the first rebirth

fighterfeytel

MF veteraan
21 okt 2008
1.002
9
yerseke
hey fighterbouwers, liefhebbers ,en knutselaars

ik ben andre ik volg dit forum al een tijdje en heb al het een en ander gelezen en er van opgestoken .

dit seizoen moet mijn fietsje er ook aan geloven .DE FLEX ERIN volgens MF termen.
dit is wat ik in gedachten heb om te doen voordat het weer tijd is om te gaan rijden .
-andere kont waar ik al aan begonnen ben uit 1 mm plaatstaal.
-technisch in orde maken ;lagers ,pakkingen vloeistoffen enz
-stuur
-koplamp
-radiator cover bijna klaar
-bestaande blok ophangpunten weghalen en daarvanuit vakwerkframe maken
-tank gaat de flex in
-achterbrug aanpasssen
- en uitlaat niet te vergeten

weet niet hoever ik kom ,aan de plannen ligt het niet
 
Heh jammer dat je nog geen foto,s toegevoegd heb!! :N

Dit is mijn cb 1 hier rijdt mijn vrouw op!!
Ben nu aan m,n Fireblade bezig!!

Ben benieuwd... heel veel succes :Y
full
 
ik ben ook weer verder gegaan aan de kont waarbij het de bedoeling is om de knikjes van het zetwerk eruit te halen .

ik had al het een en ander voorbereid om een engels wiel te maken maar ik had nog een schoenmakers leest in de schuur staan dus ben daar eerst mee bezig geweest.
kloppen tot je een ons weegt en een lamme arm was het resultaat maar de rondingen zijn nog niet naar mijn zin .

DUS verder met het engels wiel,wat nu bijna klaar is ,moet morgen alleen nog de onderste rol draaien en dan kan ik eens gaan proberen of het een beetje wil lukken
nog nooit mee gewerkt dus tips zijn welkom ,ook als je suggesties hebt over de vorm van de onderrol GRAAG(bovenste is vlak btw

groeten andre
full
 
Lekker bezig,je bent metaalbewerker las ik in je avatar,moet goedkomen dus.
Heb ook een engels wiel met verschillende radiussen onderrollen.Hoe boller het oppervlakte hoe kleinere radius je moet gebruiken maar heb meestal diegene met een vrij grote radius erop.Voldoet mij prima.
Succes! :W
 
ik ben ook weer verder gegaan aan de kont waarbij het de bedoeling is om de knikjes van het zetwerk eruit te halen .

ik had al het een en ander voorbereid om een engels wiel te maken maar ik had nog een schoenmakers leest in de schuur staan dus ben daar eerst mee bezig geweest.
kloppen tot je een ons weegt en een lamme arm was het resultaat maar de rondingen zijn nog niet naar mijn zin .

DUS verder met het engels wiel,wat nu bijna klaar is ,moet morgen alleen nog de onderste rol draaien en dan kan ik eens gaan proberen of het een beetje wil lukken
nog nooit mee gewerkt dus tips zijn welkom ,ook als je suggesties hebt over de vorm van de onderrol GRAAG(bovenste is vlak btw

groeten andre[afbeelding]

Ik heb toevallig verleden week een demonstratie gezien van plaatbewerking met een engels wiel. Die man zei dat de diameter van de vlakke bovenrol best rond de 190mm ligt. Ik was namelijk ook van plan zo iets te bouwen.
 
heb gisteren de onderste rol gedraaid met een diameter van 95 een een redelijk grote radius en daarna nog even mee aan het spelen geweest.

de zetlijnen zijn er al een heel eind uit.
ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt ik dacht eigenlijk dat het rekken en strekken veel langer zou duren .
heb aan de spanzijde een draadeind m 16 gebruikt waar je genoeg kracht mee kan zetten.

nu is het moeilijkste denk ik nog om 2 symetrische helften te krijgen maar ga mijn best doen

groeten :W
full
 
gisteren even uit geleefd op het engelse wiel .
beetje proberen ,plaatje vergallen, opnieuw begonnen .

en vandaag het een en ander aan de motor geprikt om eens een idee te krijgen over de lijnen .
kan nog alle kanten op ,
full
 
het is de bedoeling om een strak ogende kont te maken,maar toch een aantal rondingen erin .
ik was eerst van plan om een wig te gaan maken van een buis segment voor het middelste gedeelte van de kont .
maar ik ga dit gedeelte strak houden en heb iets gezet van plaat,ga dit gedeelte later een andere kleur geven als de rest .

alles zit nog los dus scheef idd.

als jullie nog goede ideen ,suggesties of commentaar hebben ;nu kan het nog .

tot later
full
 
ik zou toch beginnen om die hele oude kont eraf te slijpen zodat het helemaal leeg is, en dan een mooie kontvorm bedenken, en dan uitwerken.

werkt ff overzichtelijker
gr stefan
 
Laatst bewerkt:
heb je gelijk in die HELE oude kont moet eraf ,heb al bussen gemaakt en strippen met draad in waar het nieuwe subframe opkomt.

maar wil eerst het bovenste gedeelte klaar hebben hier een vast gedeelte van maken en dann verder,hoop dat dat vandaag lukt .

zat ook te denken dat het misschien makkelijker is om alvast een zadel aan te schaffen ivm de lengte van de zit .
of kan ik hier een standaard maat gebruiken 25 a 30 cm of zo?

groeten andre
 
heb je gelijk in die HELE oude kont moet eraf ,heb al bussen gemaakt en strippen met draad in waar het nieuwe subframe opkomt.

maar wil eerst het bovenste gedeelte klaar hebben hier een vast gedeelte van maken en dann verder,hoop dat dat vandaag lukt .

zat ook te denken dat het misschien makkelijker is om alvast een zadel aan te schaffen ivm de lengte van de zit .
of kan ik hier een standaard maat gebruiken 25 a 30 cm of zo?

groeten andre

ik hou altijd 30 cm voor een zadel,
zadel kan je als laatste doen.

gr stefan
 
heren graag even jullie mening.
weet niet of het goed zichtbaar is maar heb 2 lijnen uitgezet.
denk zelf dat het meer de kant van de linkse opgaat maar als iemand een beter idee heeft of even met paint of photoshop mee kan brainstormen ,zou hier zeer gewaardeerd
worden


groeten andre
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan