The Wrong Way Up

Ik ben helemaal niet zo'n voetbalgek maar ik moet toegeven dat die voetbalwedstrijd van gisterenavond een genot was om naar te kijken. Als "onze" jongens nu maar niet naast hun voetbalschoenen gaan lopen
~[/center]
Ik kreeg uit de nieuwsberichten een heel andere indruk met een 2-1 verlies. :+
Gelukkig is dit topic vele malen boeiender: er is weer een aflevering! *O*
 
Leuk hoor! Herkenbare foto's :P . Zo te zien hadden jullie niet al te best weer op de boot, zonde want het uitzicht kan echt wel prachtig mooi zijn daar!
 
Herken je de plek Ryan? Aan de overkant van de kamping in Alta. Moetsten wij noodgedwongen een nacht extra blijven staan doordat ik een stuk metaal in mijn achterband had gekregen.
full
 
Herken je de plek Ryan? Aan de overkant van de kamping in Alta. Moetsten wij noodgedwongen een nacht extra blijven staan doordat ik een stuk metaal in mijn achterband had gekregen.[afbeelding]
Hé Willem! Dat is toevallig!!

"Herkennen" doe ik het niet meteen. Maar gelukkig hebben we de beelden nog :)

WZyrzq.jpg


Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we het interieur zien van één van de tipi's aan de rechterkant *D Dat ziet er best leuk uit en met de dealer om de hoek één van de betere plekken om pech te krijgen met de KTM ;) :+


Oja, had je al meegekregen dat je geliefde Africa Twin inmiddels een nieuwe eigenaar heeft gevonden? Ergens in Zwolle rijd nu een ex-RD04 rijder met een grote glimlach rond *D
 
----- Dag 16, zondag 15 juni: "The arctic circle..." -----


De dag begint jammer genoeg een beetje miezerig hier net boven de poolcirkel maar gelukkig wel met een prima verzorgt ontbijtje in Glomfjord Hotell.

sfLHyn.jpg


Als je alles zo voor het grijpen hebt hoeft het ook niet lang te duren en niet veel later zijn we klaar om uit te checken. We moeten alleen nog wel even betalen. De vrouw achter de kassa gaat er van uit dat we nog moeten betalen voor het diner van gisterenavond en slaat iets van 400 NOK aan op het pinapparaatje. 400 of 1400, het is maar een eentje verschil en het valt mij in eerste instantie niet eens op maar ik heb al op het groene knopje gedrukt. Als we richting de achterdeur lopen begint de fout van de aardige vrouw door te dringen. We hadden hier natuurlijk spotgoedkoop weg kunnen komen, maar zo zijn we niet opgevoed. Bedenk maar eens hoe je je zou voelen als het jou zou overkomen. "Pretty pissed" denk ik. De vrouw valt zo'n beetje achterover van onze eerlijkheid en met duizend maal dank en een goede reis verlaten we het prima hotelletje.

Voor vandaag staat nog een heel stuk van de mooie kustweg nr. 17 op het programma. Maar omdat we niet al teveel tijd willen verdoen op bootjes en ferry's pakken we ook een stuk van de E6 mee om verder zuidelijk te geraken. Die kruist op een gegeven moment toch weer met de 17 en slingert volgens Basecamp net zo leuk naar onderen. Iedereen blij.

TCTPUg.jpg


We zijn nog geen tien minuten onderweg of we staan al voor de eerste bootovertocht. Onderweg hebben we nog geen spoor gezien van de poolcirkel maar die laat volgens de coördinaten niet lang meer op zich wachten. Jan z'n navigatie begint ook weer kuren te krijgen en afgaande op de eerdere problemen met dat ding in Rusland zijn we waarschijnlijk in de buurt. We gaan het meemaken. Als één van eersten komen we aan op het kleine parkeerplaatsje voor de eerste ferry van vandaag.

ANerQR.jpg


Zelfs de koffiejuffrouw is nog niet aanwezig.

0dGsEd.jpg


Een blik in de koelkast leert ons dat hier nog een schone taak voor Rob Geus is weggelegd want erg vrolijk worden we daar niet van. Het rijtje achter onze motoren vult zich ondertussen gestaag met een aantal campers en een handje vol auto's. Tot we opeens een paar bekende stemmen horen. "Hé, das toevallig!" Het blijken de twee jongens te zijn die we in Tromsø op de camping hebben ontmoet en een dag later weer hebben gezien op het bovenste eilandje van de Lofoten. Leuk! De jongens hebben zoals gezegd de boot gepakt naar het noordelijkste puntje van de Lofoten maar hebben daar in dusdanig zwaar weer gezeten dat één van de twee de rest van de dag zo slecht als een aap is geweest. De boottocht van Moskenes naar Bodø hebben ze om die reden niet aangedurfd en ze zijn uiteindelijk over het vaste land teruggereden. Een "ommetje" van 350 kilometer. Als wij ze daarop vertellen dat de overtocht net een busreis was, zo rustig, wordt er even hard gelachen. Weliswaar lacht de één de ander uit en lacht de ander als een boer met kiespijn, maar toch *D "Zullen we even een bakkie doen" zegt de oudste van de twee. Dat slaan we niet af natuurlijk. Maar waar? Prompt wordt de topkoffer van de gele GSA geopend en er komt een half aanrecht tevoorschijn. Bekers, suiker, melk, koffie. Dat hebben ze goed voor elkaar! Het volgende rondje is voor ons! Ondertussen komt ons bootje ook al aangevaren en niet veel later staan we met het hele clubje aan boord.

BXACvn.jpg


nnhYzW.jpg


Het tochtje van Halsa naar Ågskardet duurt niet zo heel erg lang en voor de grap volgen we de Garmin om te kijken of het bootje wel keurig over het vooraf uitgestippelde lijntje vaart. De kapitein heeft in ieder geval een vaste hand want het blijkt nog verbazingwekkend goed te kloppen ook. De "17" loopt hier min of meer van ferry naar ferry langs de schitterende kust en de weinige afslagen aan deze weg lopen zonder uitzondering allemaal dood. Voorlopig zijn we dus tot elkaar veroordeeld. Eens kijken of die polderjongens nog een beetje kunnen sturen met die dikke BMW's }) Dat kunnen ze wel! 't Is net alsof al die BMW's zijn uitgerust met adaptive cruise control want in een keurige sliert wordt er koers gezet naar de volgende ferry. Als je goed in m'n spiegeltje kijkt dan kun je het streepje van volgend boxergeweld achter mijn "Twin of the Fjords" nog net zien *D

q0ZX76.jpg


Hoewel we af en toe hopen op een weeromslag als we weer eens een tunnel inrijden kan de regen de pret niet echt drukken. Er is geen kip op de weg, behalve dan de incidentele gelijknamige caravan en het schiet dan ook lekker op. In no-time staan we weer op de kade voor de volgende ferry.

MAc1Z9.jpg


"Daar komt ie al aan" :P Nadat we de brommers in pole-position op de boot hebben geparkeerd gaan we maar eens boven kijken. Deze overtocht duurt iets langer dan de vorige en dat geeft ons mooi de kans om de afspraak voor het "volgende rondje" na te komen ;)

A0jQZK.jpg


De koffie is nog niet ingeschonken of we krijgen van de kapitein te horen dat we tijdens deze trip de onvermijdelijke Poolcirkel zullen passeren. We zijn benieuwd! Ondertussen babbelen we een beetje over het verdere verloop van de route. De jongens zijn van plan om in ieder geval de hele 17 te volgen. Daarna zien ze wel verder. Het is wel de bedoeling om deze week nog zoveel mogelijk van het prachtige Noorwegen mee te pakken want komend weekend moeten ze weer thuis zijn van moeders de vrouw. Onze plannen zijn niet veel anders, de Geiranger, Trollstigen, je kent het wel. Maar dan zonder de druk van moeders de vrouw, want wij hebben nog 2 weken :) Blijkbaar komen we in de buurt van de Poolcirkel want er beginnen steeds meer mensen naar buiten te lopen. "Volg de meute" en niet veel later staan we met z'n allen dezelfde kant op te fotograferen.

0jAke5.jpg


HQiJY6.jpg


Daar is ie dan! We hebben er met z'n allen wel meer van gemaakt dan het in werkelijkheid is. Niet dat het niet leuk is, verre van dat! Maar je merkt er niets van :P het is niet zo dat het aan de andere kant van dat lijntje in één keer zoveel anders is. Maar goed, dat hebben we ook weer meegemaakt en overleefd. Op naar de volgende uitdaging! :) En die is blijkbaar iets groter want ik wordt vanuit de startblokken al voorbij gereden door de drie dikke Duitsers.

m3p1Rb.jpg


Kijk ze maar eens focussen! *D Het is natuurlijk allemaal maar gekkigheid. Jan sluit gewoon de rij en Karel en Adriaan, als ik me niet vergis want we hebben elkaar ondanks dat we ons voor de tweede keer zien deze trip nog niet eens fatsoenlijk voorgesteld, mogen deze keer op kop.

N7U9Lt.jpg


En dat gaat prima. Zo goed zelfs dat wij volledig voorbij rijden aan de afslag die moet voorkomen dat we vandaag nog vaker op een bootje terecht komen. Dat is dan ook meteen ons afscheid als we de jongens aan de horizon zien verdwijnen. Ach ja, die redden zich wel. We rijden een eindje terug om op de "12" te komen en vandaar uit zetten we koers naar de E6. Dat begint gelijk leuk want er is blijkbaar een tunnel afgesloten en we moeten de omleiding volgen :9

2qD19I.png


Bovenop het tunneltje is het wel een stuk frisser dan op de begane grond maar ook meteen zoveel leuker. We hebben zeker nog geen spijt van onze keuze. Al helemaal niet als we niet veel later worden 'getrakteerd' op een schitterende waterval. Het gebolder van het water is vanaf de hoofdweg te horen.

ulFuIC.jpg


In tegenstelling tot de vele kijkers op de parkeerplaats die het natuurgeweld van bovenaf aanschouwen besluiten wij om ons een eindje naar beneden te laten vallen voor nog wat mooiere foto's. Een mooi moment om de panorama functie van onze telefoontjes eens te testen. Vorig jaar hadden we beide nog een ander toestel en het is dus een beetje zoeken naar de juiste knopjes. Jammer genoeg kent mijn Blackberry de hele functie niet maar de HTC van Jan gelukkig wel. Het duurt even voordat we door hebben dat je als een zwaailampie in de rondte moet draaien voor een mooie panorama en dat valt nog niet mee op de gladde stenen aan de oever van de rivier. Maar het lukt....uiteindelijk :)

Wrmtq6.jpg


Van al dat gedraai hebben we best honger gekregen. Met alle grappen is het ook al bijna vijf uur dus het mag wel een keertje. We spreken af dat we aanmeren bij de eerste de beste gelegenheid en dat we daar wel even kijken naar een plek om de nacht door te brengen. Zo gezegd zo gedaan.

IX1IpD.jpg


Echt gezellig is het AC-achtige tentje niet. Maar ze hebben wel lekkere pizza's :9 (servetje is ook lekker ;) )

t7UW1q.jpg


Een tikkie te vol beginnen we aan het laatste gedeelte van deze leuke dag. We rijden in de richting van Namsos want volgens de Zümo zit daar een motorhotel en dat lijkt ons wel wat. Diezelfde Zümo weet alleen niet altijd precies hoe ze ons daar naar toe moet sturen want ze vergeet nog wel eens een afslag.

dOmR6I.jpg


RpQV2Y.jpg


Achteraf gezien had het niets uitgemaakt want er leiden blijkbaar meerdere wegen naar Namsos ;) Na wat geslinger over het industrieterreintje van Namsos vinden we het beoogde motorhotelletje. Maar we zien al snel dat het niets is, want a. ongezellig en b. er is niemand. Dan maar een eindje terug naar de camping die stond aangegeven op één van de bordjes. Die ziet er in ieder geval een stuk gezelliger uit en ze hebben ook nog plek voor ons.

2BkIz5.jpg


Eerst maar eens opfrissen en dan een lekker biertje, nemen we ons voor. Maar dat blijkt nog even tegen te vallen. Als Jan vol goede moed een paar biertjes uit de koeling wil pakken wordt hij gewezen op het feit dat er in Noorwegen op een zondag geen bier mag worden verkocht buiten de cafés om. Bummer! '( Wij snappen het niet helemaal. Zaterdags een karrevracht inkopen om je zondags volledig van de wereld af te zuipen mag blijkbaar wel, maar verkopen op een zondag absoluut niet. Rare jongens die Noormannen. Maar goed er rest ons helaas niets anders dan aan een colaatje en een fantaatje te gaan sippen om de dag af te sluiten. Eind goed, bijna goed :')


----------
 
Laatst bewerkt:
TOF TOF!! volgende keer pak je op de E6 de 76 voor een verrplicht koffie bij mij thuis! :+
 
Klopt. Lekker traditioneel Sami voer gegeten. Soort rendier goulash en een soort krentenbrod.

Had inderdaad al gehoord van ander AT rijders dat dat mijn/jou AT een nieuw baasje heeft. zit die persoon ook op het forum? Vind het wel leuk om het AT forum te blijven volgen.

Hé Willem! Dat is toevallig!!

"Herkennen" doe ik het niet meteen. Maar gelukkig hebben we de beelden nog :)

[afbeelding]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we het interieur zien van één van de tipi's aan de rechterkant *D Dat ziet er best leuk uit en met de dealer om de hoek één van de betere plekken om pech te krijgen met de KTM ;) :+


Oja, had je al meegekregen dat je geliefde Africa Twin inmiddels een nieuwe eigenaar heeft gevonden? Ergens in Zwolle rijd nu een ex-RD04 rijder met een grote glimlach rond *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan