The Riding Game [Deel 23]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een setje van Quechua van de Decathlon, icm stoffen motocross handschoenen van Held, de Backflip. Dit werkt tot temperaturen van ongeveer 5 graden, tot ongeveer anderhalf uur. Als ik langer of bij lagere temperatuur ga rijden doe ik mid season ipv zomerhandschoenen aan.

IMG_20201205_224624.jpg
 
Warm aankleden
Gelukt, al m'n thermo spul aangedaan en prima gereden, van een uur of 12 tot nu. Heb overigens een nieuw setje mid season gloves gekocht @MotoRobin, zijn heerlijk icm binnenhandschoenen. Five RS WP, een urban glove die winddicht is en een waterdicht membraan bevat. Na aanschaf 3u lang bij 3 tot 5 graden gereden en m'n vingers waren niet kouder dan de rest van m'n lijf. Koppeling en rem blijft goed te bedienen.

IMG_20201206_173806.jpg


Back to the riding game!
 
Laatst bewerkt:
Gelukt, al m'n thermo spul aangedaan en prima gereden, van een uur of 12 tot nu. Heb overigens een nieuw setje mid season gloves gekocht @MotoRobin, zijn heerlijk icm binnenhandschoenen. Five RS WP, een urban glove die winddicht is en een waterdicht membraan bevat. Na aanschaf 3u lang bij 3 tot 5 graden gereden en m'n vingers waren niet kouder dan de rest van m'n lijf. Koppeling en rem blijft goed te bedienen.

Bekijk bijlage 1571570

Back to the riding game!

Zelf heb ik de Five Boxer WP, ook een midseason handschoen dus zullen vergelijkbaar zijn met die van jou. Heb dezelfde onderhandschoenen niet kunnen vinden op de website, maar denk dat ik binnenkort eens langs ga bij de Decathlon om het een en ander te proberen. Misschien vind ik onderweg ook nog wel een gebouw met ronde ramen :P
 
Ik vond nog een mooie oude archieffoto, toen was ik al met de charme van natriumlicht bezig

We schrijven 2005

Bekijk bijlage 1569593
Carbid lampen? Dat zijn toch die lampen die eerst rood zien wanneer ze ontstoken worden, en eens op temperatuur, dat oranje achtige geel?

Niks is aangenamer idd, en dan liefst in combinatie met "gewone" koplampen van auto's!

België stond er vroeger vol mee! Maar stap voor stap maken die plaats voor LED lampen '(

Mooie foto Rob.
En veul mooier dan de lelijke LED verlichting waar ze nu voor vervangen gaan worden op de N3 -O-
Ik heb er op zich niets op tegen dat alle verlichting LED's worden. Maar het hoeft zich niet te vertalen in verlichting die zo sterk is dat je er een heel complex voetbalvelden mee verlicht.
In de nacht rijden is beter met de carbid lampen, het is donker, je moet kunnen zien, maar het mag géén daglicht worden, en zeker geen te sterk licht.

Ook op voertuigen heb ik op zich niets tegen full LED koplampen, maar de constructeurs zouden dit moeten doen in een zelfde lichtsterkte als halogeenlampen. Ik merk zelfs dat veel aftermarket LED koplampen veel minder verblindend zijn dan af fabriek. Koploper is toch wel Volvo, geen enkel ander merk heeft zulke sterke koplampen, en hinderen dat die doen. Het zou de auto zelf ook beter uitkomen als die LED koplampen een gelijkmatige sterkte en kleur hebben als halogeenlampen, nóg minder verbruik, en niet verblindend.
Maar ja, de constructeurs willen allemaal beter zijn dan de andere.
De vraag is, wanneer gaat men bij de homologatieprocedures gaan beseffen dat dit niet meer kan?
Mijn after market LED koplampen zijn niet te fel, zijn goed afgesteld, maar bovenal het zijn, er gele. Nog geen seconde spijt van gehad, van dat laatste :t
 
Zo, eventjes een paar fleece handschoenen gehaald bij de Decathlon voor een hele €2. Jammer genoeg was daar nergens een draaideur te bekennen, maar gelukkig weet ik nog een Rabobank te vinden die er een heeft. Hierbij mijn motor + draaideur:

16073563664173983207131338139251.jpg


Indien goed:
Je motor bij een watertoren
Daarmee bedoel ik een gebouw met bovenin een waterreservoir om water (met voldoende druk) aan een bepaald gebied te geven. Deze hoeft niet meer in gebruik te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zo, eventjes een paar fleece handschoenen gehaald bij de Decathlon voor een hele €2. Jammer genoeg was daar nergens een draaideur te bekennen, maar gelukkig weet ik nog een Rabobank te vinden die er een heeft. Hierbij mijn motor + draaideur:

Bekijk bijlage 1571803

Indien goed:
Je motor bij een watertoren
Daarmee bedoel ik een gebouw met bovenin een waterreservoir om water aan een bepaald gebied te geven. Deze hoeft niet meer in gebruij te zijn.
:t
 
RWS geeft aan dat het asfalt (waar ik overheen moet) -1,1 is. dan maar met de auto.... dus geen watertoren van mij..
 
-O- Wilde net naar het dichtst bijzijnde verkeerslicht rijden. Ach ja, misschien de volgende opdracht dan maar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan