Texel

Guzziota

MF'er
20 mei 2008
78
0
Kampenhout - België
Vraagje!
Ik ben van plan ergens tijdens de eerste helft van juli een aantal dagen wat met de motor te gaan rondzwerven op Texel. Qua motorhotels of motorcampings ter plaatse kan ik echter nauwelijks of geen informatie vinden. Heeft iemand suggesties?
Ook qua motorervaringen ginds of bezoekerstips is alle info welkom.
Alvast mijn dank!

Groetjes,
Guzziota
 
Dit moest eigenlijk bij de rubriek reizen en toeren komen, maar het naar daar kopiëren lukt mij blijkbaar niet.
Hopelijk krijg ik dus toch nog de gevraagde info?
(ben eigenlijk beetje een pc-kluns) ;(
 
Wow! Ik sta in volle bewondering voor mensen die zo kunnen goochelen met foto's!
Maar heu... ben eerder lichtblond ;), en nu krijg ik hier toch niet een foto waarmee ik zou willen 'trichen' in dat vensterke zeker!!!
 
Amaaaaai, Sloopkogel, een V-max!! Super!!!!
Eg wel :]

full
 
Laatst bewerkt:
Maar als antwoord op de vraag... Texel is echt gewoon te klein om lekker een paar dagen rond te touren. Leuk voor een dagtripje met de boot en effe een rondje rijden op dat eiland, maar voor langer is het echt té klein. Vandaar dat er ook niets over te vinden is.
 
Thx allemaal!
Ik was van plan om er ook wat bezienswaardigheden (kaasmakerij?, luchtvaartmuseum?, brouwerij?, ...) mee te pikken en dus rekende ik op enkele dagen. Principe van rijden, wat gaan bezoeken, schrijven, verder rijden, weer wat gaan bezoeken, stukje schrijven, weer verder rijden, ... Maar 't ziet er dus naar uit dat het een trip Waddeneilanden zal worden in plaats van een trip enkel Texel als het echt zo klein is.
 
Hou er dan ook rekening mee dat Vlieland en Amerland voor zover ik weet Auto (en dus ook motor) vrij zijn. Terschelling is trouwens ook maar 1 rechte weg West Terschelling naar Oosterend. Verder heb je er wat duinweggetjes maar verwacht echt geen stuurwerk. Met de fiets is het een leuker eiland, de meeste fietspaden gaan door de natuur heen waar je met de auto (of motor) niet mag komen.
 
Thx allemaal!
Ik was van plan om er ook wat bezienswaardigheden (kaasmakerij?, luchtvaartmuseum?, brouwerij?, ...) mee te pikken en dus rekende ik op enkele dagen. Principe van rijden, wat gaan bezoeken, schrijven, verder rijden, weer wat gaan bezoeken, stukje schrijven, weer verder rijden, ... Maar 't ziet er dus naar uit dat het een trip Waddeneilanden zal worden in plaats van een trip enkel Texel als het echt zo klein is.
Eén keer gasgeven en je ligt in zee ;). Misschein dat je het twee dagen uithoudt maar dan heb je alles wel gereden.

Andere waddeneilanden zijn met de motor alleen via het vasteland benaderbaar, wat veel omrijden en tijd kost. En alleen op Ameland en Terschelling kan je terecht.
 
Texel is wel leuk. Was er laatst weer en had voor de verandering mijn camera mee. Even voor de duidelijkheid als je een beetje doortoert rij je het eiland rond in 1,5 uur of misschien 2 uur.

Ok fotootje dan maar.
full
 
Ik was bezig met uploaden maar op één of andere manier waren ze te groot dus ik dacht krijg het s............. dan maar.
 
Hou er dan ook rekening mee dat Vlieland en Amerland voor zover ik weet Auto (en dus ook motor) vrij zijn. Terschelling is trouwens ook maar 1 rechte weg West Terschelling naar Oosterend. Verder heb je er wat duinweggetjes maar verwacht echt geen stuurwerk. Met de fiets is het een leuker eiland, de meeste fietspaden gaan door de natuur heen waar je met de auto (of motor) niet mag komen.

:^

alleen Vlieland is autovrij.
Op Ameland kun je ook wat heen en weer rijden.

Ene kant van het eiland heb je de vuurtoren, aan het andere uiteinde een mooi
natuurgebied, maar daar kom je alleen op de fiets.
Verder inderdaad wel musea.
 
Vraagje!
Ik ben van plan ergens tijdens de eerste helft van juli een aantal dagen wat met de motor te gaan rondzwerven op Texel. Qua motorhotels of motorcampings ter plaatse kan ik echter nauwelijks of geen informatie vinden. Heeft iemand suggesties?
Ook qua motorervaringen ginds of bezoekerstips is alle info welkom.
Alvast mijn dank!

Groetjes,
Guzziota
Ik ben voor jaren terug een week op Ameland geweest in November nota bene! Je kunt er zelfs dan nog best wel wat ondernemen, maar met de Guzzi ben je er zo uitgereden (neem aan dat dat voor alle waddeneilanden geldt). We (met z'n vieren) hebben er gewandeld, gefietst en zelfs paard gereden (was voor mij de eerste keer). Ben er meteen achtergekomen dat 1 pk voor mij al te veel kan zijn |( . Paard sloeg op hol met mij erop en ben er gelukkig op kunnen blijven zitten :Y . Ik hou het maar liever bij de 400 paardjes van de camion of nog liever bij de 86 van mijn Italiaanse Bella. :9 Er is dus genoeg te doen, maar met de motor heb je er niet veel te zoeken naar mijn mening.
 
Texel is best leuk hoor maar ik weet niet of je er puur voor het motorrijden heen wilt of af en toe wilt stoppen en wilt rondkijken / wandelen / etc. Als je van natuur houdt is de slufter (ten zuid westen van De Cocksdorp) ontzettend mooi. Verder kun je natuurlijk de ene weg over Texel scheuren maar toeren over de kleine dijkweggetjes langst de oostelijke waddenzee kust (van De Cocksdorp via Oosterend naar Oudeschild) is ontzettend mooi! Kamperen zou ik bij een boer doen en niet op de officiële campings, scheelt een boel pecunia's. Evt. kun je ook kamperen aan de wal bij Camping De Torenhoeve, een kleine camping bij de boer aan de rand van de waddenzee ten westen van Hippolytushoef. Lekker goedkoop en motorvriendelijk. Vandaar is het maar een half uurtje rijden naar Den Helder naar de boot en in een dagje kun je heerlijk Texel bekijken. Laatste boot om 21:00 terug en om 21:30 terug op de camping. Kun je vandaar ook nog bijv. de afsluitdijk een keer over, Noord Holland bekijken, etc.

Met pinksteren net zelf gedaan :+
 
Schitterend! Zéér bruikbare info!
Het was inderdaad niet enkel de bedoeling om er alleen maar te rijden maar ook om een en ander te bezoeken en daar over te schrijven, zowel over de routes als over de bezoeken. Ik schrijf over bijna al mijn motorritten (grote en kleine) en motorreizen, en de bezienswaardigheden die we aandoen, er steeds zoveel mogelijk nuttige informatie voor motorrijders aan toevoegend (vb. parkeermogelijkheid of moto's overdekt kunnen stallen bij hotelletjes, aanraders voor bezoekjes, waar je lekker en goedkoop kan eten enz.) . Zo kan ik mijn beide hobby's (rijden en schrijven) wat combineren en het is ook wel leuk als er dan soms van onbekende lezers positieve feedback komt op mijn schrijfsels. Altijd tof om te vernemen dat mensen er wat aan gehad hebben bij het plannen van hun eigen ritten.
Dat ik nu Texel in gedachten had, kwam door een reclame-add op internet. Het leek heel mooi, dus maar meteen op mijn motorkalender geschreven en op dit forum te rade gekomen. En na die week Waddeneilanden-toeren + bezoekjes in die buurt, komt de reportage ervan op mijn webstek en begin ik aan een volgende trip. Ik zou mijn moto, dat rijden en dat schrijven gewoon niet kunnen missen!
 
en niet bij de plaatselijke snackbar om een broodje zeehond vragen..
Dat snappen ze niet..
 
Dit is wat het uiteindelijk geworden is, totaal anders dus dan we hadden verwacht:
http://ellenogez.be/reisje_pech.htm
Binnen een dikke week vertrekken we op motorreis naar de States. Hopelijk hebben we dan meer geluk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan