The Red Bull Motogp Rookiescup

Nou inderdaad.....de rest zat al bijna in bocht 2 🙄

op Instagram geeft Zonta aan dat ze hem nog extra tegenhielden toen hij wilde starten...

Het is vandaag bij Zonta, maar zie het vaker gebeuren dat als je uit de pitlane moet starten ze je pas laten gaan als de rest in sector 2 is bewijs van spreken.
 
Complete Spaanse overheersing de 2e wedstrijd. Zonta en Collin kwamen voor de topposities er niet aan te pas. Had van Zonta meer verwacht eigenlijk.
Behalve de Colombiaanse Spanjaard Alonso rijden de anderen in de kopgroep dacht ik allemaal in het Moto 3 Junior WK. Toch een stapje hoger dan het ETC.
 
Met de Honda lijkt Zonta heel laat en hard te kunnen remmen , dit leek hij in de 2de race ook te proberen met de ktm maar zat daardoor vaak compleet verkeerd qua lijn.
in het ETC was het super, vind hem in de rbr op de ktm nog wat magertjes.
 
Dit weekend waren er wel wat redenen. Race 1 slaat zijn motor ineens af op de grid, dus start vanuit pit lane waar ze hem 10sec te lang vast houden.
Race 2 problemen met de remmen wat de monteurs van de RBR nog nooit gezien hadden.
Maar ben het wel met je eens dat Zonta op de Honda ETC makkelijker harder lijkt te gaan dan op de RBR KTM. Komend werkende nieuwe ronde, nieuwe kansen op Aragon met de KTM!
 
Met de Honda lijkt Zonta heel laat en hard te kunnen remmen , dit leek hij in de 2de race ook te proberen met de ktm maar zat daardoor vaak compleet verkeerd qua lijn.
in het ETC was het super, vind hem in de rbr op de ktm nog wat magertjes.
Red Bull KTM is ook een compleet andere motor dan de "standaard" Honda NSF 250. Buizen frame vs alu frame, motor karakter is ook anders. De Honda is meer een "allemans vriend" en met de KTM moet je "vechten". Hier gaat Zonta wel uitkomen, heb ik alle vertrouwen in. Ik hoop dat Zonta volgend jaar op een KTM meters kan maken in Junior WK in Spanje, dan gaat hij ook hoge ogen gooien in de Rookies cup (als hij dan geselecteerd wordt). Vergeet niet, vorig jaar was Zonta er ook al bij, terwijl de planning was van Jurgen om pas dit jaar in te stappen. Zonta is wel gegroeid dit jaar, hopen dat dit niet teveel gaat gebeuren.... Krijgen we het Bo verhaal weer dat hij te groot wordt...., is een Nederlands kwaaltje, die lengte...
 
Ik hoop ook voor Zonta volgend jaar Moto3 CEV op een KTM in combi met RBR.
Qua lengte ben ik daar niet zo bang voor Jurgen is zelf ook niet de langste en zijn moeder ook niet volgens mij.
Wat dit weekend wel veel beter was was de kwalificati, p5. Veruit beste van dit seizoen en volgens mij zelf ook van beide seizoenen.
 
Red Bull KTM is ook een compleet andere motor dan de "standaard" Honda NSF 250. Buizen frame vs alu frame, motor karakter is ook anders. De Honda is meer een "allemans vriend" en met de KTM moet je "vechten". Hier gaat Zonta wel uitkomen, heb ik alle vertrouwen in. Ik hoop dat Zonta volgend jaar op een KTM meters kan maken in Junior WK in Spanje, dan gaat hij ook hoge ogen gooien in de Rookies cup (als hij dan geselecteerd wordt). Vergeet niet, vorig jaar was Zonta er ook al bij, terwijl de planning was van Jurgen om pas dit jaar in te stappen. Zonta is wel gegroeid dit jaar, hopen dat dit niet teveel gaat gebeuren.... Krijgen we het Bo verhaal weer dat hij te groot wordt...., is een Nederlands kwaaltje, die lengte...
Klopt helemaal hoor, heb ook nog even weer gekeken in het verschil in ronde tijd tussen rbr, etc en motot3.. zit toch nog aardig wat verschil in !!
Volgend jaar elke race op een gelijkwaardige fiets is zeker wel een ding waar hij iets uit zou moeten halen idd, we gaan nog wel meer van hem zien !

Qua lengte ben ik daar niet zo bang voor Jurgen is zelf ook niet de langste en zijn moeder ook niet volgens mij.

Nou, dat is geen garantie ;) Ik ben zelf 2.03 meter en mijn ouders 1.85
en ja het zijn wel mijn ouders..
 
De Goorberghen hebben ongetwijfeld goede connecties in 'het wereldje' om een goede KTM of Honda voor Zonta te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan