The royal Ascot

kkoen

Die hard MF'er
8 dec 2014
523
3
Hier is het topic over The royal Ascot.
Deze fiets is af, het hele bouwproces is hier te zien.
Zo is hij geworden:
full


Meer foto's staan op de laatste pagina.
Nu zijn we alweer begonnen aan de XV1000-RR
 
Laatst bewerkt:
Hier volgt het hele project vanaf het begin.

Kortere GS1000 vork, ktm zadel past er mooi bij!
full
 
Laatst bewerkt:
Dan met staalplaat in de weer.
Ja, ik heb ook de schitterende dingen gezien die roughneckk maakt en anderen ook, maar aluminium is voor mij nog een stapje te ver.
Zo kan ik gebruik maken van de originele tank met kraan etc, en toch de vorm naar mn hand zetten.
full
 
En nu de achterveer, chromen fietspompen zijn gratis af te halen, WP unit uit een KTM DUke gaat erin.
full
 
Mooie foto van Patrick. Het gehele achterframe gaat er nog af, om een wat subtielere constructie terug te bouwen.
full
 
Leuk project! :+
Denk wel dat je de achterbrug met demperopstelling moet herzien.Gaat zo niet werken ben ik bang.
 
@ texoot, bedankt voor je inbreng.
Kun je ook aangeven waarom het niet zou werken?
 
Ik denk dat hij het volgende bedoelt:

Als de achterbrug nu omhoog gedrukt wordt door een bobbel in de weg bijv., scharniert de veer, ipv dat de veer echt ingedrukt wordt.

De veer zou in onbelaste toestand eigenlijk horizontaler moeten liggen.



Toch? Of begrijp ik het nu verkeerd?
 
Is niet idiaal nee maar gaat wel veren hoor.

De schokker wat horizontaler was mooier geweest. :Y
 
Laatst bewerkt:
ja, het voorste punt gaat inderdaad nog iets naar beneden, hangt hier aan een schroevendraaier voor het idee.
 
De positie van de onderste schokker bracket kan zo te zien ook nog mee gespeeld worden. Neem aan dat die straks ook nog star aan je achterbrug verbonden wordt?
 
Ik kan het niet goed uitleggen,maar als je twee cirkels trekt en de achterbrug theoretisch heel ver laat inveren,zul je zien dat de demper niet meer evenredig ingedrukt wordt.
Als je de invering van het achterwiel in een grafiek zou uitzetten tegen de indrukking van de demper,moet dat progeressief gaan.
Heb zelf al een paar keer zoiets gemaakt,en ben erachter gekomen dat de stand van de schokker van grote invloed is.
Bij mijn laatste project heb ik de demper ook laten aanpassen bij HK.
 
meteen veel discussie al! leuk. de knik in de gele lijnen zie ik wel zitten. alleen staan ze te hoog. ik heb de afstand tussen het achterste oog van de veer en het draaipunt van de achterbrug bepaald met de hefboom regel. zo krijg ik precies de juiste veerweg. zal vanavond een betere foto maken. Cheers,
 
Je bekijkt het maar , je kakt er maar wat van.. :+
(veer op onderste punt 3 cm hoger dan nu , is ook al goed )
 
Ik ga door!
Dat met die veer komt wel goed. Op deze foto's heb ik een van de oude veren geplaatst, om de nieuwe te beschermen. Niets ligt nog vast daarin, maar het komt samen met de keuze van de uitlaten en de positie van de accu. Dus, toch maar het hele achterframe afgezaagd, en met pvc pijpen de uitlaat vorm gegeven. Die is ook nog niet definitief, dit is een van de opties.
Middenbok weg, accu daar onder de achterbrug.

Echt gelachen gisteravond, maar echt bouwen wou ff niet lukken.

Toch verder gekomen in het creatieve proces. *D
full
 
Je weet dat de uitlaatgassen niet weg kunnen als je de doppen op die flessen laat zitten ? _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan