The Riding Game (deel 20)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Valt niet te bespreken helaas. Bij ons is het beleid zoveel mogelijk mensen te voorzien van 'bedrijfsvervoer', wat inhoudt dat ik een busje heb van de zaak maar er privé niks mee mag. (Ik betaal dan ook geen bijtelling).
 
Dat valt niet te bespreken, of wil je de leaseauto niet kwijt? Ik heb de leaseauto geweigerd en krijg de standaard 19ct per kilometer. Als ik de afschrijving even wegdenk dan kom ik daarmee prima uit.
Geen idee hoeveel cent per km wij krijgen indien we gewoon de forfaitaire woon werk vergoeding krijgen.
(Verschilt ook wel van te voet, fiets, auto/motor, ov).
Maar, de motor is in B 100% aftrekbaar, en dan werkelijk tot de laatste cent terug betaald indien je duidelijk kan bewijzen dat je die voor 100% voor woon werk gebruikt. Of 80% indien voor 80% woon werk enz ...
Maar ik geef te weinig uit aan mijn motor om boven mijn forfait uit te komen.
Nu kost mijn motor mij een pak minder per km dan mijn auto.
En binnen mijn werk is het wel zo dat ik bij extra oproepen ook nog eens 0,2479€/km krijg, heen en terug!
En zoveel kost mijn motor lang niet, die komt zelfs niet aan 19 cent.
Er zijn steeds meer en meer mensen in B die voor een (lichte) motor(scooter) kiezen, en niet alleen voor de drukte. Er zijn zelfs bedrijven die tegenwoordig ook een bedrijfsmotor aanbieden ipv een bedrijfswagen.
Nou, DAT zou ik nog wel willen.
Moest ik werkgever zijn, ik zou elektrische motoren als bedrijfsmotor aanbieden :t

Edit: in geval van een bedrijfsvoertuig, bijtelling hangt af van bedrijf tot bedrijf, en van de mate waarin je die prive mag gebruiken. Ik ken bijvoorbeeldmiemand die een Fors Transit heeft, niks bijtelling, en hij mag er zelfs mee op vakantie (wel maar drie zitplaatsen, en een volledig gesloten achterdeel).
En ik ken nig iemand, die wordt 285€ per maand ingehouden, een mag max 2.800km per maand prive rijden. Niet te weinig denk ik, en voor die 285€ rijdt ie welmeen Volvo XC90. Ik vind het een lelijke bak, maar voor dat bedrag 2800km per maand een full luxury dikke grote bak rijden (hybride nog wel), nou, lijkt me niet slecht 8-)
 
Valt niet te bespreken helaas. Bij ons is het beleid zoveel mogelijk mensen te voorzien van 'bedrijfsvervoer', wat inhoudt dat ik een busje heb van de zaak maar er privé niks mee mag. (Ik betaal dan ook geen bijtelling).
Geen idee wat voor werk jij doet maar als je een busje ter beschikking hebt dan zal je die ruimte waarschijnlijk nodig hebben en kun je sowieso niet op de motor? Een busje om enkel jezelf in te vervoeren lijkt me nogal overkill.

En zoveel kost mijn motor lang niet, die komt zelfs niet aan 19 cent.
Ik heb de kosten van m'n V-Strom een tijdje bijgehouden (toen ik nog 140km/dag woon-werk deed) en bleef prima onder die 19ct inderdaad. Maar dan hield ik geen rekening met het feit dat een motorfiets met een ton of meer op de teller toch echt wat minder waard is dan eentje die nog onder de 50K zit. Ik heb er 3650 voor betaald. Gezien ik er zo'n 50K mee gereden heb is het volle bedrag ruim 7 ct per kilometer. Als 'ie 1000 minder waard is dan eentje met 50K is dat nog steeds 2ct per kilometer. Niet dat ik me er druk over maak, maar toch. ;)
 
Geen idee wat voor werk jij doet maar als je een busje ter beschikking hebt dan zal je die ruimte waarschijnlijk nodig hebben en kun je sowieso niet op de motor? Een busje om enkel jezelf in te vervoeren lijkt me nogal overkill.


Valt erg mee hoor. Het is zo'n ford transit courier, kleinste busje dat ze maken (een fiesta met een bak er op zeg maar:+). 99% Van de tijd rijd ik leeg en de paar keren dat ik iets meeneem zou een ander het ook naar me toe kunnen brengen of zou ik vanaf de zaak een busje kunnen pakken.

Ik werk voor een industriële verhuurder als magazijnbeheerder overigens. De spullen die ik om mijn werk uit te voeren moet vervoeren in mijn bus zijn ook makkelijk op een motor mee te nemen. En zoals gezegd die enkele keer dat het groter is zou ik best even langs de zaak kunnen en daar een wagen ophalen.


Daarbuiten heb ik misschien binnenkort weer kansen om te lobbyen voor de motor gezien mijn functie ietwat verandert en het meerdere voordelen gaat hebben. (Geen werk op locatie meer, dus nooit meer spullen meenemen. Parkeerproblemen op de vestiging, enzovoorts.)
 
@ey-dzeej , hoe staat het eigenlijk met jou motor?

Gister einde van de middag een belletje gekregen dat ik hem weer kon ophalen. *O*
Dus vanochtend na de spits eerst maar de motor opgehaald :]

Spanningsregelaar was niet meer goed. Deze is netjes onder de garantie vervangen. Dynamo was volgens zijn metingen wel goed, iets van 70 AC.

De komende dagen maar even in de gaten houden en meten of de oplaadwaarde op de accu goed blijven.

Maar toen las ik de huidige opdacht -O-wat een teleurstelling.. naja we zien wel weer.
 
Maar toen las ik de huidige opdacht -O-wat een teleurstelling.. naja we zien wel weer.
Hoezo :?
Een erg moeilijke opdracht is dat toch niet? In België vind je redelijk veel aardappel- en/of groenten* automaten, en gezien het feit dat ze in NL zowat alles in automaten steken ... :P

* heb bewust gekozen voor groenten, want specifiek uijen leek me idd wel moeilijker ;)
 
In Denemarken stond er om de 2 kilometer wel zo'n aardappelstalletje :o
Ik wist er me ook een paar te herinneren in mijn woonplaats van vroeger. Maar toen ik daar vanmorgen langsreed bleken ze er niet meer te staan... '(
 
Hoezo :?
Een erg moeilijke opdracht is dat toch niet? In België vind je redelijk veel aardappel- en/of groenten* automaten, en gezien het feit dat ze in NL zowat alles in automaten steken ... :P

* heb bewust gekozen voor groenten, want specifiek uijen leek me idd wel moeilijker ;)

Met zoeken op google, kom ik telkens op dezelfde locaties uit ! Enkele hits in nederland en vele hits in belgië.
En de hits in nederland liggen te ver voor mij.. wellicht voor een andere dichterbij. Verder heb ik ze ook nog nooit met mijn eigen ogen gezien, dus ik zal moeten afwachten.

Enkel een keer een bloemen automaat gezien, maar die ligt ook niet echt in de buurt .
 
Met zoeken op google, kom ik telkens op dezelfde locaties uit ! Enkele hits in nederland en vele hits in belgië.
En de hits in nederland liggen te ver voor mij.. wellicht voor een andere dichterbij. Verder heb ik ze ook nog nooit met mijn eigen ogen gezien, dus ik zal moeten afwachten.

Enkel een keer een bloemen automaat gezien, maar die ligt ook niet echt in de buurt .
Is het tij dan gekeerd :?
15 a 20 jaar geleden kwamen in NL kweetniehoeveel automaten op met vanalles en nog wat, België hinkte toen serieus achterop. Er was 1 NL'er die een gat in de markt zag, en in B in Aarschot een geheel automatencomplex had geplaatst, daar ging het van frietjes/hamburger, allerhande dagelijkse voeding, en wat nog allemaal ...

Maar ja, nu leven we meer in het "online winkel" tijdperk.

En tja, wegens gebrek aan inspiratie ook maar gewoon Gnomedaans opdracht overgenomen :$
 
Automaten met aardappels of groenten ben ik ook nog nooit tegen gekomen. Ik weet er wel één met appels, in de buurt van Tiel (fruit '().
Maar van die "stalletjes" mochten ook, en die staan er nog wel hoor. Alleen natuurlijk weer niet via Maps te vinden, wat het nog een pittig opdrachtje maakt ja :P

Owja inmiddels kan ik inderdaad beamen dat het redelijk verslavend is inderdaad :')
 
Hoezo :?
Een erg moeilijke opdracht is dat toch niet? In België vind je redelijk veel aardappel- en/of groenten* automaten, en gezien het feit dat ze in NL zowat alles in automaten steken ... :P

* heb bewust gekozen voor groenten, want specifiek uijen leek me idd wel moeilijker ;)
Ik weet er 1 met pompoenen, maar voordat hij stuk ging was het nog alleen aardappelen en uien, en nu istie stukkig. Dus helaas! Of ik moet er met de auto even heen. Binnenkort heb ik vrij, dan ga ik hem (laten) nakijken.
 
68C72ACD-A7CA-4A63-9B9A-0A71414B3C4A.jpeg
 
Nog steeds geen eigen motor, zoekende naar mijn ideale eerste motor, en nu al wel mijn tweede punt *O*

Volgende opdracht:
Je motor voor een lama
(een van de cabaretiers mag ook, maar ik bedoel eigenlijk het beest)
Die zie ik hier in de omgeving om de één of andere reden best wel veel.
 
De eerste was ook al goed hoor ;)

Ene ... dit keer een eigen motor?

Coole BMW zeg ik 8-)
Dank je :), maar ik vind hem te loom, rechtop vol in de wind, duur en ook wel heel erg luidruchtig.

Ga vrijdag rijden met een Monster 821, volgens mij moet dat hem echt worden.
(hoewel iets van windbescherming toch ook misschien wel fijn is)
 
Dank je :), maar ik vind hem te loom, rechtop vol in de wind, duur en ook wel heel erg luidruchtig.

Ga vrijdag rijden met een Monster 821, volgens mij moet dat hem echt worden.
(hoewel iets van windbescherming toch ook misschien wel fijn is)
Ach, je bent de gebruiker van die BMW momenteel, dus is een puntje scoren idd wel fijn :t

Een lama als beest ken ik wel, maar de woorden lama en cabaretier snap ik wel niet zo?
 
full

full

Is een Alpaca een soort Lama?
Volgens sommige bronnen wel, volgens andere weer niet ...
Even kijken bij "verwantschappen", waar wordt gesproken over "Behalve de alpaca bestaan er nog drie soorten lama's" ...
Ook bij de Lama wordt onder "verwantschappen" verwezen naar de Alpaca als volgt; "Behalve de gedomesticeerde lama bestaan er nog drie soorten lama's, de vicuña (Vicugna vicugna), de alpaca .

... ik kijk thuis nog wel eens ...
 
Is een Alpaca een soort Lama?
Volgens sommige bronnen wel, volgens andere weer niet ...
Even kijken bij "verwantschappen", waar wordt gesproken over "Behalve de alpaca bestaan er nog drie soorten lama's" ...
Ook bij de Lama wordt onder "verwantschappen" verwezen naar de Alpaca als volgt; "Behalve de gedomesticeerde lama bestaan er nog drie soorten lama's, de vicuña (Vicugna vicugna), de alpaca .

... ik kijk thuis nog wel eens ...
Precies deze tekst had ik ook opgezocht. Er zit hier namelijk in de buurt van mijn werk een Alpacaboerderij.
Ik had deze site ook nog achter de hand om een Alpaca goed te laten keuren 8-)
Beestjes kunnen ook gewoon met elkaar gekruist worden enz. dus leek mij wel goed...

Maarja kennelijk niet op tijd heen kunnen rijden -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan