Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
zoals te verwachten was pastte het voorwiel alsof het ervoor gemaakt was
(Afbeelding)
ik ben nu in het trotse bezit van een zwevend opgehangen remklauw
mijn huidige idee is om de leiding aan te sluiten op de rem van het zijspan.
...........
Hoe bedoel je dat??
As je namelijk de zijspan-rem, de achter-rem en de voor-rem wilt koppelen dan kom je in principe in de problemen (met de letter van de wet welliswaar, maar toch)
Een motorfiets moet (net als elk motorvoertuig) voorzien zijn van 2 gescheiden remsystemen (bij een auto opgelost met de handrem, bij een motor met de scheiding tussen voor en achter)
dit is iets waar je niet aan ontkomt, ook voor je eigen veiligheid niet.
Maar als je het niet zo bedoelde dan mag je me rustig als halve zool bestempelen hoor
Verder ziet het er perfect uit moet ik zeggen, zit zelf te twijfelen tussen een dergelijke oplossing of spaakwielen, ik wil alleen (mede door de al lage eind-overbrenging) niet kleiner als 16 inch.
Tevens zou ik dergelijke wielen willen combineren met een autoschijf en flinke (4 of 6) zuigerklauw, om het wegvallen van de 2e schijf te compenseren.
daar ben ik ook benieuw naar na wat ik erover gelezen en gehoord heb.Ben alleen wel heel benieuwd naar het stuurgedrag met de platte voorband, ik vond de EML BMW van mijn instructeur behoorlijk spoorgevoelig in vergelijking met mijn eigen combi.
En jij bent iemand die heel mooi het vergelijk kan maken tussen een motorband voor en dalijk het autobandje......
...........
deze lage 15"banden vind ik ideaal, de omtrek is 10% kleiner als 18" guzzibanden.
dat scheelt je dus 19 km theoretische topsnelheid, dat haal je toch niet met die windvanger aan je motor.
het levert je dus wel 10% meer koppel op
daar ben ik ook benieuw naar na wat ik erover gelezen en gehoord heb.
ik ken echter wel mensen die ooit bewust een 16"motor voorwiel hadden omdat het beter zou sturen maar nu met een platte band rijden omdat ze gek werden van de slijtage.
Ha,
Heer Halflive, heb je ook footoo's van je achterwiel ?
ben erg benieuwd hoe het er in het echt uit ziet.
Dat verschil is dus kleiner als ik verwachte??, kan je voor mij voor de grap een keer de doorsnede van die 15 inch smartwielen (inclusief band) opmeten? als ik je zo eens hoor zouden die wielen wel eens groter kunnen zijn als mijn huidige 16 inch motor voorwiel..........
Ik probeer een dezer dagen een kapot guzzi achterwiel te pakken te krijgen, kan ik eens gaan verzinnen hoe de transmissie demper gekoppeld kan worden aan een "smart"naaf achtige oplossing..........
bovendien ga ik er een honda gashandle opzetten dus zal ik eerst mijn gaskabels moeten splitten.
Kroonplaten verlengen ? voor meer sprong dus minder naloop, of andere plannen ?
Heb nog wel een stel lange 38mm vorkpoten over, als ik je daar een plezier mee kan doen hoor ik het graag.
BTW, bedankt voor de fotoos, begin een beetje te begrijpen hoe je dit gedaan hebt.
1 - Er is ook nog vlees genoeg om 38 MM poten te plaatsen
die buigen vast minder als de huidige 35-ers
u gaat van mij een mail ontvangen.
2 - @ hevu, kwalitatief heb ik niets tegen honda.
ik ben na het bezitten van enige sohc viercylinders behoorlijk allergisch geraakt voor lijnmotoren.
met name het demonteren en plaatsen van carburateurs.
en zoals je nu ook ontdekt hebt, als de wijsheid komt is een europeesche twin niet ver weg
helaas is het janpanse schakelmateriaal superieur aan het italiaanse
ik weet niet of ik wel zoveel vlees heb maar het klinkt aantrekkelijk1 - misschien komen de door jou bij mij gedemonteerde pootjes ook nog beschikbaar
Na langdurig gepuzzel en vergelijken (toch wel makkelijk als alles los ligt)en de wetenschap dat ik over het juiste allu kan beschikken voor vulbusjes, nijg ik toch naar de reeds aanwezige schommelarm vork.
Het aanpassen is minder werk dan ik dacht en ik ben van de lange vreemde kroonplaten af. Plus de bovenkant blijft nettjes zonder aanpassingen.
Maaaaaaaaar ik ben er nog niet helemaal uit. wordt vervolgt.
2 - Had altijd al meer vertrouwen in twins, achter elkaar of naast elkaar
Maar ik begrijp helemaal van de japinesische kom ik dus niet af
1 - heeeee! dit is mijn topic!!!
2 - ik heb hier een verhaaltje over ge-replied in jouw topic
3 - je krijgt nog geld van me
ik heb zojuist de ashoogte van mijn nieuwe voorwiel even opgemeten.
de zuivere hoogte, dus zonder ingedrukte band is precies 270 MM.
dat maakt dus een diameter van 540 MM X 3,14 = 1695,6 MM.
om tot mijn conclusie van 10% te komen heb ik vorig jaar mijn achterwiel(smart) en mijn voorwiel (tien nog 18"x110) afgerold.
dus streepje zetten, afrollen, meten.
dat scheelde op een paar MM na 10%, wat de afstand was weet ik echt niet meer.
Wil je misschien een prima guzzi voorwiel kopen?...........andere kandidaten
een rijproef zit er nog niet in, ik wil de kroonplaten eerst verlengen.
bovendien ga ik er een honda gashandle opzetten dus zal ik eerst mijn gaskabels moeten splitten.
Eindelijk de kans gezien om even een rolmaat naast mijn originele voorwiel te houden....... das dus met band krek even groot, maar dan wel met ingedrukte band uiteraard.....
grof gezegd zijn een 15 inch smartwiel en 16 inch guzzi wiel even groot.....
bedankt voor het meten, en nee sorry, heb al een beetje teveel originele guzzi wielen op zolder staan.....
maandag 10 januari 2005 18:54 schreef hevu het volgende:
dus nadat ik mijn 17" achterwiel heb vervangen door een 15" achterwiel met een smart band zou ik dus ongeveer om en nade bij plus minus 10% van m'n maximale snelheid verliezen.
Dat is dus 195 kmh -/- 10 % is ongeveer om en de nabij 175 kmh.
Lijkt me haalbaar met het koetswerk er naast
dus nadat ik mijn 17" achterwiel heb vervangen door een 15" achterwiel met een smart band zou ik dus ongeveer om en nade bij plus minus 10% van m'n maximale snelheid verliezen.
Dat is dus 195 kmh -/- 10 % is ongeveer om en de nabij 175 kmh.
Lijkt me haalbaar met het koetswerk er naast
.
.
.
.
maar wel met windkracht heel veel van achter.
.
gijsguzzi is momenteel met een maatje bezig om zijn guzzi (voor én achter) te voorzien van smart velgen
ik heb hem al aangeraden er een topic over te openen.
misschien dat hij een mooie oplossing vind voor die achterrem
ik hoop dat hij in ieder geval plaatjes gaat posten