Jou inhalen zal niet snel gebeuren en daar ben ik eigenlijk al een tijdje al niet meer mee bezig. Die "tijd" hebben we wel gehad. Gewoon puntje sprokkelen waar het kan.
Haha, maar je mag me gerust inhalen hoor
Vandaag na het werk niet uitgekeken naar zulk een afzethek, gietende regen van vertrek tot thuis. Dus ook nog niet aan de auto begonnen
Over de puntjes ... ik had gewoon niet mogen herbeginnen ... nu wil ik afronden op 1000
...
waarom duurt dat zo lang ...
Je bent lekker bezig met je xenon-topic
Ja, maar de xenons gaan eruit. De controller (relais) is verbrand alsook de fich waar die opzit. De relais is zo verbrand dat die in geschakelde stand blijft staan. Voor 5 a 8 euro heb ik een nieuwe relais EN bedrading en is het ook opgelost, maar ik ga er de LED's in steken die ik heb liggen. Voor het bedienen van de grootlicht klepjes in mijn projectors moet ik nog wel wat zien uit te vinden dan. Maar deze LED's zullen voorlopig zijn, heb mij
duo color LED's besteld, wit en geel, te switchen door aan en uit te zetten. Die zet ik dan bij het volgende onderhoud op 90.000km (nu 84.700km). Ben benieuwd voor het effect.
Rem vervangen is plug en play werk..
vorig jaar had ik al mijn remmen nog een revisie set gegeven, aangezien mijn schijven op waren en 1 klem 1 deel van de beweegbare delen muurvast zat. Daar was ik nog wel wat uurtjes mee zoet..
Dat is waar. Heb een rem klauw liggen die ik gekocht heb tweedehands via iemand uit het GSX F topic
Bij mij komt er binnenkort een nieuw kettingset erop. Zit nu met de huidige set op ruim 25000 km, maar deze is duidelijk aan vervanging toe. (nog even wachten totdat de lage temperaturen van de baan zijn, Pekel zo goed als weg gespoeld is. Dat is een beetje zonde op een nieuwe kettingset natuurlijk
)
Ik doe meestal rond de 30k a 35k met een set, rijdend winter door.
Maar gelijk heb je, effe wachten tot de wegen ontzout zijn
Dit weekend een
groot onderhoudcursus volgen bij erik van lent. Dat is een leuke, gezellige, leervolle dag
Ondanks ik automechanica gestudeerd heb en dus al over redelijk wat kennis beschik, zou ik gerust die cursus ook wel willen volgen, lijkt mij geweldig!
Dan kan ik daarna met mijn carbs aan de slag. Die abrupte stilstand van de winter midden op de snelweg, hoef ik niet nog een keer mee te maken.
Carburators ... daar kan ik nog altijd niet mee uit de voeten ... die cursus zou dus gewoon keihandig zijn!
Dus zal komende tijd ook wat aan de motor gaan sleutelen. Hopelijk met een paar weekendjes weer het nodige gedaan te hebben, Ik wil natuurlijk wel gewoon met de motor naar werk en dergelijke.
Is mijn bedoeling ook, maar indien nodig kan mijn vrouwtje haar dagen en tijden aanpassen zodat ik indien nodig toch met de auto kan. Op 100.000km ga ik zien wat ik met deze motor ga doen. Ik hoop er nog mee door te kunnen gaan, maar dan moet de teller gereset worden, en moet ik de balhoofdlagers vervangen, en misschien ook de koppeling ... ik hoop dat de huidige banden, tandwielen en ketting het nog uithouden tot de ton, dan kan alles ineens, maar dus zeker geen werkje van 1 dag. Wel zou dat ergens rond einde zomer er aan komen, dus het weer (temperatuur) zal voor het werk wel bevorderend zijn.
lekker bezig hoor.. je weet dat je met je auto niet de dingen kan doen die je moet je motor wel kan doen he
Tja ... het was idd wel stom van me ... eigenlijk had ik niet mogen omdraaien en in achteruit naar boven moeten proberen te rijden, dan zat er meer gewicht op de voorbanden. Het is geen 4x4, vond ik niet nodig toen ik hem kocht
Nou ja .. voor dit ene voorval heb ik al de extra kosten (verbruik, taksen, bandenslijt, ...) er ook niet voor over.
Wijze les wel geleerd, file, hoe erg ook, blijf op de verharde wegen. (Lichte) Off road kan, maar enkel bij droog weer!
(nou ja ... sneeuwkettingen hadden hier wel geholpen ... maar wie heeft dat nu nog in zijn auto liggen in België?)
Gisterenavond uiteraard wel de buitenkant meteen gaan afspuiten, de voorste vloermatten er ook uitgehaald en afgespoten. Daarna oude handdoeken op de vloer en de matten binnen in huis in de buurt van de kachel te drogen gelegd.
Btw: de man van Toering heeft de auto er niet uit getrokken, maar uitgereden. Ik had zelf ook al geprobeerd met de ESP uitgeschakeld en de bak in manueel te zetten, maar mij lukte het niet. Hij heeft de bak daarbij echter manueel in 2de gezet en met enkele speciale bewegingen was hij uit de modder! Nou ... ik dacht dat ik goed kon rijden ... ale ja, eigenlijk denk ik dat nog steeds
... maar het moge duidelijk zijn dat deze mensen er heel wat meer (en de nodige) ervaring in hebben