The royal Ascot

MV dempertjes op den kop getikt. Worden opgestuurd. Pijp en lasbochten ook besteld. Zal zaterdag worden voor ik daar mee verder kan.

Ook een lucas koplamp en een digitale km teller besteld, daar heb ik nog een leuk ideetje mee.

Nu kan ik nog even verder met die achterbrug.
full
 
Wat is TIG lassen toch leuk!
Jammer dat ik het niet zo vaak doe.
full
 
Weet je eenmaal hoe je het wilt maken, dan gaat het snel.
full
 
Ik denk dat ik de afstanden goed berekend heb, maar, mocht ik het mis hebben, dan kan ik nu eenvoudig de maat aanpassen door een ander kokertje te maken. Ik wilde het toch demontabel houden ivm. de cardantunnel.
full
 
Laatst bewerkt:
Let niet op de roest, die is oppervlakkig. Ik moest hier een stukkie schoonpoetsen voor het lassen en het zit niet diep. Gaat er bij het stralen wel vanaf :)
 
Nu het bovenste punt. Eerst maar een hoeklijn 50x50x5 gepakt, veel te zwaar maar daar kunnen we nog wel wat aan doen. Frame schoonslijpen was een klus, dubbele platgeslagen pijpen die dik gelast zaten... ach , niets dat een paar slijpschijfjes niet aankonden. Je ziet zo mooi hoe smal het fietsje is.
full
 
@daniel, ik heb jouw topic nog niet gezien, moet nu weg maar ik ga zeker kijken. elektra, ja, moet ooknnog. accu waarschijnlijk onder de achterbrug, waar vroeger de demper zat.
 
Ook hier maar weer wat extra gaatjes om de rijhoogte nog te kunnen wijzigen.
Toch kan dat niet zomaar, want de cardankoppeling heeft maar een beperkte uitslag. Zit ik er naast, dan is het volgende gaatje in deze beugel misschien weer te ver weg. Hou het maar op gewichtsbesparing dus al die gaten.

Uitlaatje en pijp zijn binnen, daar morgen weer even mee puzzelen.
full
 
Vandaag en beetje lopen passen en meten, uitlaat erbij, tank en zitje erop. Vorm van het nieuwe achterframe bepaald en begonnen met pasmaken van de nieuwe buizen. Aansnijden van een buis onder een hoek op een andere doe ik op de freesbank, zo:
full
 
Gisteravond tot laat bezig geweest met die bovenste 2 pijpjes. Die waren recht, en zijn nu elk 3x gebogen onder de tank, alleen om ze visueel weg te laten vallen. pff. bedankt Patrick voor de bijstand. Wel echt de moeite waard, maar dat zie je pas als het zitje er ook op zit.
full
 
Hoi, Patrick hier... ik ben van de plaatjes :W

Zo troffen we hem gisteren aan
full


If it's good enough for milk... it's good enough for exhaust gas
full


Meten
full


Ontwerpen
full


Draaien
full


Halffabrikaat
full


Som der delen
full


Random photo
full
 
Laatst bewerkt:
Dankje susuha,
Die fraaie plaatjes zijn van mn maatje patrick. Ikzelf misbruik daarvoor mn telefoon, hij gebruikt een heuze lichtbeeldcamera :) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan