The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien zondag as al? Als we goed doorfietsen zijn we in 3,5 uur zeker rond
 
hoe laat dacht je aan basman? als het dan goed weer is kan ik wel. even oppas regelen voor mn dochter maar dat is geen probleem.
 
oppas regelen, zit hier ook altijd mee te klooien B|
Maaruh ik laat zsm iets weten mike, heb je een voorkeur?
 
nee niet echt als het maar droog is haha. liefst wel smorgens of smiddags, na het avondeten doe ik meestal vrij weinig meer haha
 
uurtje of 10 gas erop?
zit bijna te denken aan een "vtr firestorm app" :t
 
Van mij mag je, zolang het geen oeverloos gelul is hele dagen maar beetje binnen de (motor)perken blijft, count me in.

Wat betreft a.s. zondag heb ik opzich geen plannen, de dag ervoor wel dus ligt er even aan hoe die dag verloopt of ik mee rijd.
 
Haha het gaat mij dan meer om die woorden erna 'hele dagen'. Beetje slap gelul af en toe moet kunnen maar zijn ook app's waar je elke dag 40 berichten van ontvangt over alles behalve het onderwerp van de app.. Dan ben ik er gauw klaar mee :)

Over oeverloos gelul gesproken :+ Naar mijn idee hebben we dit deel toch al vrij rap bijna volgeluld!
 
Laatst bewerkt:
Jullie zijn ineens wel lekker bezig meet een eindsprint om dit topic vol te krijgen, moet ff snel een naam bedenken voor de volgende :+

Kan helaas niet mee zondag, moet weer werken...
Wel foto's maken he!
 
Firestorm app lijkt me top!
Zondag is ook goed. Zaterdag waarschijnlijk balhoofdlagers doen. Moet wel heel erg tegen zitten wil ik er niet bij zijn.
 
Die balhoodlagers een andere x doen een optie?
Heb wel zin in zondag. Ff hopen op goed weee en de oppas uiteraard
 
hoeveel man komen er dan tot nu toe? man of 4/5? .mooi aantal om wat sportiever te rijden .maar meer is altijd leuk natuurlijk. ik ben er iig bij, oppas is al geregeld yeah. nog ff wassen en poetsen en goan!
 
Die balhoodlagers een andere x doen een optie?
Heb wel zin in zondag. Ff hopen op goed weee en de oppas uiteraard

Evt wel een optie. Maar heb zaterdag de hele dag de tijd. Dus zou geen probleem moeten zijn. Kan ik zondag mooi testen en ze aan het eind van de dag natrekken indien nodig.
 
@Jordy920,

weet niet of je het al eens vervangen hebt zo n balhoofdlager, maar met de oude lagerschalen en een hamer kun je de nieuwe erin tikken.
De onderdste oude lagerschaal op de steering stem, kun je met een kleine slijptol of multitool inslijpen totdat je er een dikke beitel in kunt zetten. Paar x tikken en de lagerschaal springt dan open en je pakt hem er zo af.
Maar jij zal wel een lagertrekkerset hebben ga ik vanuit ;)
Onderste conische lager moet je er ook op persen...of tikken op de binnenste ring.
Lekker alles goed invetten, net als thuis :9 en dan gas erop.

Het afstellen van balhoofdlagers vind ik erg kudt.
Ben er nog steeds niet tevreden over. Hier heb ik overigens AllBalls gestoken. f
Het verschil tussen iets te los en iets te strak ligt te dicht bij elkaar heb ik het idee.
Maar ik heb ook al gelezen dat het rijden met conische lagers anders aanvoelt dan met de kogeltjes.
En als dat klopt..gaat mijn voorkeur uit naar de kogellagers[zoals ik het nu vind sturen ]
 
Laatst bewerkt:
@Bas:
Bedankt voor de tips!!

Heb wat info opgezocht. Deze klus nog niet eerder gedaan.
Wel eerder lagers vervangen.. maar niet zozeer van een balhoofd.
Maar nee hoor.. Geen fancy gereedschap! Gewoon firma steun en beun!
Hamer beitel en een motorzaag voor als het echt tegenzit.
Ik bedoel.. daar is dat ding toch voor? Anders hadden ze het geen motorzaag genoemd...
 
Maargoed, toch een man of 5 tot nu toe voor een Firestorm-app? Ik doe ook wel mee hoor :) Maak jij m aan als initiatiefnemer, Bas? Misschien handig als iedereen die er in wilt dan zijn 06 naar jou PB't?
 
Laatst bewerkt:
Prima heur.
Doe maar een pb naar mij en dan maken we er iets leuks van :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan