The bikers' ClassicS Spa-Francorchamps 5, 6 en 7 juli 2013

Blue_eyes

MF veteraan
15 aug 2008
17.779
9
Op 5, 6 en 7 juli 2013 vindt de 11e editie van de Bikers' ClassicS Spa-Francorchamps plaats.

Een fantastisch event op een van de mooiste circuits (volgens velen hét mooiste circuit) van de wereld, en in ieder geval lekker dichtbij.

Zie http://dut.bikersclassics.be/ voor alle informatie.
Binnenkort zal deze site ge-update worden met alle informatie voor 2013.

Ik zal dit jaar voor het eerst zelf deelnemen (met mijn Yamaha RD350) aan de classic races, na dit event in 2011 en 2012 als bezoeker meegemaakt te hebben.

Ik ben op zoek naar andere deelnemers uit Nederland die dit jaar ook meedoen, om kennis te maken, van hun ervaring te leren, en misschien een pitbox te delen?

Kortom, neem je dit jaar deel aan de Bikers' ClassicS Spa-Francorchamps, meld je dan hier svp, lijkt me leuk om te lezen wie jullie zijn, en wat jullie ervaring is.

Alle tips zijn welkom! *O*

:]
 
Op 5, 6 en 7 juli 2013 vindt de 11e editie van de Bikers' ClassicS Spa-Francorchamps plaats.

Een fantastisch event op een van de mooiste circuits (volgens velen hét mooiste circuit) van de wereld, en in ieder geval lekker dichtbij.

Zie http://dut.bikersclassics.be/ voor alle informatie.
Binnenkort zal deze site ge-update worden met alle informatie voor 2013.

Ik zal dit jaar voor het eerst zelf deelnemen (met mijn Yamaha RD350) aan de classic races, na dit event in 2011 en 2012 als bezoeker meegemaakt te hebben.

Ik ben op zoek naar andere deelnemers uit Nederland die dit jaar ook meedoen, om kennis te maken, van hun ervaring te leren, en misschien een pitbox te delen?

Kortom, neem je dit jaar deel aan de Bikers' ClassicS Spa-Francorchamps, meld je dan hier svp, lijkt me leuk om te lezen wie jullie zijn, en wat jullie ervaring is.

Alle tips zijn welkom! *O*

:]

Mooi man dat je gaat deelnemen aan de classics.

Ik zal als toeschouwer zeker aanwezig zijn. Superevenement.

full
 
Mooi hoor Kees. Ik heb er alweer zin in :Y

En ik heb een tip: Koop een VW Transporter of vergelijkbaar. En neem iets mee zodat je droog kan sleutelen. Een afdak of tent of wat dan ook.
 
Zorg dat je lang genoeg gegeard staat.

En zorg dat je op tijd op het circuit aanwezig bent, anders sta je urenlang in de file om het paddock op te komen en word je ergens achteraf weggepropt.

Verder geniet ervan en zorg dat je niet meteen de 1e dag het spul kapot hebt omdat je te lang het gas open houd op het rechte stuk naar boven.

En zorg dat je genoeg eten en drinken bij je hebt, is daar lastig te verkrijgen.
 
Zorg dat je lang genoeg gegeard staat.

En zorg dat je op tijd op het circuit aanwezig bent, anders sta je urenlang in de file om het paddock op te komen en word je ergens achteraf weggepropt.

Verder geniet ervan en zorg dat je niet meteen de 1e dag het spul kapot hebt omdat je te lang het gas open houd op het rechte stuk naar boven.

En zorg dat je genoeg eten en drinken bij je hebt, is daar lastig te verkrijgen.

BBQ meenemen, kan volgens mij geen kwaad.
 
Paddock! Duidelijk! Althans diegene die betalen om er te rijden. Diegene die betaald worden om te rijden slapen in een hotel gok ik zo.

(Bij ons was er na het betalen van het inschrijfgeld geen poen meer over om een fatsoenlijk hotel te bekostigen ;) )

Geintje, wij slapen standaard in een camper op de verschillende paddocks. Maar dit jaar weer niet op Spa, wellicht volgend jaar.
 
Paddock! Duidelijk! Althans diegene die betalen om er te rijden. Diegene die betaald worden om te rijden slapen in een hotel gok ik zo.

(Bij ons was er na het betalen van het inschrijfgeld geen poen meer over om een fatsoenlijk hotel te bekostigen ;) )

Geintje, wij slapen standaard in een camper op de verschillende paddocks. Maar dit jaar weer niet op Spa, wellicht volgend jaar.

De sfeer op de paddock lijkt me wel erg gaaf in de avond :Y
Maar dan moet je natuurlijk wel over een camper beschikken. In de auto pitten is ook weer zoiets :)
 
Paddock! Duidelijk! Althans diegene die betalen om er te rijden. Diegene die betaald worden om te rijden slapen in een hotel gok ik zo.
(Bij ons was er na het betalen van het inschrijfgeld geen poen meer over om een fatsoenlijk hotel te bekostigen ;) )

Geintje, wij slapen standaard in een camper op de verschillende paddocks. Maar dit jaar weer niet op Spa, wellicht volgend jaar.


Nou... ik heb nog geen sponsor gevonden, maar toch een lekker hotel geboekt. Wel zo relaxed om goed te slapen, lekker te kunnen douchen, ontbijten en avondeten.

Ik zit in Hotel de la Source, vanaf daar loop je direct het circuit op, echt ideaal! En het is een erg prettig hotel, erg vriendelijk personeel, en alles is tip top.

Ik hoor ook van anderen die er vaker de bikers classics hebben gereden dat je het beste op donderdag reeds vroeg moet zorgen dat je er bent, anders kun je er inderdaad erg lang in de rij staan....

Dus dan moet er nog 1 overnachting bij. Ik snap nu dat iedereen die een beetje wil racen sponsors zoekt.... Dit is bijna net zo'n bodemloze put als Griekenland... alleen heb je hier wel plezier van. :]
 
Laatst bewerkt:
Mwoah, weekendje Spa mag geld kosten. ;) Al zit het er voor ons al een aantal jaar niet meer in, maar ik teer ook nog steeds op mijn deelname in 2008.

Hotelletje os wel relaxed ja, ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt tijdens een raceweekend. Ben het ook niet van plan, alleen mn vriendin zou het maar al te graag willen. Maar dan kom je in ons geval op zo'n 14 weekendjes weg, dat is dan niet te betalen als dat allemaal hotelovernachtingen worden. Gelukkig word het classic racen over het algemeen goedkoper als voorgaande jaren. Een compleet seizoen bij de SAM kost je 175 euro :) Daarvoor kun je alle "wedstrijden" rijden, alleen een transponder is er niet bijgerekend.
 
Laatst bewerkt:
Mwoah, weekendje Spa mag geld kosten. ;) Al zit het er voor ons al een aantal jaar niet meer in, maar ik teer ook nog steeds op mijn deelname in 2008.

Hotelletje os wel relaxed ja, ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt tijdens een raceweekend. Ben het ook niet van plan, alleen mn vriendin zou het maar al te graag willen. Maar dan kom je in ons geval op zo'n 14 weekendjes weg, dat is dan niet te betalen als dat allemaal hotelovernachtingen worden. Gelukkig word het classic racen over het algemeen goedkoper als voorgaande jaren. Een compleet seizoen bij de SAM kost je 175 euro :) Daarvoor kun je alle "wedstrijden" rijden, alleen een transponder is er niet bijgerekend.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik aan zoiets meedoe, ik zie het als een groot avontuur, kleine vakantie dus dan kan dat wel een keertje. Als je vaker racet dan is dat niet te doen, dan is overnachten in een bus oid of camper als je die hebt veel economischer.

Eens kijken hoe het bevalt, als het naar meer smaakt, kan er altijd nog een permanente bus, aanhanger of zo geregeld worden.
 
Nou... ik heb nog geen sponsor gevonden, maar toch een lekker hotel geboekt. Wel zo relaxed om goed te slapen, lekker te kunnen douchen, ontbijten en avondeten.

Ik zit in Hotel de la Source, vanaf daar loop je direct het circuit op, echt ideaal! En het is een erg prettig hotel, erg vriendelijk personeel, en alles is tip top.

Ik hoor ook van anderen die er vaker de bikers classics hebben gereden dat je het beste op donderdag reeds vroeg moet zorgen dat je er bent, anders kun je er inderdaad erg lang in de rij staan....

Dus dan moet er nog 1 overnachting bij. Ik snap nu dat iedereen die een beetje wil racen sponsors zoekt.... Dit is bijna net zo'n bodemloze put als Griekenland... alleen heb je hier wel plezier van. :]

Hotel de La Source is wel erg comfortabel inderdaad :Y En de kans dat ik daar iets boek, is ook aanzienlijk. Aan de andere kant, lijkt me de sfeer op de paddock in de avond ook wel mooi :]
 
Hotel de La Source is wel erg comfortabel inderdaad :Y En de kans dat ik daar iets boek, is ook aanzienlijk. Aan de andere kant, lijkt me de sfeer op de paddock in de avond ook wel mooi :]

Is ook zeker mooi! (Als je niet tot half 12 aan het sleutelen bent op de 1e avond, zoals wij in 2008). Maar daarna nog genoeg kunnen rijden en sfeer proeven 's avonds.
 
Zojuist mijn inschrijving voor de Bikers Classics op Francorchamps afgerond! Betalingen gedaan, nu maar afwachten op de bevestiging. :Z

Hotel had ik in januari al geboekt (zou zowieso gaan kijken), en gisteravond ook een mooie party tent van 3x3 gekocht om op te zetten naast de bus waarin ik de motor en alle spullen vervoer, zodat ik ook lekker onder een dakje/in een tent zit als de zon schijnt of het regent....

Oftewel, ik ben er klaar voor! (Alleen nog een bus huren, en een oprijplank regelen).

Ik ga 3 dagen, 5, 6 en 7 juli, cannot wait.... *O*

Vind het wel erg spannend om daar te gaan rijden, heb naast één circuit dagje op Zandvoort nog nooit op een circuit gereden, laat staan op Francorchamps!

Tijdens deze Bikers Classics, wordt er op zaterdag om 18:00 uur een parade rit verreden over het "oude" oorspronkelijke circuit, dat is 14 kilometer lang!

Ik vind het een enorme happening en eer om daar te mogen rijden. Wayne Gardner en Wil Hartog staan ook als deelnemers aangemeld.

Nu hoop ik maar 1 ding..... dat het weer mee wil werken, in ieder geval droog.

De laatste 2 jaar dat ik ben gegaan was het prachtig weer, ik hoop op 3 op een rij wat dat betreft.

Voor alle info zie: Welcome to Biker's Classics | Biker's Classics

Zijn er hier mensen die ook gaan?

*O*
 
Update: Acceptatie van mijn inschijving is zojuist officieel bevestigd!!!

Joeooeoeoehoeoeoeoe!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan