Textiel kleding voor het lessen?

Ik les ook in m'n eigen kleding, had ik aangeschaft voor in de wintermaanden op m'n MB5'je..met 3 spijkerbroeken over elkaar was het nog te koud dus maar over gegaan op motorkledij :P

En met lessen moet je gewoon niet vallen ;)

Vanochtend met uitwijken de stepjes aan de grond :9
 
Dit is inderdaad een mooie combi voor niet al te veel geld. Maar kun je hieronder je eigen kleding blijven dragen? Dus een spijkerbroek onder de motorbroek? Zo ja, is het dan warm genoeg voor de winter? (er staat bij winddicht) Eventueel met een lange thermische onderbroek!
Welja joh. Ik heb zelf ook een textielenbroek, daar zit wel een wintervoering bij, maar die heb ik er echt nooit in.
En lange thermische onderbroeken zijn voor meisjes.
 
Kon die Broek en die Jas samen ook niet vinden man!

Ik heb iig een Jas en Broek van het merk Spear.
Vergelijkbaar met Evolution, en is het echt heerlijk warm.

Diverse uitritsbare voeringen, en het was echt perfect met lessen,
ben daarna pas gaan kijken voor leer.

Maat is XL, maar ben zelf 1.83m en ong. 84kg.

Broek staat al te koop hier op het forum, Jas doe ik wss ook weg,
wil wel een MF-prijsje maken hoor!

Greets, :W

Edit: Textielen Motorbroek, Merk 'Spear'.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk kun je vallen tijdens het lessen. Veel mensen overkomt het niet, anderen regelmatig. Maar van mensen waarbij ik hoor dat ze vallen (inclusief mijzelf) is het over het algemeen bij lage snelheden tijdens de lessen AVB. Over het algemeen zonder enige schade, buiten misschien wat krasjs op de valbeugels. En mocht je echt hard vallen dan ben je juist blij dat je geen pak draagt van de rijschool maar een eigen, goed passend pak. Geloof me, als je goed onderuit gaat is die schade aan je pak ineens totaal niet erg meer.
 
Ik heb ook als eerst een handschoen gekocht en een laars.
Helm droeg ik wel, maar sinds een paar dagen wel m'n eigen helm.

Qua jas leen ik wel van de rijschool, alhoewel ik nu aan het kijken ben.
 
Hier... een Husky overall van Difi kost 170 pleuro bij Motoport en je stapt er zo in met je normale kleding. Hierin hebbie het niet koud in de winter, d'r zit goedgekeurde protectie in, dus je bent goed bezig... :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook als eerst een handschoen gekocht en een laars.
Helm droeg ik wel, maar sinds een paar dagen wel m'n eigen helm.

Qua jas leen ik wel van de rijschool, alhoewel ik nu aan het kijken ben.


links of rechts? en waarom heb je juist voor die kant gekozen? :+


die overal schaf ik misschien ook wel een keer aan als mijn jas versleten is, lijkt me wel makkelijk.
 
al die mensen met smetvrees tegenwoordig... *ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw*

Van het dragen van een textielen pak zul je echt niets oplopen, alleen als de helm zonder helmmutsen gedragen worden kan ik me voorstellend at een eigen helm een stuk fijner is :W

Volgens mij heb jij niet gelest toen het regende.. al wel eens een nat pak aan moeten trekken terwijl je zelf 'droog' kan rijden, maar het 2 uur geleden heeft geregend? Dat heeft niets met smetvrees te maken, het is gewoon niet fijn!
 
ik heb zelf ook meteen eigen textiel kleren gekocht
ik heb ze gehaald bij louis in aken
ik had gehaald: vanucci broek
probiker jas
probiker schoenen
prokbiker niergordel.
kostte me in totaal 210 euro
Helm en handschoenen had ik nog

ik vind het in ieder geval fijn om mn eigen kleren aan te hebben bij het lessen... sowieso voor een stukje hygiëne, en ook veiligheid omdat de kleren je beter passen... en je krijgt bij de rijschool sowieso meestal alleen een jas, helm en handschoenen... zit je dus nog in een spijkerbroekje

En sowieso, je komt de kleren toch een keer aant halen, kan je net zo goed nu al doen!
En je hoeft ook niet bang te zijn dat je valt en je kleren kapot zijn... Stel je zou bij wat hogere snelheid vallen heb je toch liever je motorbroek kapot, dan je spijkerbroek en je knie/heup kapot!?
 
Na twee lessen ehb ik mn eigen spul aangeschaft.
Beter dan dingen die niet passen/vies zijn.
En je laat de instructeur zien dat je het lessen serieus neemt door je eigen gear aan te schaffen :P
En ik ben 2 keer gevallen met mn spul maargoed boeiend, het ziet er nog ok uit.
Met lessen zal je toch niet zo hard rijden dat het echt erg wordt als je over het asfalt glijdt :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan