The return of de CB 750 F2

Bams

Die hard MF'er
3 dec 2003
256
0
Zundert
jawel,

misschien kennen jullie me nog wel, die mafketel die zonder enige kennis maar met veel eigenwijsheid een f2 is gaan restaureren, frame enzo kaalgezet en opnieuw gelakt enzo, en tot op zekere hoogte ben ik best ver gekomen....maar toen kwam het, werkreis naar Noorwegen, eigen huis enzo...

tot op een dag ik de schuur inkwam en mijn F2 me met zijn koplamp omlaag hangend zielig aankeek, met zo'n blik van: "ik had vertrouwen in je dat ik weer echt een motor zou worden, maar zelfs jij laat me vallen"...nou, toen schoot ik even vol zeg..

Met dank aan een collega wordt hij op dit moment vertroeteld bij Menkel motoren in BoZ....(ga daar heen, in tegenstelling tot de verhalen die ikl ergens las echt niet duur en mensen met verstand en liefde voor oude CB's) dus binnenkort is er echt weer een brik bij!
 
daar zal je ze erg blij mee gemaakt hebben,zeggende maak er wat moois en goeds van ,i pay the bill :}
je zult vast elke keer een kopje koffie en gebak krijgen als je daar effe om de hoek kijkt :?
goed je hebt het te druk met van alles maar zelf zo'n F2 puzzel inmekaarzetten is een ontspannende bezigheid dat loop je nu helaas mis '(
 
nou....was al op 80% van de puzzel zeg maar, miste alleen wat puzzelstukjes
 
Zo..bij Menkel hebben ze de laatste puzzelstukjes op hun plaats gekregen!
man o man wat klinkten van die open filters toch lekker in combinatie met een mashall deeptone uitlaat!

nu de tank nog, dus zsm pics!
 
jawel: hierbij de beloofde foto's van mijn herboren CB...de tankzit was nog steeds niet gespoten, ben hem derhalve maar even gaan halen, wil tenslotte met het mooie zomerweer kunnen rijden :]

daarom nog in de oude kleuren, moet dieporanje worden met finishvlag er overheen, samen met wat ander stickermateriaal.

Wat er aan gedaan is: andere brug, tankzit, stuur, open luchtfilters met sproeiers. een revisie bij menkel motoren, frame gelakt, nieuwe schokbrekers en andere kilometerteller (fietsteller)

Wat er moet gebeuren: ander achterlicht, toerenteller nalopen ("jankt" heel erg hard, iemand enig idee?)
tankzit spuiten en bestickeren en veeeeeeeeeeel rijden.

full


Het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf!
 
Ben er inderdaad niet ontevreden over, zeker niet gezien het feit dat het allemaal redelijk binnen een normaal budget is gebleven. als de tank straks gespoten is komt er in ieder geval weer een nieuw project om aan te sleutelen. denk aan een tweetakt, kan ik mechanisch en electrisch zelf nog wat meer aan knutselen
 
Mooi je moet alleen nog de uitstekende framedelen bij het zitje afslijpen. Dat ziet er echt niet uit. Verder een goed begin tank/zit nog spuiten en dan is ie af.
 
nou..ik ga dus echt geen framdelen afslijpen van een klassieker..zeker niet gezien het feit dat ik de originele tank en zadel en andere bijbehorende delen ook wil kunnen gebruiken....zou er idd wel mooier, maar stukken minder functioneel op worden...wil niet echt met zo'n zadel naar frankrijk gaan rijden!
 
Maak het kontje strak en monteer een klein achterlichtje en de kenteken plaat aan de framebuizen, of zo ....
Mooi ding, echte seventies café racer.
 
kontje laat ik bewust zo, is misschien niet het mooist, maar wel echt 7ties, achterlicht wordt vervangen door twee kleine rondjes, in een zwart vlak
 
Kicke fietsen, heren! Ik moet eigenlijk ook weer eens langs bij Menkel. Kwam er een par jaar geleden vaak toen ik nog op mijn CB360 en 750f2 reed (ik zal nog eens feauteaus posten). Ben er nu al een tijd niet meer geweest '(
 
ah ok hij ziet er nu al iets minder blurrie uit op enkele punten. Waar komt die tank vandaan dan [welk merk]?

Maar de rest is wel gechopt of? ....de tellers zijn nu ineens weer verschoven, en ik mis het perspectief in je blok en uitlaatbochten?? :)
 
ah ok hij ziet er nu al iets minder blurrie uit op enkele punten. Waar komt die tank vandaan dan [welk merk]?

Maar de rest is wel gechopt of? ....de tellers zijn nu ineens weer verschoven, en ik mis het perspectief in je blok en uitlaatbochten?? :)

de laatste foto is zoals hij nu is :? , niks geshopt, had alleen zitje en tellers
ff ge'photoshop't bij die andere om te kijken hoe hij moet worden, that's all O-)
en die tank.. die heb ik goedkoop kunnen kopen met nog een hele niet rijdende
cb750 f2 eronder. het merk weet ik niet, staat er ook niet op denk ik, kan straks wel ff kijken, hij is wel heeeeel vet!! :]

jij ben zeker op zoek naar eentje voor je cr750? deze is van polyester, heb een half jaar geleden wel iemand gesproken die een zelfde tank maar dan van metaal met kont, hij vroeg er iets van 350/400 voor kan je z'n mail adres geven, misschien dat hij 'm nog heb..
 
niet direct voor de cr750 [da's een speciale tank] maar voor een ander project.
geef dat e-mail adres maar, je weet maar nooit.
Die p[olyester tank zoals jij hem hebt heb ik al een paar keer meer voorbij zien komen op het forum. Niemand weet blijkbaar waar die dingen vandaan komen... Zie zien er inderdaad wel vet uit, omdat ze zo lekker lang en groot zijn.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/misc/

hey bams, botte motor, maar zitten je voorvork er niet verkeerd in?
jouw remschijven zitten voor je poten? draait je wiel dan niet de verkeerde
kant op ivm het profiel? misschien domme vraag maar vroeg het me af :Z
 
Laatst bewerkt:
Mooi fietsie hoor! Hij schrééuwt wel om een rearsetje alleen. Denk dat als je zo ver voorover zit je je voeten wel wat verder naar achteren wil hebben dan standaard toch?

hey bams, botte motor, maar zitten je voorvork er niet verkeerd in?
jouw remschijven zitten voor je poten? draait je wiel dan niet de verkeerde
kant op ivm het profiel? misschien domme vraag maar vroeg het me af :Z

Die indruk heb ik ook ja... bij een F2 zitten de klauwen normaal aan de achterkant van de poten.

Aan de andere kant, ik ken ook verhalen van lieden die de poten van een 550f bewust omdraaiden zodat de klauw rechtsachter ipv linksvoor zat ivm gewichtsverdeling en torderen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan