Textiel broek en/of losse protectoren

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Hallo allemaal,

Zoals we allemaal wel weten is het soms is het erg onpraktisch om een leren broek te dragen.
Het vervelende van textiel broeken vind ik dat de protectoren bewegen.
Ik heb nog geen textiel broek gevonden waarbij ik niet de knieprotectoren makkelijk van mijn knieschijf af kon duwen.
Om deze reden zit ik te denken aan losse knie protectoren, en dan geen simpele maar echt goede ce gekeurde dingen, ik wil 100% zeker geen klap op m'n knie zonder protector.
Die knieprotectoren kun je dan nog combineren met een boxer met body armour.
Het lijkt me dat dit eigenlijk veiliger zal zijn dan een textiel broek met bewegende protectoren. Je kunt er altijd nog een textiel broek met verwijderde protectoren overheen dragen voor de roadrash.
Maar omdat de protectoren en motorlaarzen aardig uitsteken zullen die het meeste met het asvalt in aanraking komen.
Volgens mij is dit in aardig wat landen een veelgebruikte methode maar in NL niet echt gebruikelijk.

Ik ben benieuwd naar ervaringen en meningen omdat ik binnenkrot nieuwe gear ga aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van motorjeans? Zitten strakker als de meeste textiel pakken waardoor de protectors beter op hun plek blijven. Alleen niet waterdicht.
 
je moet dragen waar jij je goed in voelt.

voor de een is dit een zwembroek met teen slippers en de ander pakt zich het liefst in met schuimrubber.

volgensmij mag je er van uit gaan dat alle kleding wat je bij een motorzaak in Nederland koopt gewoon goed is. (als je natuurlijk de goede maat hebt).

dat de protectoren 'los' zitten in een motorbroek lijkt mij niet meer dan logisch. anders word je op den duur ook zo'n stijve hark als alles afgekneld zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan