The Riding Game (deel 20)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vet! Nou, in dat geval. Doe maar een foto van:
Je motor bij een tank
(Zo'n voertuig op rupsbanden bedoel ik)
 
Briljant, ik check serieus nu pas het petfles topic en zie daar zo'n ding staan! Zweer je dat dit niet mijn inspiratie is geweest. _O-
Er staat er ook een in de buurt van waar ik bovenstaande foto's heb gemaakt, daar moest ik aan denken (die was onderdeel van de Noord-Hollandse landmarkrally afgelopen jaar).

Overigens geinig: ik reed aan de andere kant langs De Wit automotive, ben ernaartoe gereden. Foto voor de deur gemaakt, gepost, telefoon weer in m'n zak, handschoenen weer aan, motor gestart en... toen zag ik de buurman: klik. :P
 
Laatst bewerkt:
Overigens geinig: ik reed aan de andere kant langs De Wit automotive, ben ernaartoe gereden. Foto voor de deur gemaakt, gepost, telefoon weer in m'n zak, handschoenen weer aan, motor gestart en... toen zag ik de buurman: klik. :P
_O-_O-
Al is de wit toch duidelijk wit :Y
Maar ik snap het wel, ik zou ook een tweede foto gemaakt hebben :t
 
full

Zelfde type tank als die dat gisteren in het petflesspel aan bod kwam ;)
 
Ik wist uit mijn hoofd 3 tanks staan, 1tje kort bij Givet (F) langs de Maas, kort voor de grens met Frankrijk, 1tje in Stoumont, aan het museum "December 1944", en dan de voorgaande in Klein Willebroek, aan de verdwenen tolbrug.

Ik heb gekozen voor die laatste, niet omdat die het dichtste bij van de 3 is, maar omdat ik aan die streek veel jeugd/familie herinneringen heb.

Ik had nog wat gegoogeld, maar geen dichterbij gevonden.

Je motor bij een oorlogsmonument, anders dan een voertuig, aangaande WO II
Indien nodig graag een inzoomertje voor de datum, of linkje.



En wat een kl*teweer seg!
 
Zie Petfles topique ;)
Dan moet er mij iets over het hoofd gegaan zijn :P

Nota: de foto bij de tank is in Klein Willebroek, en dat is nog ver binnen België he ;)

Al had ik gisteren het wilde plan om naar de dienst planning te bellen, en een snipperdag te nemen, naar de T212125 tank, door naar de fles, en dan een gigantische slinger geven. Ik zou de fles nog gehad hebben, zo rond 7u bij de fles. Dan verstoppen, en dan naar huis.
Maar ik heb dat plan toch maar gelaten voor wat is ... en achteraf gezien, heb ik daar géén spijt van. Ik was gene mens meer toen ik op mijn werk aankwam _O-
Was ik wel gegaan, hadden we het over iets meer dan 900km, nee, dat is niks voor met dit weer!
 
Je motor bij een bordje "MILITAIR DOMEIN"
Dat kan eentje zijn in de vorm van een algemeen rond verbodsbord, voorbeeldje,
Maar evengoed kan het een onderbordje zijn, voorbeeldje,
Of gewoon een compleet ander bord, voorbeeldje.
Dat laatste is nu wel duits, vind geen ander voorbeeldje. Je ziet dat dikwijls genoeg, gewoon op een paaltje, of op nen draad, een vierkant of rechthoekig bord, in eender welke kleur, waarop wel ergens "MILITAIR DOMEIN" staat. Uiteraard mag dat ook een andere taal zijn, zoals dus in dat laatste voorbeeld, of ook in het Nederlands mag het bijvoorbeeld ook "MILITAIR GEBIED" zijn. Want dat is duidelijk hetzelfde natuurlijk.
Maar een bordje "Militaire begraafplaats" is dan weer niet goed ... tenzij er elders op dat bord ook "militair domein/gebied" of zo staat natuurlijk.
 
Verrek! Ik dacht dat je echt naar Ede gereden was. Niet goed gekeken. :P
Moest het je interesseren (of iemand anders), de tank op mijn foto is hier.
(camera staat wéér op de grond gericht ... hoe komt dat toch? :( , dus zelf omhoog draaien ;) )
Mijn familie van vaders kant is afkomstig van Willebroek, de tank staat echter in Klein Willebroek, een kleine gezellige en mooie, maar best drukke plaats, scheepvaart met bijhorende industrie, jachthaven.
We gingen er als kind dikwijls naartoe, toen was het er een stuk rustiger, er was al industrie, maar minder. Regelmatig daar gaan zwemmen was geen uitzondering. Moet je nu niet meer proberen, en niet omdat het vuil is, want het is zelfs minder vuil dan toen. Het is er veel drukker, en de vaartpolitie zal je er zo uithalen.
De tank staat aan het overgebleven hoofd van de oude tolbrug over de Rupel.
Dat kopstuk met die stalen doorgang is geklasseerd.
De brug is gebouwd in 1850, dus toen er nog geen auto's bestonden, was belangrijk bij de bevrijding van Antwerpen, maar gesloopt in 1946.

Ohw, en voor wie eerder interesse heeft in festivals dan in geschiedenis, als je hier de Rupel oversteekt (iets links van de verdwenen tolbrug is er een veerpont, maar niet voor auto's), ben je zo in Tomorrowland :t
Niet mijn ding, maar wel het vermellden waard ;)

Ja, nu blijkt niet alleen het petflesspel mijn interesse in geschiedenis aan te wakkeren, TRG begint dat nu ook al te doen :+
 
Militair terrein bij een vliegveld, dat had ik daar niet zo snel gezocht. Ik kwam het meer bij toeval tegen. (ook al ben ik hier meerdere malen langsgereden voor andere opdrachten_O-)

En ik moet toch iets beter mijn telefoon gaan opbergen/beschermen tegen de kou.. van 100% van huis, naar 2% op werk.. Dat gaat hard. Volgens mij kan ie niet zo goed tegen de kou.8)7

Je motor bij een politiebureau
 
En ik moet toch iets beter mijn telefoon gaan opbergen/beschermen tegen de kou.. van 100% van huis, naar 2% op werk.. Dat gaat hard. Volgens mij kan ie niet zo goed tegen de kou 8)7
Ik ken dat probleem.
Maar is jou phone ook al een beetje op leeftijd? (Ouder dan 1 jaar bedoel ik dan).
Dan komt dat (voorgeprogrammeerd) probleem sneller voor.

Bij mij ook. Bij koud weer daalt de batterij snel. Eens de 40% bereikt valt die meteen naar 3 a 5 %. Sluit je de lader aan, zie je meteen weer 40 a 44 % :?

Mijn mobieltje is bijna 2 jaar.

Anyway, nieuwe opdracht:
Je motor pal bij een politievoertuig dat niet bij een politiebureau staat
En dat kan dus zelfs een trapfiets zijn, als het maar duidelijk een dienstfiets is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan