Thailand

Hi deusjevoke! Ik heb in die regio al vaker rondgereden. Wat ik veruit de mooste rit vind, is die van Chiang Mai naar Pai. Je gaat DWARS door de bergen, geweldige uitzichten, watervallen onderweg..pffff

In een groep hoeft echt niet als vrouw. Thailand is erg veilig. Draag wel een helm ;) En als je er toch geen ophebt en aangehouden wordt, zeg dat dan je geen paspoort bijhebt maar in het hotel ligt. Bij buitenlanders wordt altijd het paspoort gepakt en die krijg je pas weer terug als je hebt betaald (kun je allemaal heel snel doen enzo maar schiet niet op, believe me I know!!!)

Meestal moet je je paspoort als onderpand afgeven voor de huur. Dat klinkt aannemelijk.
De standaard omkoopsom voor een Thai is 300B. (6 euro) Bij een toerist zullen ze meer vragen. Kwestie van onderhandelen. Agenten verdienen zo weinig dat ze eigenlijk wel corrupt moeten zijn om te overleven.
 
Meestal moet je je paspoort als onderpand afgeven voor de huur. Dat klinkt aannemelijk.
De standaard omkoopsom voor een Thai is 300B. (6 euro) Bij een toerist zullen ze meer vragen. Kwestie van onderhandelen. Agenten verdienen zo weinig dat ze eigenlijk wel corrupt moeten zijn om te overleven.
Ik heb al enkele adresjes opgesnord van kooshere verhuurbedrijven in Chiang Mai, uitgebaat door Engelsen. Ene zekere Joe Bar heeft zelfs zijn eigen depannagedienst, LOL. Alleen al omwille van die naam check ik hem als eerste uit _O-

Helm zet ik zelfs op op mijn snorfiets, heb ooit een helm van een duur goed merk helemaal gebarsten met een val bij amper 50/u... neenee, mijn schedel is iets brozer. :o
Ga zelfs mijn eigen helm en misschien zelfs zomerjasje meeslepen naar ginder ;)

Ben nog aan het twijfelen om de route Mae Sot - Um Phang te nemen, maar de titel van die route alleen al spreekt me wel aan "Death Highway" }) Het is best ver om, maar de trekkings in Um Phang lijken me wel gaaf. Maar ik verlies er wel extra dagen mee... twijfel twijfel. Ach voorbereiding en erover lezen is meestal even leuk als reizen, en onderweg verandert toch alles nog *O*
 
Ik ging eens (lang geleden) wat bergen verkennen rond Chiangmai op een XR250 met 1 of andere Duitse griet achterop, die ik kende van het guesthouse.
Ik kreeg al snel spijt dat ik haar meegenomen had.
Wat was dat klote rijden zeg, ik dacht dat ik door m'n achteras ging toen ze ging zitten.
Alles ging prima, tot we over modderpaden, vrachtwagensporen en geulen moesten, die griet was echt zwaar man, het leek alsof ik 120 kilo aardappelen achterop had.
Vooral downhill, dan kwam dat hele gewicht richting mijn kant op, godsamme..
Ik zal het nooit vergeten..
Ik kan je 1 tip geven...wat je ook doet in Chiangmai, neem niet zo'n dikke Duitse achterop..niet doen!
 
Laatst bewerkt:
Ik ging eens (lang geleden) wat bergen verkennen rond Chiangmai op een XR250 met 1 of andere Duitse griet achterop, die ik kende van het guesthouse.
Ik kreeg al snel spijt dat ik haar meegenomen had.
Wat was dat klote rijden zeg, ik dacht dat ik door m'n achteras ging toen ze ging zitten.
Alles ging prima, tot we over modderpaden, vrachtwagensporen en geulen moesten, die griet was echt zwaar man, het leek alsof ik 120 kilo aardappelen achterop had.
Vooral downhill, dan kwam dat hele gewicht richting mijn kant op, godsamme..
Ik zal het nooit vergeten..
Ik kan je 1 tip geven...wat je ook doet in Chiangmai, neem niet zo'n dikke Duitse achterop..niet doen!
_O- _O- _O-
 
Ik heb eens een keer de weg gevraagd in die buurt. Een hele aardige vent bood aan om achterop te stappen om de weg even te wijzen. Bij het opstappen haalde hij even een pistool uit zijn broeksband omdat het niet lekker zat met zo'n ding. Dat reedt ook niet lekker moet ik zeggen.

Maar gelukkig heeft in me keurig gewezen waar het was en stapte daarna af....
 
Vervolg,
Dat dikke Duitse nijlpaard heeft dus met een kaart, de hele dag gratis achterop gezeten bij die aardige Hollander, en ze had het zichtbaar ontzettend naar haar zin..
Ook nog een paar andere dingen langsgeweest, zoals tempels, Doi Suthep etc.
En gierig dat dat wijf was, ongelooflijk, ze viel dood op een cent.
Ze moest zonodig voor een 10 Eurocent de wereld rond en zelfs de armste verkopers nog uitknijpen.
Ik heb 'r nog gezegd; "Du bist wie ein Hollander"!
S'avonds nog met haar ergens in een buitenwijk van Chiangmai geweest, naar een of andere zaal of megabar, er waren daar meerdere.
Geweldige tent, er was live rock muziek en we waren daar de enige blanken geloof ik.
Tijdens een bezoek aan de restrooms, word ik ineens van achter door een gozertje in m'n nek beetgepakt, hij ging me masseren, terwijl ik aan het leeglopen was!..godsamme, dat had ik in Zuid-Thailand nog niet eerder meegemaakt.
Ik vond Chiangmai best wel leuk, maar er waren mij een beetje teveel intellectuele interessantdoenerige backpackers en ik had het na 1,5 week al snel gezien daar.
 
Laatst bewerkt:
Vervolg,
Dat dikke Duitse nijlpaard heeft dus de hele dag gratis achterop gezeten bij die aardige Hollander, en ze had het zichtbaar ontzettend naar haar zin..
Ook nog een paar andere dingen langsgeweest, zoals tempels.
En gierig dat dat wijf was, ongelooflijk, ze viel dood op een cent.
Ze moest zonodig voor een 10 Eurocent de wereld rond en zelfs de armste verkopers nog uitknijpen.
Ik heb 'r nog gezegd; "Du bist wie ein Hollander"!
S'avonds nog met haar ergens in een buitenwijk van Chiangmai geweest, naar een of andere zaal of megabar, er waren daar meerdere.
Geweldige tent, er was live rock muziek en we waren daar de enige blanken geloof ik.
Tijdens een bezoek aan de restrooms, word ik ineens van achter door een gozertje in m'n nek beetgepakt, hij ging me masseren, terwijl ik aan het leeglopen was!..godsamme, dat had ik in Zuid-Thailand nog niet eerder meegemaakt.
Ik vond Chiangmai best wel leuk, maar er waren mij een beetje teveel intellectuele interessantdoenerige backpackers en ik had het na 1,5 week al snel gezien daar.

_O-
Ik hou daar ook niet zo van, van die typische knowitall backpackers :N
(al ben ik er zelf eentje :X )
Dat "travel on a shoestring" doe ik ook beetje maar moet niet te gek worden. Ik heb potdorie een jaar gewerkt voor die vakantie, er mag ook genoten worden :Y *O*

Maar vier jaar on the road... ik ben wel zjaloes :}
 
Laatst bewerkt:
Tja, en ze deden allemaal cursus Thai Chi, massage en blabla.
Maar ja, ik was toen net een 6 weken in het zuiden geweest, een heel verschil.
Het was in Koh Samui en die eilanden allemaal wat wilder..
Ik heb toch wel de mooiste tijden in Thailand gehad, een hoop gelachen en meegemaakt, en die herinneringen neemt niemand je meer af.

Net zoals hij hieronder, huurde ik voor de hele vakantie daar zo'n Shadow en dan heel Zuid-Thailand door!
Ik wou dat ik dat nog 's over kon doen..
 
Laatst bewerkt:
Tja, en ze deden allemaal cursus Thai Chi, massage en blabla.
Maar ja, ik was toen net een 6 weken in het zuiden geweest, een heel verschil.
Het was in Koh Samui en die eilanden allemaal wat wilder..
Ik heb toch wel de mooiste tijden in Thailand gehad, een hoop gelachen en meegemaakt, en die herinneringen neemt niemand je meer af.

Net zoals hij hieronder, huurde ik voor de hele vakantie daar zo'n Shadow en dan heel Zuid-Thailand door!
Ik wou dat ik dat nog 's over kon doen..
Ik hoop vooral veel natuur te zien. Ik ga voor een solo reis in de puurste zin van het woord, want zelfs in groep zit je lekker alleen op je motor en genieten maar!
Tja, en ze deden allemaal cursus Thai Chi, massage en blabla.
Maar ja, ik was toen net een 6 weken in het zuiden geweest, een heel verschil.
Het was in Koh Samui en die eilanden allemaal wat wilder..
Ik heb toch wel de mooiste tijden in Thailand gehad, een hoop gelachen en meegemaakt, en die herinneringen neemt niemand je meer af.

Net zoals hij hieronder, huurde ik voor de hele vakantie daar zo'n Shadow en dan heel Zuid-Thailand door!
Ik wou dat ik dat nog 's over kon doen..

*O* *O* *O*
Ik kijk er al zoooooo naar uit! :P
 
Als je solo gaat, maak je vaak meer avonturen mee dan in een groep.
Succes dan..


Ik hoop vooral veel natuur te zien. Ik ga voor een solo reis in de puurste zin van het woord, want zelfs in groep zit je lekker alleen op je motor en genieten maar!*O* *O* *O*
Ik kijk er al zoooooo naar uit! :P
 
Tja, en ze deden allemaal cursus Thai Chi, massage en blabla.
Maar ja, ik was toen net een 6 weken in het zuiden geweest, een heel verschil.
Het was in Koh Samui en die eilanden allemaal wat wilder..
Ik heb toch wel de mooiste tijden in Thailand gehad, een hoop gelachen en meegemaakt, en die herinneringen neemt niemand je meer af.

Net zoals hij hieronder, huurde ik voor de hele vakantie daar zo'n Shadow en dan heel Zuid-Thailand door!
Ik wou dat ik dat nog 's over kon doen..

Hippies!! Mooi om te zien dat ze pretenderen know it all wereldreizigers te zijn, terwijl ze ondertussen alles fout doen
- met blote schouders rondlopen
- een fishermans pants is een teken van armoede!
- met twee meditatiecursussen ben je geen monnik
- na je meditatie curses, hop door naar de full moon parties om het eiland daar te verneuken
- net doen alsof thailand een soort achterlijk land is dat fundamenteel verschilt met de EU

Maar ach vage figuren zitten overal.

Ik ga lekker thaiboxen en motor rijden ;)
 
Ieder z'n meug..Thailand heeft voor iedereen wat te bieden, hippies, feestgangers, eco toeristen, strandaanbidders, motorrijders, olifantenrijders, heroineverslaafden, sexverslaafden, winkelverslaafden, noem maar op..

Het is trouwens wel raadzaam om een extra rijbewijs of pp op zak te hebben, want die moet je vaak achterlaten als onderpand voor de motorhuur.
Als er iets misgaat kun je er altijd nog tussenuitknijpen..
En eh..kijk uit voor dronken Thai..zowel on the road als bij ongewenste intimiteiten..

Hier een leuk filmpje, vrachtvervoer in de Orient..Ik begin al helemaal in de sfeer te komen, en ik ga niet eens zelf weg!
Ik wou dat ik meekon,..geweldig.
En vergeet niet wat filmpjes en pics voor ons te maken!
 
Laatst bewerkt:
Honda Dream..oftewel Honda Nightmare, rijden ze daar nog mee in Thailand?
Ik geloof dat de economie van half Azie ervan afhankelijk was..
 
Ik ben ondertussen terug en kan met de hand op het hart zeggen dat het een hele fijne ervaring was!

De wegen zijn meer dan prima, (beter dan in België vaak :X) de Thai rijden zeer beschaafd naar Aziatische normen, en ik heb helemaal niks meegemaakt wat ik hier ook niet zou tegen kunnen komen (lees: aanvaring met de zwaartekracht) :N

Het enige wat mij parten speelde was de hitte, maar dat heeft me er niet van weerhouden in zomerpak te rijden, en na twee valpartijen blij toe :Y

Gelukkig zijn er onderweg belachelijk veel bezienswaardigheden (watervallen, grotten, mooie tempels...), eet- en drinkgelegenheden en het landschap is adembenemend.

Ik had een Honda CB 400 gehuurd bij Mr Mechanic in Chiang Mai, ben zeer tevreden over hun service.
Ik heb mezelf wel een spoedcursus bergrijden gegeven de eerste dagen: bv. de 1095 is een pretty uitdagend stukje ;)
Je mag echter geen haast hebben want over 100 km doe je makkelijk 2-3 uur in de bergen.
En de benzine is bijna Europees van prijs ondertussen: 90 cent voor een liter -O-

Maar toch: eindconclusie: ik zou het iedereen aanraden! *O* *O* *O*
 
Nou, goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad, maar eh..2 valpartijen??
En hoe staat het met de Pics???...
 
Laatst bewerkt:
Pics zijn altijd leuk ja! :) Zo te lezen ook een leuke tijd gehad.
Hippies!! Mooi om te zien dat ze pretenderen know it all wereldreizigers te zijn, terwijl ze ondertussen alles fout doen
- met blote schouders rondlopen
- een fishermans pants is een teken van armoede!
- met twee meditatiecursussen ben je geen monnik
- na je meditatie curses, hop door naar de full moon parties om het eiland daar te verneuken
- net doen alsof thailand een soort achterlijk land is dat fundamenteel verschilt met de EU

Maar ach vage figuren zitten overal.

Ik ga lekker thaiboxen en motor rijden ;)
Haha ik heb nog steeds een leuke fotopagina onder m'n bookmarks staan die ik een paar jaar terug vond: http://www.pbase.com/kananga/dooby
Dáár ga ik echt nooit weer naartoe :X
 
Haha bij valpartijen moet je je niet te veel voorstellen hoor., Eerste keer was een domme reflex, op een heel steile weg naar beneden remt er een idioot voor mij heel hard en ik grijp instinctief naar mijn voorrem… nooit doen dus. De rest van het stuk ben ik met de motor naar beneden gegleden :p
Tweede keer was in een steile haarspeld naar boven, te laat teruggeschakeld waardoor ik te veel snelheid verloor en ik de motor moest laten gaan. :X
Tja als je de eerste keer in de bergen gaat rijden, bepakt en gezakt, en je neemt direct de weg van Chiang Mai naar Pai en Mae Hon Song (heel mooi maar uitdagend), tja dan kan je je er aan verwachten he ;)
Och ik was niet de enige, getuige het aantal ingegipste en ingewikkelde toeristen onderweg *O*
Zal tzt eens wat foto’s opladen op mijn motorstek!
 
Dáár hoef ik dus niet heen..
Een soort dierentuin ja... Voor de goede orde, het betreft hier Kao San Road in Bangkok.

Haha bij valpartijen moet je je niet te veel voorstellen hoor., Eerste keer was een domme reflex, op een heel steile weg naar beneden remt er een idioot voor mij heel hard en ik grijp instinctief naar mijn voorrem… nooit doen dus. De rest van het stuk ben ik met de motor naar beneden gegleden :p
Tweede keer was in een steile haarspeld naar boven, te laat teruggeschakeld waardoor ik te veel snelheid verloor en ik de motor moest laten gaan. :X
Tja als je de eerste keer in de bergen gaat rijden, bepakt en gezakt, en je neemt direct de weg van Chiang Mai naar Pai en Mae Hon Song (heel mooi maar uitdagend), tja dan kan je je er aan verwachten he ;)
Och ik was niet de enige, getuige het aantal ingegipste en ingewikkelde toeristen onderweg *O*
Zal tzt eens wat foto’s opladen op mijn motorstek!
Pai *O* Als ik weer in Thailand kom ga ik zeker terug naar Pai, ik heb daar 3 weken gezeten. En dan ga ik zeker ook een motortje huren!

Tijdens mijn eerdere bezoek had ik nog geen rijbewijs, maar uiteraard wel zo'n "motorbike" gehuurd. En ook lekker op m'n bek gegaan, in korte broek en slippers. Op Ko Pang Ngan. Dat was dus 3 weken strand maar géén zee :/
 
Een soort dierentuin ja... Voor de goede orde, het betreft hier Kao San Road in Bangkok.Pai *O* Als ik weer in Thailand kom ga ik zeker terug naar Pai, ik heb daar 3 weken gezeten. En dan ga ik zeker ook een motortje huren!

Tijdens mijn eerdere bezoek had ik nog geen rijbewijs, maar uiteraard wel zo'n "motorbike" gehuurd. En ook lekker op m'n bek gegaan, in korte broek en slippers. Op Ko Pang Ngan. Dat was dus 3 weken strand maar géén zee :/

Pai echt zalig he! Beetje hippie en artificieel, maar heb me er prima vermaakt! Heerlijk enkele dagen hangen en zeveren met gelijkgezinden :P Ben er na mijn motortoer weer naartoe gegaan met een minibusje, maar dat is echt wel een grotere uitdaging dan op de motor. Ik heb die weg omgedoopt tot Route Touristil _O-

Vorige maand is er helaas een jongen van 19 omgekomen op de motor... stapte stomdronken op zijn verjaardag op een grote chopper en is er mee verongelukt... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ongelukken gebeuren bij de vleet, vooral in het zuiden zoals Phuket.
Allemaal westerse snotaapjes met weinig ervaring en veel te snelle sportmotoren.
Vaak hoor je ze al van grote afstand aankomen, zo'n jankend, horzelachtig geluid, korte broek aan, slippers of zomerschoentjes erbij, t-shirt, plastic speelgoedhelmpje en dan zo'n Thaise chick achterop die het allemaal prachtig vind.
Dan nog het onverwachts overstekend wild en gekke/dronken Thai achter het stuur.
Wat krijg je dan?
Een ideale cocktail voor een tragedie...


Pai echt zalig he! Beetje hippie en artificieel, maar heb me er prima vermaakt! Heerlijk enkele dagen hangen en zeveren met gelijkgezinden :P Ben er na mijn motortoer weer naartoe gegaan met een minibusje, maar dat is echt wel een grotere uitdaging dan op de motor. Ik heb die weg omgedoopt tot Route Touristil _O-

Vorige maand is er helaas een jongen van 19 omgekomen op de motor... stapte stomdronken op zijn verjaardag op een grote chopper en is er mee verongelukt... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ongelukken gebeuren bij de vleet, vooral in het zuiden zoals Phuket.
Allemaal westerse snotaapjes met weinig ervaring en veel te snelle sportmotoren.
Vaak hoor je ze al van grote afstand aankomen, zo'n jankend, horzelachtig geluid, korte broek aan, slippers of zomerschoentjes erbij, t-shirt, plastic speelgoedhelmpje en dan zo'n Thaise chick achterop die het allemaal prachtig vind.
Dan nog het onverwachts overstekend wild en gekke/dronken Thai achter het stuur.
Wat krijg je dan?
Een ideale cocktail voor een tragedie...
Heb ze er helaas ook wel gezien... Ninja onder de reet en scheuren door de straatjes van Chiang Mai op teenslippers, zonder helm zelfs. En mij maar uitlachen met mijn Shoei en handschoenen. Tja, ieder zijn keuze zeker...
 
Terug
Bovenaan Onderaan