the first rebirth

Ga je wel tapeinden met moeren gebruiken ipv bouten om de uitlaat op de kop te bevestigen?
Als je die bouten er drie x uitgedraaid hebt,houd je geen draad meer over.
Mooi project trouwens!
 
kijk dat stelt me stiekum weer gerust ,heb er eigenlijk ook niet echt aan getwijfeld.
zeker niet omdat ik in jouw topics wel vaker creatieve ontwerpen gezien had .

van de week gaat het spul er weer van onder en ga alles goed fixeren voordat ik het aflas .
moet wel weer passen straks .

Als ik een systeem maak dan las ik ook direct alles af en dan bouw ik verder,op deze manier kun je de vervorming bij het aflassen weer compenseren.Rvs trekt als de klere bij het aflassen :( .
 
beetje kort door de bocht.

als ik bv op een site van pajic kijk wat die behaalt aan systemen die vloeiender verlopen dan een originele, dan spreekt voorzich dat zo hoekig gewoon vermogen kost.

http://www.pajic-racing.nl/documenten/Mile-Motoplus.pdf
[afbeelding]

Kort door de bocht......toepasselijk. ;)
Tuurlijk hoe vloeiender hoe beter maar dit 400(600?)blokkie heeft geen enkele problemen om zijn gassen kwijt te kunnen.De systeempjes die Mile Pajic bouwd zijn puur om de paar extra Pk's er nog uit te peuteren bij de andere 180/190 Pk's.
Merk je op de weg geen zak van,puur voor de racerij. :+
 
Laatst bewerkt:
@ ivan ;als ik het voor de vermogens winst zou doen zou ik er beter cilinders van een 600 erop kunnen zetten .of een compleet blok van een 600 schijnt zo te passen


@ texoot : nieuwe tapeinden heb ik al binnen ,boutjes zijn alleen voor het pasmaken had even niks anders.

@ jerryt: wat betreft het kromtrekken van rvs weet ik wel het 1 en ander doe al 12 jaar rvs machinebouw (voedingsmiddellen industrie e.d).
ga de 4 buizen afzonderlijk van elkaar aflassen met backinggas .
gedachten hierachter is dat ik ze dan makkelijker kan polijsten straks en daarna aan de binnenkant van de demper aflas.

wat jij doet met het aflassen gaat ook prima natuurlijk maar ik wou eerst de puzzel in elkaar hebben ,voor het zicht en om te zien of ik nergens mee in de knoei kwam .
meestal las ik leidingwerk in 1 keer in dezelfde richting rondom af ,begin bij de grootste kier(hier nauwelijks aanwezig)trekken hou je niet tegen maar dit gaat wel gelijkmatig .
gaat goedkomen .

bedankt voor het meedenken en de reacties .

groeten andre
 
Laatst bewerkt:
Gaat zeker goed komen dan,er is hier een pro aan het werk.
Gr.Gerard
 
krijg je zo iets te horen van de master :$ .

morgen kijken of ik kan snipperren en de uitlaat af kan lassen

heb net nog even een kartonnetje geplakt ,moet zo iets worden .
maar zit nog steeds met de vraag hoe ik de accu netjes weg kan werken .
kan hem onder het zadel doen maar wil hier de ruimte voor de looks zo groot mogelijk houden.
ben van het weekend naar motoport geweest en gevraagd naar een kleinere accu .monteur gesproken en die rade me af om dit te doen ivm minder capaciteit .
ook gevraagd naar de mogelijkheden met een gel accu maar zelfde antwoord eigenlijk .
klopt dit en suggesties aub
full
 
Moet je ook niet wezen bij die theoriemannetjes. O-)
Gewoon een platte gellaccu zoeken en die mooi onder het kontje wegwerken. :Y
Even googlen of vragen bij de techniek rubriek,zijn vast wel mensen die weten waar het spul te krijgen is.
Zijn ook accu's zo groot als een pakje sigaretten(Formula1 o.i.d.)(moet voor mezelf ook nog) 1 :W
met een 10 seconden piekspanning.(Puur voor het starten)Wel reteduur(E200. tot E300.-
:W
 
Laatst bewerkt:
krijg je zo iets te horen van de master :$ .

morgen kijken of ik kan snipperren en de uitlaat af kan lassen

heb net nog even een kartonnetje geplakt ,moet zo iets worden .
maar zit nog steeds met de vraag hoe ik de accu netjes weg kan werken .
kan hem onder het zadel doen maar wil hier de ruimte voor de looks zo groot mogelijk houden.
ben van het weekend naar motoport geweest en gevraagd naar een kleinere accu .monteur gesproken en die rade me af om dit te doen ivm minder capaciteit .
ook gevraagd naar de mogelijkheden met een gel accu maar zelfde antwoord eigenlijk .
klopt dit en suggesties aub[afbeelding]
Voordeel van een gelaccu is dat je hem ook plat kan plaatsen.
Ook kun je er 2 van 6 volt in serie zetten. (bijv 1tje links en 1tje rechts plaatsen)

Greetz, Q
 
heren bedankt voor de info ,ben al iets wijzer geworden.

uitlaatbuizen zijn afgelast en gepolijst.
zoals je bij de linkse buis ziet heb ik de buizen geschoord met een as om het in lijn te houden.
plaatje aan de bovenzijde geprikt met een nippel erop om het gas erop te kunnen zetten.
heb het afgelast op 45 a 50 amp (1.5 mm dik mat.) zodat je er eigenlijk doorheen brand, maar door het gas aan de binnenzijde te laten stromen word het smeltbad ook hier beschermd en goed doorgelast
full
 
dank je ivan ;)

nu is het volgende punt het binnenwerk .
ik heb al het een en ander op het net gevonden en denk dat ik het beste voor een reflectiedemper kan gaan.
het is in elk geval niet de bedoeling om een hoop herrie te gaan maken,beetje mag wel natuurlijk
het voorste gedeellte is de resonatie kamer maar ik heb geen idee wat het nou doet als je deze kamer klein of groot maakt.

-heeft iemand hier ervaring mee (stefan waar blijft je filmpje O-) ben nog steeds nieuwsgierig naar het geluid)
--moet er nog wol in of iets dergelijks

mvg andre
full
 
heren bedankt voor de info ,ben al iets wijzer geworden.

uitlaatbuizen zijn afgelast en gepolijst.
zoals je bij de linkse buis ziet heb ik de buizen geschoord met een as om het in lijn te houden.
plaatje aan de bovenzijde geprikt met een nippel erop om het gas erop te kunnen zetten.
heb het afgelast op 45 a 50 amp (1.5 mm dik mat.) zodat je er eigenlijk doorheen brand, maar door het gas aan de binnenzijde te laten stromen word het smeltbad ook hier beschermd en goed doorgelast[afbeelding]
:}
 
Ziet er Super uit die bochten.(Zij ik al ,een Pro) *O*
Die demper gaat zo wel werken,zou nog wel halverwege een schot doen in het gedeelte waar de geperforeerde buizen zitten.Hebben de buizen meer steun(wil nog wel eens losscheuren door trillingen)en dempt net effe beter.
:W
 
dank je ivan ;)

nu is het volgende punt het binnenwerk .
ik heb al het een en ander op het net gevonden en denk dat ik het beste voor een reflectiedemper kan gaan.
het is in elk geval niet de bedoeling om een hoop herrie te gaan maken,beetje mag wel natuurlijk
het voorste gedeellte is de resonatie kamer maar ik heb geen idee wat het nou doet als je deze kamer klein of groot maakt.

-heeft iemand hier ervaring mee (stefan waar blijft je filmpje O-) ben nog steeds nieuwsgierig naar het geluid)
--moet er nog wol in of iets dergelijks

mvg andre[afbeelding]

jaja te erg voor woorden maar ik heb nog nix ,
wel heb ik een foto voor je van de binnenkant.
pijpen zien er erg lekker uit, mooi man
 
Laatst bewerkt:
dank je ivan ;)

nu is het volgende punt het binnenwerk .
ik heb al het een en ander op het net gevonden en denk dat ik het beste voor een reflectiedemper kan gaan.
het is in elk geval niet de bedoeling om een hoop herrie te gaan maken,beetje mag wel natuurlijk
het voorste gedeellte is de resonatie kamer maar ik heb geen idee wat het nou doet als je deze kamer klein of groot maakt.

-heeft iemand hier ervaring mee (stefan waar blijft je filmpje O-) ben nog steeds nieuwsgierig naar het geluid)
--moet er nog wol in of iets dergelijks

mvg andre[afbeelding]
Ik neem aan dat je ook al even bij Jerryt gekeken hebt.
Dan zou het zoiets worden:
full

full

Greetz, Q
 
Komt hij weer aan met zijn perfecte soeps. ;)
Zo zitten de geperforeerde pijpjes bij mij ja. :Y
 
hey Q ,heb het eigenlijk uit master z zijn topic waar ook enkele soeps van jou stonden en ben meer uit gegaan van dit

@ master z :er zit bij jou nog fijn mazig doek of iets dergelijks rond ;wat is het en is het noodzakelijk
full
 
hey Q ,heb het eigenlijk uit master z zijn topic waar ook enkele soeps van jou stonden en ben meer uit gegaan van dit

@ master z :er zit bij jou nog fijn mazig doek of iets dergelijks rond ;wat is het en is het noodzakelijk
[afbeelding]
Nadeel v/d dit ontwerp is dat je er geen dempermateriaal in kan doen (zit nl in dezelfde kamers waar de hete uitlaatgassen langs gieren)

Master z heeft waarschijnlijk buizen van een branderketel gebruikt?

Greetz, Q

Onder een Jerryt ziet ie er zo uit:
full
 
Laatst bewerkt:
ten eerste weer een mooie soep en nog de weste bensen voor iedereen hier

wat je zegt klopt precies Q hoop dat het op deze manier mee gaat vallen met de herrie.
kwestie van proberen ,dat is de enige manier om er achter te komen .
leren we weer wat van .
ik had al eens een absorbtie demper gemaakt, gevuld met glaswol en op de CB gezet maar iets te gek voor mij

het klonk wel lekker moet ik zeggen het leek net een gp fiets maar zoals je ziet bijna open pijp.

ga deze in elk geval niet meer gebruiken (iemand intresse ? even pm)
l=325 , d=88, aansluiting =46 uitwendig, materiaal=rvs
full
 
heb vanmiddag 1 gp pijpje gemaakt moet er nog een maken voor de andere kant .
voor de grap gewogen en weegt 260 gr .

zal vanavond ff piccie schieten ben zelf ook benieuwd hoe t staat.
pijpen zitten definitief vast aan de demper. binnenwerk heb ik nog wat laswerk aan maar gaat er pas in als ik klaar ben met het slijpwerk aan de achterkant
full
 
slijp de demper langs de lijn van de liniaal weg .
positie van het pijpje zie ik nog wel ,even een paar standjes proberen (brengt me misschien op ideeen)

groeten
full
 
ik zou de buitenste lijn van het kontje pakken ! lijkt mij het mooist

die uitlaat word super zie ik :9~ :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan