands werkelijk zo duur, joh ? Dat valt me toch wel tegen ...
Heb nog niet zoveel met die 2e hands markt te maken gehad.
 
Da's lache ... zo'n 6502 was toch een Rockwell ? Die zat ook in de Commodore 64 .. (met maar liefst 1MHz cpu speed). Ik was de laatste "lichting" op de MTS die nog 6802 (motorola) kreeg...later zijn ze overgestapt naar de Z80. Maar dat waren alleen uP's ...microcontrollers zijn zoooo veelzijdiger... onboard I/O, RAM, ROM, Timers etc.
Ik heb wel MTS electro gedaan (examen 1979) maar toen hadden ze nog geen informatica en besturing ging over proportionele regelingen met overshoot etc.
Ik heb zelf maar wat aangeklooid.
Het heeft heel wat uurtjes gekost om met alleen een instructieset en kennis van de addresseermethoden een progje te bouwen, maar toen ik het eenmaal door had, ging dat best aardig.
Met een goede Assembler (uit Formel 64 op de Commodore 64) kon je dan nog best leuke dingen schrijven.
Alleen jammer dat je zo veel instructies moet schrijven voordat je eens een keer wat hebt uitgerekend of zo.
Blijft leuk, maar kost erg veel (vrije) tijd :+
heel verhaal...

Vraag is alleen hoe ik die sensor op de print gedesigned krijg ... bij 17x28 mm met processor, display en kristal heb je dan niet veel ruimte meer ... maar klant is uiteraard koning. Dus dat wordt weer ff tijd investeren om 'm erin te hacken, mochten de nachtelijke ervaringen tegenvallen.

Mocht je nog andere ideeën hebben, gooi 't in de groep ! ... we zitten nog steeds in de opstartfase en nu kan er nog e.e.a. gewijzigd worden. Als we straks met een paar honderd printen zitten, wordt 't lastiger.

Happy :]

*edgar*
Zo het geen optie zijn om een extra ingang te maken die als je hem aan massa legt het display enigszins dimt. :?
Zodoende kun je altijd voor de mensen die willen dimmen, de mogelijkheid open houden, zodat ze met een schakelaartje dit zelf kunnen doen.
Als je het draadje niet gebruikt, blijft die gewoon even fel. :+
Just my two cents.
 
Ik heb wel MTS electro gedaan (examen 1979) maar toen hadden ze nog geen informatica en besturing ging over proportionele regelingen met overshoot etc.
Ik heb zelf maar wat aangeklooid.
Het heeft heel wat uurtjes gekost om met alleen een instructieset en kennis van de addresseermethoden een progje te bouwen, maar toen ik het eenmaal door had, ging dat best aardig.
Met een goede Assembler (uit Formel 64 op de Commodore 64) kon je dan nog best leuke dingen schrijven.
Alleen jammer dat je zo veel instructies moet schrijven voordat je eens een keer wat hebt uitgerekend of zo.
Blijft leuk, maar kost erg veel (vrije) tijd :+Zo het geen optie zijn om een extra ingang te maken die als je hem aan massa legt het display enigszins dimt. :?
Zodoende kun je altijd voor de mensen die willen dimmen, de mogelijkheid open houden, zodat ze met een schakelaartje dit zelf kunnen doen.
Als je het draadje niet gebruikt, blijft die gewoon even fel. :+
Just my two cents.

Daarom schrijf ik ook niet meer in assembler. Hooguit heel rekeninstensive code, maar de rest is hogere prog. taal.

Bedankt voor je tweede tip. Op zich lag -ie voor de hand, alleen was 't me niet te binnen geschoten. Op zich zo gemaakt.

Greetz
*edgar*
 
Terug
Bovenaan Onderaan