The Cathedral awaits WorldSBK 28-30 april 2017

Wat gaat Michael doen dit weekend?

  • geen podium

    Stemmen: 12 27,3%
  • 1 keer podium

    Stemmen: 16 36,4%
  • 2 keer podium

    Stemmen: 8 18,2%
  • Geen flauw idee, maar ik wil wel op een antwoord klikken, du

    Stemmen: 8 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    44
Ik denk dat je Alan verward met Alan Cathcart.
Cathcart is een motorjournalist die wel eens een supermono wedstrijdje mee reed.

Alan Carter is ook Brits en won op zijn 18de de franse GP in de 250 cc.

Alan Cathcart,de man die omviel met die Elf Honda NSR toen die met dat ding weg wilde rijden uit de pits tijdens een test.Zo'n enkelarmige voorvork was toch heel anders dan een conventionele vanuit stilstand.Wel altijd leuke testverslagen.
 
Ik denk dat je Alan verward met Alan Cathcart.
Cathcart is een motorjournalist die wel eens een supermono wedstrijdje mee reed.

Alan Carter is ook Brits en won op zijn 18de de franse GP in de 250 cc.
Oh ja, wel eens eerder mee verward. _O- :t
Alan Cathcart,de man die omviel met die Elf Honda NSR toen die met dat ding weg wilde rijden uit de pits tijdens een test.Zo'n enkelarmige voorvork was toch heel anders dan een conventionele vanuit stilstand.Wel altijd leuke testverslagen.
:Y
 
Laatst bewerkt:
Het weer was ook beter dan vorig jaar.
En zeker voor zondag was mooi weer voorspeld (hoewel de wind het toch aardig frisjes maakte)
Dan valt "slechts" 4000 meer toeschouwers dan vorig jaar toch een beetje tegen.


Het voordeel van 2 dagen gaan is dat je op zaterdag genoeg tijd hebt om in het paddock rond te struinen.

Overigens vond ik het erg slecht dat op zaterdag, tijdens de pitwalk, Davies zijn gezicht niet heeft laten zien.
Ja natuurlijk zal die enorm gebaald hebben, maar dit hoort ook bij je dik betaalde baan.
Je kan het niet maken om je neus te drukken naar de fans, die voor genoeg geld een ticket gekocht hebben, en die graag een foto of handtekening wilden hebben

Vd Mark en Lowes stonden er ook gewoon en die zullen ook wel gebaald hebben van hun uitvallen
 
Zondagavond teruggekomen na drie heerlijke dagen motorsport. Viel mij wel op dat er op vrijdag echt bijna niemand op de tribunes zat. Als er 2500 man publiek aanwezig was op en rondom het circuit, dan was het veel. Ook was er die dag maar één koffie/thee tentje achter de hoofdtribune open (nog één extra op de paddock), en moest heel veel nog worden opgebouwd, zowel op de paddock zelf (zoals het Ducati paviljoen) als achter de tribunes m.b.t. eet- en drinkgelegenheden. Als de Haarbochttribune dan een leeg geraamte is en de Zuidlus is afgesloten, voelt dat toch wat vreemd leeg aan voor een eerste dag van een wereldkampioenschap met bijna nul publiek en nauwelijks vertier...

Zaterdag en vooral zondag was het stukken drukker. Prachtige races gezien in alle klassen, alhoewel een hoop 'net niet' gehalte bij een hoop races. Alleen de WSS 300 was echt om van te smullen en gelukkig met Nederlands succes. Van der Mark, Danny de Boer en Rob Hartog hebben het in hun respectievelijke klassen ook zeker goed gedaan, alleen de races zelf waren helaas niet nagelbijten-puntje-van-je-stoel werk.

Zoals velen hier al aankaartten: genoten van drie dagen motorsport en de toegankelijkheid van de paddock, maar het evenement voelt in mijn optiek anders aan dan in 2008/2009/2010, mijn eerste paar jaar. Het is minder druk en minder buitenlanders die er ook al vanaf het eerste begin bij zijn op vrijdagochtend.

Wel moet ik zeggen dat de prijs voor een weekendkaart van EUR 60,- mij heel erg is meegevallen. Gezien de zondagskaart EUR 49,- kost, zijn vrijdag en zaterdag op zo'n weekend kaart wel erg goedkoop. :)

Afhankelijk van hoe het kampioenschap zich ontwikkelt, wil ik eigenlijk wel kijken of ik er niet toch nog ergens een lang weekend van kan maken door een race te bezoeken ergens. MotoGP geniet mijn voorkeur maar de laagdrempeligheid van het WSBK kampioenschap spreekt mij ook zeker aan.
 
Gelukkig is de ongelukkige Marvin Fritz inmiddels buiten levensgevaar en aan de beterende hand....
dat maakt me wel erg blij:-)

Mij ook, we zaten er echt tegenover en vreesden het ergste.
De stilte op het circuit terwijl de doktoren bezig waren was indrukwekkend.

#34 en ik vroegen ons nog af, zou Hans uut Zwolle er ook bij zijn.......

Kaartje gaan we zeker sturen, zonder die jongens hebben wij geen motorsport.
 
Vroeger was WSBK ook totaal wat anders vergeleken met de 2takt GP serie en was Doohan nou ook niet de meest interessante rijder.
 
Mij ook, we zaten er echt tegenover en vreesden het ergste.
De stilte op het circuit terwijl de doktoren bezig waren was indrukwekkend.

#34 en ik vroegen ons nog af, zou Hans uut Zwolle er ook bij zijn.......

Kaartje gaan we zeker sturen, zonder die jongens hebben wij geen motorsport.
Was er niet bij, stond dit weekend op post 3 (Ossebroeken).
Geen valpartij gezien in onze grintbak....
 
Vroeger was WSBK ook totaal wat anders vergeleken met de 2takt GP serie en was Doohan nou ook niet de meest interessante rijder.

Nou...
full
 
Volgende week gaan we naar Imola toe. Weet iemand wat een mooie plek is om te kijken?
Ik zie op de track-layout dat er een Italiaanse versie is van de GT, zijn daar zitplaatsen?
 
Davies zijn verklaring klinkt overtuigend. Ik kan me goed voorstellen dat Rea dacht... "Effe z'n lap verprutsen door een beeeetje in de weg te rijden". Dat het dan supergevaarlijk werd, zal vast niet de bedoeling geweest zijn, maar een beetje stangen zal geen enkele coureur te gek zijn.

Ik heb er wel nog één andere gedachte bij:

Het zou me meer boeien als Chaz ook werkelijk een rol speelde in de titelstrijd... :X
 
Klinkt overtuigend maar om dan te gaan schelden en slaan gaat wel ver, daar heeft hij dus ook spijt van ( al staat het slaan er niet in )
 
Klinkt overtuigend maar om dan te gaan schelden en slaan gaat wel ver, daar heeft hij dus ook spijt van ( al staat het slaan er niet in )
Zelfs Viñales was onlangs heel boos op Rossi.
En als je dan niet voor hetzelfde merk rijdt?
 
Klinkt overtuigend maar om dan te gaan schelden en slaan gaat wel ver, daar heeft hij dus ook spijt van ( al staat het slaan er niet in )

Ja, ik vind het ook jammer dat Chaz niks zegt over dat hij Rea heeft geslagen. Ik neem aan dat Ducati hem daarover nog wel ter verantwoording roept.
 
Davies zijn verklaring klinkt overtuigend. Ik kan me goed voorstellen dat Rea dacht... "Effe z'n lap verprutsen door een beeeetje in de weg te rijden". Dat het dan supergevaarlijk werd, zal vast niet de bedoeling geweest zijn, maar een beetje stangen zal geen enkele coureur te gek zijn.

Ik heb er wel nog één andere gedachte bij:

Het zou me meer boeien als Chaz ook werkelijk een rol speelde in de titelstrijd... :X
Serieus denk je echt dat Rea dat zou denken?? :z
Van alle coureurs zou ik dat van hem niet verwachten en al zeker niet in die riante leidende positie die hij heeft.
 
Zelfs Viñales was onlangs heel boos op Rossi.
En als je dan niet voor hetzelfde merk rijdt?

Ik snap je opmerking niet helemaal ??


Vind Davies een hele goede coureur ( voor het WSBK ) maar ben dat gelul en gelieg wel een beetje flauw.
Rea zit hem constant te fucken en dat is gewoon irritant voor hem maar ga niet zeggen dat je hem zou kunnen verslaan in een rechtstreeks duel ! Aragon was Rea gewoon sterker en ging Davies er af om dat hij teveel pushte en in Assen was Rea ( vooral in de laatste 2 sectoren ) veel sneller dan Davies.
davies maakte een schakelfout bij het ingaan van de Gt en volgens mij sloeg de bak daarna gewoon vast of in een valse neutraal, daarbij stond hij op een set zachte banden die elke ronde minder werden terwijl Rea elke ronde meer over had en hem dus keihard verslagen zou hebben in het snelle deel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan