The Dirtfighter

dat is een shinko band rond een 16 inch velg voor en 2,5 breed en van achter ook 16 inch en 3 breed.
deze heb ik besteld bij mijn vaste motorzaak ,levertijd moet je wel geduld mee hebben .
worden maar in kleine aantallen gemaakt
 
nog wat verder geprutst aan het subframe en de fiets veer netjes uitgelijnd op tafel.
vvorvork met het juiste wiel er weer in .

maar goed ik was op het gemakje bezig en had een uitlaat idee .
ff fototje ,heb 2 opties waar ik tussen twijfel
full
 
en nog 1 onder de kont wat ik dan weer mooier zou vinden wat bochtenwerk van de uitlaat betreft
full


moet je voorstellen dat van de cilinderkop een 180 graden bocht komt en dan bovenlangs het carter slinger slinger naar de demper.
weet alleen niet of dat slim is ivm de warmte langs het blok en de luchtfilters die dat weer inademen
 
Laatst bewerkt:
of gewoon allebei maar dan is het weer lastig om daar netjes uit het zicht een balanspijp in te zetten of op de zelfde uitlaatlengtes uit te komen (moet ook te doen zijn).
maar dan is de andere zijde van de motor wat saaier om te zien.
daar gebeurt dan weinig zeg maar.

zomaar ff brainstormen , gelukkig is het daar weekend voor anders trek ik het niet hoor :+
 
ik ben denk ik de enige die ze onder het blok zou zetten
kont is nu mooi open,zeker als hij nog langs de rode lijn afgeslepen is
er moeten ook nog bochten naar boven
heb je een monoschock,dus een vrij achterwiel,zou ik het zo houden :Y
 
Ik zou ze ook laag houden. zo bij de kont vind ik maar apart uit zien.

Voor de rest lekker bezig hier 8-)
 
Ik neig op dit moment er ook naar om ze laag te houden om de redenen die john 2 aangeeft.
Plus het feit dat de uitlaatbochten e.d. dan dan kort langs het luchtfilter zullen gaan lopen ,wat niet echt goed is denk ik om warme lucht naar binne te zuigen.
 
Ga deze ook maar eens volgen, zelf ook met een CM bezig maar gaat een heel andere richting uit. Als deze klaar is volgt er ook een CM Tracker style

UmBetc5eGKQ8DvuXGUFfCCMkIsB0FG5MC-bjDWWES3c=w1034-h775-no
 
mooie werkplaats matthijs ,lekker de ruimte daar.
ook een eigen topic btw zodat we wat van elkaar kunnen opsteken?

uitlaten gaan ff op pauze iig .
eerst het subframe eens afmaken .
deze is van rvs btw dus voorlopig worden ze nog niet gebeitst 8-)
vanavond wat aan het lassen geslagen ,is nog niet klaar maar het werd wat warm hier en daar.

heb de stand van de veer wat veranderdt zodat de afsteuning naar het frame wat korter kan.
vond ik mooier,iets kleinere diameter ook .kort maar krachtig zullen we maar zeggen .
full
 
Laatst bewerkt:
ouwe veer van een cb 1 erin gezet en alles in positie gelast.
zodat ik niet de wp verpest en op deze manier is er geen betere mal dan het ter plaatse te doen
full
 
subframe is afgelast ,kon ter plaatse niet overal bij dus op breedte gehouden met draadeinden.
hierna nog een beetje naar buiten moeten drukken maar was dmv de draadeinden makkelijk aan te passen
full


en dank voor de complimenten
 
Laatst bewerkt:
gisteren weer wat noodzakelijke goodies binnen gehad
full

nu nog op zoek naar een paar mooie wave schijven.
liefst wat betaalbaar ook maar voor zover ik gezien heb is dat lastig te vinden
 
Laatst bewerkt:
was wel benieuwd of het ging passen met het 16 inch wiel en de ruimte tussen de spaken maar dat kan gellukig.
heb ongeveer 8 mm tussen de spaken vrij
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan