Textielbroek die LANG valt?

Joeri999

Vroem.
Donateur
6 feb 2017
832
1.231
Dagobah
Voor de mannen lange smalle mannen onder ons: welke textielbroek past een beetje fatsoenlijk op de motor?

Achtergrond: mijn spijkerbroeken zijn maat 32/36. Elke textielbroek die ik aantrek heeft te korte pijpjes: ziet er prima uit, totdat je op de motor gaat zitten. Dan zit een gemiddelde broek (óók de lengtematen van Alpinestars, bijvoorbeeld) niet eens meer over mijn laars heen.

De enige broek die ik tot nog toe heb kunnen vinden was er een van Evolution (een inseam van 97 cm en toch geen compleet zwembad aan de bovenkant) maar dat merk bestaat niet meer. En die broek is ondertussen wel versleten...

Ik ben toch niet de enige met een 'atletisch figuur' op de motor, of ben ik nou gek? Iemand goeie tips voor écht lang vallende broeken voor mensen zonder overgewicht?
 
Heb zelf ook lange benen.. (1.84 totale lengte) maar nog nooit problemen gehad met te korte broeken.

De broek die ik heb:
- Held Arese (goretex) en leverbaar ook in "lange" maten.. misschien is dat wat?


Ter referentie; heb Daytona GTX laarzen
 
En dat is maar goed ook want ik moest een coronamaatje groter _O- maar dan struikel je over de broekspijpen...... dan is kort wel handig....
 
Zal wel aan mij liggen maar meerdere textiele broeken die ik gepast had waren ook beschikbaar in kort of lang...

*kijkt op motorkledingcenter.nl*
Short en Long ook gewoon op de lijst...

32/36 is dan (uit mijn hoofd) een M (Long)

Overigens zal ie dan nog steeds wel een beetje kort kunnen uitvallen voor jou...
Volgens mij is namelijk een "long" of "Short" versie 1 "maat" langer/korter...
In die gedachte zou jij een M XLong moeten hebben ofzoiets...
 
Laatst bewerkt:
Bij Revit heb je bij de kledingmaten nog weer korter en langere pijpen. Je hebt dan kort, standaard en lang. Weet niet of dat voor andere merken ook zo is.

oh wacht, spuit 11. :+
 
Laatst bewerkt:
De ellende is dat 'lang' nog steeds weinig voorstelt... die dingen zijn nog steeds hartstikke kort zodra je op de motor gaat zitten. Ik zoek dus eigenlijk 'extreem lang', zoals die Evolution die ik tot de laatste draad versleten heb...

Ook als ik de site van Rev'it kijk en in de maattabel, komt de inseam nog niet in de buurt bij de Evolution.
 
De ellende is dat 'lang' nog steeds weinig voorstelt... die dingen zijn nog steeds hartstikke kort zodra je op de motor gaat zitten. Ik zoek dus eigenlijk 'extreem lang', zoals die Evolution die ik tot de laatste draad versleten heb...

Ook als ik de site van Rev'it kijk en in de maattabel, komt de inseam nog niet in de buurt bij de Evolution.
Modeka heeft hele grote maten die mijzelf (1m87/100kg, dikke armen, benen en borst door krachtsport) allemaal veel te strak zitten, maar die wel lange mouwen en pijpen hebben. Magna heeft eveneens grote maten met relatief strakke mouwen, pijpen en borstomvang. IXS heeft ook grote maten, heb een 5XL jasje, maar dat valt wel weer ruim.

Heb zelf recent veel nieuwe kleding gekocht, waaronder een 4XL textielen pak van Alpine Stars, idem van Rev'it (erg krap) en 2 tweedelige leren sportpakken met sliders van Alpine Stars, in de grootste of 1-na-grootste confectiemaat.

De geperforeerde Dainese raceoverall die ik op het oog had in een grote maat wilde de verkoopster niet bestellen, omdat bij het (erg krappe) jasje van de tweedelige versie de mouwen weer veel te lang waren.

Naast het bekijken van maattabellen zou ik, als ik jou was, ook veel gaan passen als dat (weer) mogelijk is. Bij banden/onderdelenzaken als Jos Smit die ook kleding verkopen (bv. Modeka en Magna) zal dat waarschijnlijk nog steeds kunnen.
 
en anders op maat laten maken. als je een niet te dure basisbroek wilt proberen ga je een keer bij restyle of zo winkelen, daar kunnen ze voor weinig meerkosten ook de lengte aanpassen. Het is misschien geen super de puper luxe merk maar functioneel prima. Ik heb een textiel winterbroek van hun die me al minstens 7 jaar droog en warm houdt (zelfs zonder goretex).
 
Ja dat zeg ik ook altijd, maar ze geloven mij nooit. :')
Ik was tot voor kort bijna 120kg en toen had ik ook best een buik door veel orgaanvet. Maar zelfs toen kon ik in die grote pakken nog een volle boodschappentas meenemen in de ruimte die bedoeld was voor de buik.
 
Maat 102 van Dane? Een paar cm korter kun je misschien wel hebben?


Je kunt nog terecht bij Damen voor iets knaps op maat.

IXS heeft ook lengtematen, maatje van me heeft dat bij z'n motorpak. Alleen de lengtematen in cm staan niet op de website :(
 
R
Voor de mannen lange smalle mannen onder ons: welke textielbroek past een beetje fatsoenlijk op de motor?

Achtergrond: mijn spijkerbroeken zijn maat 32/36. Elke textielbroek die ik aantrek heeft te korte pijpjes: ziet er prima uit, totdat je op de motor gaat zitten. Dan zit een gemiddelde broek (óók de lengtematen van Alpinestars, bijvoorbeeld) niet eens meer over mijn laars heen.

De enige broek die ik tot nog toe heb kunnen vinden was er een van Evolution (een inseam van 97 cm en toch geen compleet zwembad aan de bovenkant) maar dat merk bestaat niet meer. En die broek is ondertussen wel versleten...

Ik ben toch niet de enige met een 'atletisch figuur' op de motor, of ben ik nou gek? Iemand goeie tips voor écht lang vallende broeken voor mensen zonder overgewicht?

de Firma Rev it maakt al hun motorkledij in diverse lengtematen en maten kunnen des gewenst aangepast worden. Voor lange en korte mensen.
Fijne verkoper van rev it spul is motorcentrum Eibergen.
 
R


de Firma Rev it maakt al hun motorkledij in diverse lengtematen en maten kunnen des gewenst aangepast worden. Voor lange en korte mensen.
Fijne verkoper van rev it spul is motorcentrum Eibergen.
Klopt; ik ben lang en slank (192 cm, 80 kg, spijkerbroek 36'' beenlengte en ik heb een Rev'it Factor 4 Lang gekocht. Die broek is lang en slank, en past dus 👍🏻
 
Voor de mannen lange smalle mannen onder ons: welke textielbroek past een beetje fatsoenlijk op de motor?

Achtergrond: mijn spijkerbroeken zijn maat 32/36. Elke textielbroek die ik aantrek heeft te korte pijpjes: ziet er prima uit, totdat je op de motor gaat zitten. Dan zit een gemiddelde broek (óók de lengtematen van Alpinestars, bijvoorbeeld) niet eens meer over mijn laars heen.

De enige broek die ik tot nog toe heb kunnen vinden was er een van Evolution (een inseam van 97 cm en toch geen compleet zwembad aan de bovenkant) maar dat merk bestaat niet meer. En die broek is ondertussen wel versleten...

Ik ben toch niet de enige met een 'atletisch figuur' op de motor, of ben ik nou gek? Iemand goeie tips voor écht lang vallende broeken voor mensen zonder overgewicht?
Atletisch is mesomorf, dat is brede schouders, slanke heupen, relatief korte ledematen.
 
Gooi een broek van een ravijn, een flatgebouw..of beter nog..uit een vliegtuig Valt ie vrij lang ( sorry sorry kon het niet laten)
Verder kan ik je helaas niet helpen gezien in de gemiddelde lengte nog niet eens haal..

wacht..ik bedoel natuurlijk lichaamslengte....

ah laat maar krijg ik niet meer recht geluld( pun intended)

maar goed gewoon passen dus.
 
Grand Canyon Bike wear heeft broeken waarbij je kan kiezen voor een uitvoering - Lang.
In het geval van type Panther sluit deze ook nog eens mooi aan zonder dat het gaat ''wapperen'', dit is natuurlijk afhankelijk van je eigen lichaamsbouw..
 
Spijkerbroek gekocht bij
Zelfs lengtemaat 34/40
 
vorig jaar een doorwaai textiel broek van ixs gekocht maat L,2xXL.
Ik ben bijna 2 meter en deze broek is echt super, eindelijk voldoende lengte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan