thanks 4 enjoying (politie slogan TT)

T"Genius"J

Die hard MF'er
27 jun 2003
963
1
Zwolle
gevonden op politieberichten:
16 juni 2004

Politie Drenthe gaat voor veilige TT 2004

"Thanks for enjoying".
Dat is het motto voor dit jaar.

De meeste bezoekers hebben zich in 2003 goed aan de regels gehouden.
Er was minder overlast, minder criminaliteit, er waren minder branden. Daarvoor willen we u bedanken.
We zeggen nog iets anders met dit motto: we gaan namelijk door op de ingeslagen weg.
Vorig jaar is een aantal regels ingevoerd. Deze blijven ook dit jaar van kracht en we zetten ze door op een aantal punten.
Het is een feestje, het blijft leuk, als je je aan de spelregels houdt. We trekken hiermee een duidelijke lijn.
De TT is een mooi en boeiend evenement, maar we treden direct, duidelijk en consequent op tegen overtreders.
Tolerantiegrenzen TT 2004

De TT staat bekend als een evenement waar veel mag en kan.
Naast de maatregelen, die in voorgaande jaren zijn getroffen, zal de TT in 2004 nog meer nadruk leggen op naleving van regels en vergunningen.
Dit vanwege de veiligheid van bezoekers en hulpdiensten en om het risico van een grote verstoring van de openbare orde te verkleinen.
Om het evenement zo goed mogelijk te beheersen is een verdeling gemaakt in sectoren, met elk een eigen aanpak.

Sector 1: de binnenstad van Assen

De politie treedt in ieder geval zoveel mogelijk op bij:

* Branden.
In principe wordt geen enkele brand getolereerd in het centrum vanwege het gevaar voor personen en goederen
* Geweld.
Geweld (ook verbaal) tegen bezoekers en handhavers wordt niet geaccepteerd.
Bij geweld tegen handhavers volgt onmiddellijk aanhouding en mogelijke vervolging.

* Bezit/gebruik van wapens.
Wapens worden in beslag genomen en er wordt proces-verbaal opgemaakt. Bij gebruik worden de dader(s) aangehouden.
* Wildplassen
* Openlijk geweld en vernielingen.

* Overtreden van de vergunningen.
Hier wordt direct tegen opgetreden door gemeenten, samen met politie en andere partners via multidisciplinaire teams.

Sector 2: Witten en omgeving
Net als andere jaren is de omgeving krijgt Witten en in het bijzonder het kamperen daar extra aandacht.
Dit jaar introduceren we een nieuwe aanpak van wildkamperen en van bezoekers, die veel overlast veroorzaken.
Het is mogelijk mensen gedurende de hele TT de toegang tot het gebied Witten te ontzeggen als ze de regels overtreden.
Dit kan overigens ook bij de binnenstad worden toegepast.

Bijzondere bepalingen in het gebied Witten
De gemeente Assen heeft een handhavingprotocol opgesteld, dat gericht is op de campinghouders in Witten.
Dit gaat onder andere over de verkoop van drank in de nachtelijke uren.
De afspraken zijn er verder vooral voor, om de aanvoer van brandbare en gevaarlijke materialen, die overlast veroorzaken, te voorkomen.

Meer informatie, onder meer over het kamperen in en om Witten, kunt u lezen op de internetsite van de gemeente Assen.

Sector 3: verkeer
Om de verwachte grote verkeersstromen in goede banen te leiden, zetten we meerdere teams in.
Op drukke plaatsen zijn verkeersregelaars actief. Er zijn aangepaste routes, die overal duidelijk zijn aangegeven.
Daarnaast vinden controles plaats op vaste punten langs de aan- en afvoerroute en door mobiele teams met surveillanceauto’s en –motoren.
Tijdens de TT-week is een wegsleepregeling van kracht.
Fout geparkeerde voertuigen worden weggesleept waarna de eigenaar het na afrekening van de kosten weer terug kan krijgen.

Sector 4: het circuit
Centraal uitgangspunt is dat de TT-organisatie verantwoordelijk is voor de orde op en rond het circuit.
Bezoekers worden uitgebreid gecontroleerd op glas, blik en wapens.
Bij ongeregeldheden treedt in eerste instantie de particuliere beveiliging op.
Pas bij grotere verstoringen met gevaar voor verstoring van de openbare orde treedt de politie hier op.
Verder treedt de politie op bij ernstige strafbare feiten en bij het vermoeden van handel in valse kaarten.

Overal treden we, in pleinteams en handhavingteams, preventief en repressief op tegen branden, criminaliteit en overlast.
Dit gebeurt samen met gemeente, brandweer en geneeskundige hulpdiensten.

De politie rekent op uw medewerking voor een feestelijke en veilige TT.
Kijk voor meer informatie eens op de volgende sites:
www.tt-assen.com
www.assen.nl
www.ttnacht.com
www.om.nl
www.openbaarministerie.nl

--------------------------------------------------------------------------------
(what's new??? :) )

staat niks over geluid :z

Daarnaast vinden controles plaats op vaste punten langs de aan- en afvoerroute en door mobiele teams met surveillanceauto’s en –motoren.

Ze controleren dan ook alleen maar of je foute dingen bij je heb :P

Ben benieuwd hoe het dit jaar zal verlopen. Hopelijk goed weer. Want ik ga er naar toe en neem mee:
- een mooie fiets met legale onderdelen
- een camera
- id-papieren
- een goed humeur
- veel eten en drinken

:)

Edit: LCB's aanmerking :P

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe het dit jaar zal verlopen. Hopelijk goed weer. Want ik ga er naar toe en neem mee:
- een mooie fiets met legale onderdelen
- een camera
- id-papieren
- een goed humeur

:)

En heul veul geld voor te eten en drinken.

Dat zie ik nl niet in je lijssie staan ;)

En heul veul geld voor te eten en drinken.
Dat zie ik nl niet in je lijssie staan ;)

Da's zo vanzelfsprekend dat ik vergat het in m'n lijstje erbij te zetten :P

:^

en 25 kilo sloten om je motor op slot te zetten zodat je hem na afloop op dezelfde plek terug vindt . . . . . B|

... is het zo erg? Ik heb een flink kettingslot bij, die keten ik vast aan de motor van iemand anders. En ik heb er nog twee schijfremsloten bij (één daarvan hoort bij de ketting). Moet volgens mij wel voldoende zijn :P

Dat is toch de nieuwe slogan van TT circuit ?? :? .Vorig jaar was het 'Enjoy dont destroy',en omdat toen zo goed is gegaan hebben ze nu de slogan aangepast naar 'Thanks for enjoying'.Je mag nu ook net als vorig jaar weer frisdrank in karton meenemen of plastic,nieuw is dat je vanaf dit jaar ook frisdrank in blik mee mag nemen.Water in plastic of karton,koelbox met etenswaren ,thermoskan met koffie of thee,paraplu en luchthoorn zijn ook allemaal toegestaan.Wat niet mag is alchohol (dus ook geen bier in blik)glas,bouwmaterialen,tenten en gereedschap.
Zie ook Motor Magazine 91e jaargang,nummer 12,pagina 70-71
98891

Laatst bewerkt:
Dat is toch de nieuwe slogan van TT circuit ?? :? .Vorig jaar was het 'Enjoy dont destroy',en omdat toen zo goed is gegaan hebben ze nu de slogan aangepast naar 'Thanks for enjoying'.Je mag nu ook weer blikjes firsdrank in karton of blik meenemen,water in plastic of karton,koelbox met etenswaren,thermoskanmet koffie of thee,paraplu en luchthoorn.Wat niet mag is alchohol (dus ook geen bier in blik)glas,bouwmaterialen,tenten en gereedschap.

(Afbeelding)

Kleine correctie...Vorig jaar mocht drinken en eten ook hoor.
Alleen niet in blik en geen bier + al het andere wat je noemt.

Terug
Bovenaan Onderaan