The Dirtfighter

fighterfeytel

MF veteraan
21 okt 2008
1.002
9
yerseke
goeiendag, mede prutsers ,knutselaars, artiesten en proffessionele vernieuwers.

ik ben andre en heb al enige tijd geleden mijn eerste project afgerond , en het rijdt nog steeds. *O*
heb al enige tijd zin om weer een projekt te starten.
en heb begin dit jaar een leuke niet alledaagse oldtimer op de kop kunnen tikken waarvan ik na 30 jaar pas de derde eigenaar ben.
het gaat om een honda CM 450 2 cilinder in lijn, zit als een bankstel en rijdt met 2 vingers in de neus de bocht om.

na aanschaf heb ik wel per direct het windscherm eraf gesloopt en de rugsteun voor de duo eraf gehaald want ja,...
er zijn grenzen natuurlijk.
tijdje op rond gereden om te zien of alles in orde was .
goede basis dus om de slijptol er eens voorzichtig op los te laten en te kijken wat er van te maken is.

de bedoeling is om er een dirttracker van te bouwen met fighter invloeden.
full
 
de afgelopen dagen met beleid aan het slopen geweest en daar knapt ie al van op.

en zomaar eens wat bekijken om een idee op te doen
full
 
ik ga zo ie zo mijn best weer doen,
bedoeling is weer wel zoveel mogelijk zelf te bouwen in ieder geval.

heb voor dit projekt de voorvork van de cb1 erin gestoken .die had ik nog staan maar zoek nog wel een spaakwiel hiervoor.
de binnenpoten zijn al iets dikker dan dat eruit kwam iig.
wat erin zat waren vrij iele poten.

full
 
ben benieuwd :)
is dat origineel trouwens, 2 wielen met totaal verschillende spaken?

edit: laat maar, je geeft het antwoord al :)
 
Laatst bewerkt:
alle onnodige zooi gaat er nog af .
nu ben ik nog een beetje aan het brainstormen wat er met de achterkant gaat gebeuren.
denk wel dat het achterste gedeelte er helemaal afgaat en van daaruit verder ga .
deze keer gaat eerst de elektra en de accu erin

dus zal er een nieuw subframe moeten komen en ga ik dit keer het zitje uit aluminium maken.
nadeel daarvan is dt ik dat niet thuis kan lassen dus moet ik dat op mijn werk doen
 
Gezien je vorige creatie gaat dit helemaal goedkomen *D

Mooie achterbrug maken en monovering?
 
Hey,
Mooi dat je weer iets gaat bouwen.
Leuke basis..
Heb je een voorbeeld/afbeelding waar het op moet gaan lijken?
Ben benieuwd wat je er van maak.
Succes!
 
achterbrug met monovering zit wel in mijn gedachten ja.

en ben zelf ook ergens wel verrast door de basis.
bij deze fiets is het blok een dragend deel dus zou het een heel clean fietsje moeten kunnen worden.
als je op de foto een loodrechte lijn naar onder trekt dan kan eigenlijk alles wat er zit aan de achterzijde eraf.

verder bouwen op de achterste boog gaat niet echt het beste resultaat geven denk ik.
een voorbeeld heb ik niet echt van hoe die moet worden en wil zoveel mogelijk ter plaatse bekijken.

heb wel een aantal fietsen gezien met leuke details.

heb er iig wel zin in
 
je vorige project was ook al lekker eigenwijs en creabea, dus deze zal dat ook wel worden.

leuke basis iig met dit frame. :)
 
Er zijn wel wat vorderingen , moet de foto's nog eens in de pc zetten.
Maar kan eigenlijk niet verder zoals ik zou willen.
ben nog steeds op zoek naar een spaakwiel 16 inch X 2.15 met 36 spaken.

heb hele gave banden gezien en heb al een voor naaf, plan is om een achterwiel om te spaken op de naaf zodat voor en achter dezelfde banden erop kunnen.
Als iemand iets weet hoor ik het graag.

Verder een setje lucht filters gescoord en een achter licht en begonnen aan . . . . . .
De foto's zeggen meer dus zal ze binnen kort erop zetten
 
Denk dat ook wel moet kunnen , het is niet gek veel breder natuurlijk.
Heb er wel interesse in , wat wil je er voor hebben?
 
heb van de week de velg binnen gekregen van kwasuz en kan in ieder geval verder met de wielen.
ga nu eerst de velgen en de naven voor en achter in orde maken zodat ze omgespaakt kunnen worden.

daarna kan ik pas goed zien hoe het eruit ziet om hierop verder te breien.
ben ook al wat bezig geweest met de vering voor de achterbrug ,maar dat was meer om een idee op te doen.

had nog een veer van een r6 liggen maar kan daar niet mee uit de voeten ivm het subframe zoals ik wil ,dus daar moet ook tzt wat anders voor komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan