Texel riders?

BikeLife_GXS

BikeLife_GXS
7 sep 2021
35
11
Rotterdam
Facebook
Instagram
beste Motorliefhebbers,

Sinds kort woon ik (tijdelijk) op Texel. Ik merk direct wel 1 ding, de motorriders laten zich niet gauw zien. Ik wil (motor)vrienden hier op Texel maken en dat wordt heel moeilijk gemaakt als ik niet weet waar ze te vinden zijn.

waar kan ik het best naartoe, zijn er bepaalde groepen, events en ect.

btw, ik zelf ben 19.
 
We hebben een clubje op Texel.. man of 7. Hier op het forum is het een beetje dood. Je kan je telefoonnummer even pm'en.
 
Als iemand die nog nooit op Texel heeft gereden. Hoe moet ik dat voor me zien?? Wie is het snelste aan de andere kant?
 
Als iemand die nog nooit op Texel heeft gereden. Hoe moet ik dat voor me zien?? Wie is het snelste aan de andere kant?
Beeld je ff in .. :

Een soort polder, zonder stoplichten, zonder flitspalen.. met een aantal wegen die zo op elkaar aansluiten dat je het een rondje zou kunnen noemen..

Maar inderdaad.. leuk voor een half uurtje doorrijden en dan heb je het wel gehad haha
 
Ok, effe inbreken hier.

Op 26 April moet ik voor mijn werk op Texel zijn.
Echter het voertuig blijft achter op het vasteland, want die hebben we op Texel zelf niet nodig. We moeten ons dus aan de haven parkeren.
Mijn collega's gaan met de auto, ik waarschijnlijk met de motor.
Mijn vraag daaromtrent, kan je de motor aldaar (of kortbij, als in max 2,5km), ergens overdekt parkeren? Ik geef de voorkeur aan overdekt parkeren met de motor, zowel bij regen als bij zon. Als het niet kan, dan kan ik natuurlijk een bach meebrengen.
 
bij de haven kun je je motor niet overdekt stallen.
mocht je echt perse overdekt willen staan kun je 1 van deze parkeerplaatsen gebruiken
1646342802063.png

1646342900480.png



of deze

1646342961157.png

1646343008381.png
 
DKP,in het centrum van Den Helder is een parkeergarage in de Sluisdijkstraat.
Rijden op Texel is leuk ik heb op de Garmin een rit van ong 130 km.
 
Texel is inderdaad mooi en leuk, verblijf er jaarlijks meerdere keren... maar een motorrit is wel erg kort en dikwijls over dezelfde verbindingen. Eenmalig met enkele leuke stops is goed te doen maar een volledige dag rondrijden is van het goede te veel vermoed ik. Zelf zou ik naar de haven in Oudeschild rijden en er een TUKTUK huren, maar fietsen is er nog leuker...
 
Dank voor de info mannen :t

Maar, er is een kleine wijziging in de situatie.
er wordt in vervoer voorzien, een deel gaat met een kleine bus (16 man, incl driver), een ander deel met deelauto's, namelijk degenen onder de aanwezigen die een firmawagen hebben moeten ook anderen meenemen, omdat het hun toch geen zak kost, ongeacht de benzineprijs ...

Hoe graag ik ook met de motor zou gaan, de huidige bandstofprijzen maken dat ik gretig gebruik ga maken van dat geregelde vervoer.

Moest het weer echter uitzonderlijk goed worden, en ik zou mij toch niet kunnen bedwingen om toch met de motor te gaan, dan parkeer ik wel gewoon aan de haven, en breng ik wel een motorhoes mee tegen de zon :t

Maar heen en terug spreken we over 650km. Gelukkig betekent dat, dat ik vlak na thuis vertrek zou kunnen tanken, en weer thuis zou geraken, ZONDER in NL te moeten gaan tanken :+
Maar 650km a 3.4L/100km is tegenwoordig toch al 43.1€ (1.95€/L in B), en het is maar de vraag of daar tegen eind april niet nog eens de helft bijgekomen gaat zijn ... of zelfs nog meer, heb er geen goed oog in ...
 
Voor 1 dag Texel 650 km rijden vind ik zonde, het eiland verdiend veel meer… er is zo veel te zien en te genieten dat je niet kan. Zelfs een weekend is te kort om een indruk te krijgen van de mogelijkheden. Ik ging er van uit dat je een motorrit wou doen en hier is er wel degelijk een begrenzing (Noord- en Waddenzee).
Je zal keuzes moeten maken, bekijk even de eigenheid van de verschillende dorpen dan heb je al een idee 😉
 
Voor 1 dag Texel 650 km rijden vind ik zonde, het eiland verdiend veel meer… er is zo veel te zien en te genieten dat je niet kan. Zelfs een weekend is te kort om een indruk te krijgen van de mogelijkheden. Ik ging er van uit dat je een motorrit wou doen en hier is er wel degelijk een begrenzing (Noord- en Waddenzee).
Je zal keuzes moeten maken, bekijk even de eigenheid van de verschillende dorpen dan heb je al een idee 😉
Ik snap je punt helemaal ;)
Maar het is met het werk dat ik er zal zijn.
Vandaar ook dat de voertuigen aan vasteland blijven.
De motorrit ernaartoe had voor mij iets geweest als in het nuttige aan het aangename te koppelen.
Als ik Texel eens als toerist wil bezoeken, doe ik dat wel eens met mijn vrouwtje (lijkt mij wel leuk). Maar dan zal het wellicht eerder met de auto zijn, en ook dan zal die wellicht op het vasteland blijven, en op Texel zelf gewoon fietsen huren, of eigen fietsen meebrengen, en dan idd met een paar overnachtingen erbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan