The Distinguished Gentleman's Ride 2020 (Ride Solo) (27 sept)

Spacekeez

Die hard MF'er
22 feb 2006
350
87
Den Haag
Ook dit jaar is er weer een "Distinguished Gentleman's Ride"! Een evenement wat over de gehele wereld plaats vindt! Helaas is het dit jaar anders dan anders door de COVID-19. De bedoeling is solo een rondje rijden van 2 uurtjes om geld op te halen voor onderzoek naar teelbalkanker. Het liefst in je nette pak op een oud brik, cafe-racer of andere klassiek ogende motor. Foto's van je ritje kun je uploaden op de site.


Ik ga mijn rondje doen vanuit Den Haag, het is de bedoeling solo te rijden maar je mag van de organisatie ook met meer man rondrijden zolang je je aan de geldende COVID-19 regels houdt. Dus wie wil aanhaken mag mee rijden wat mij betreft, zolang je gezond bent en 1,5 meter afstand houdt natuurlijk! Wanneer je zelf niet kunt mag je me ook sponsoren natuurlijk.
Door op onderstaande link te drukken.


Ik ben benieuwd wie er dit jaar nog meer mee doen!
IMG_8824.jpeg
 
Zelfde hier in Haarlem. Uiteraard COVID-19 proof, maar wat zou het leuk zijn een rondje met elkaar te maken. Eventueel nog een paar sfeerplaatjes te schieten op de grote markt. Wie doet er mee? Laat wat van je horen!
 
Ik heb vagelijk gehoord dat er vanuit Den Haag wel “iets meer” geregeld gaat worden... stuur me anders ff een privé berichtje.
 
Ik haak ook graag aan in den haag, dat solo is toch minder leuk, dat doe ik al regelmatig.
 
mannetje of 160 zo te zien, maar niet met elkaar denk ik

gegeven de weersverwachting zullen er maar weinig echt op de motor gaan zitten, verwacht ik
 
20180929 01.jpg

2 jaar geleden ook nog mee gereden in Den Haag.
Althans mee gereden.... 100 meter na de start stopte mijn motor er mee |(

Met de huidige weersverwachtingen sla ik dit jaar over helaas.
 
Zo pittig 🙈 zolang je afstand is er niks aan de hand ??? Als er een start punt en tijd is kan je daar toch gewoon aanhaken en rijden. Samen toch echt leuker dan solo maar dat principe snap jij nog niet generaal geloof ik!
 
Ik ga mijn DGR 2020 doen met een mooie rit door het groen over de Posbank en door het centrum van Arnhem. Ik vertrek op mijn ruim 40 jarige motor om 12 uur vanaf de parkeerplaats paviljoen posbank. Haak dan gerust aan met je oldtimer, classic of retro bike.
Het beloofd dan toch nog aardig weer te worden. De buien zijn in de nacht en ochtend, de middag droog volgens buienradar.
 
Nog even inpikken op dit topic...

Ik zou dit jaar ook eens meedoen, nu ik ook een motorfiets in 'vintage stijl' heb, een Kawasaki W800.

Op de site van Gentleman's Ride zie ik iedereen mooi uitgedost in een pak op de motorfiets zitten (en het staat ook zo op de site dat dat de bedoeling is) maar is het dan zo dat, behalve een helm en handschoenen, je die dag gewoon alle beschermende kleding achterwege laat ?

Ik bedoel, ik heb wel degelijk zo'n pak en schoenen maar ik zie mij daar toch niet mee op de motorfiets zitten. Is die kleding een must of is dat bijkomstig ?
Of nog, hoe kan je je in 'retro stijl' uitdossen en toch genoeg bescherming hebben ?
 
De snelheid tijdens de rit (in Amsterdam in ieder geval) is meestal heel laag, max 50 km/u. Nog steeds niet fijn om mee onderuit te gaan, maar met beperkt risico.

Je kunt ook beschermende onderkleding dragen. Zeker verstandig als je een stuk moet rijden richting startpunt.
 
Ach, toen we nog op de brommer reden was er ook geen speciale kleding. Dus verleden jaar netjes in pak op de rustige manier. Ook op een W800

IMG_20230512_151216.jpg
 
Een paar dunne zomer motorhandschoenen motorschoenen en een potje, giletje, overhemd en pantalon. Wel even vtv een een week of 6 de snor laten staan zodat je er een mooi krulletjes van kan maken en je hoort er helemaal bij.

En met de snelheden tijdens de dgr door de stad val je eerder om dan dat je met hoge snelhedeid om een paal vouwt.

Ik neem dit jaar deze mee;
1000021647.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan